• Eliezer4

IVF - februari 2013

Skulle haft ÄP nu i november, men fick avbryta behandlingen på grund av en vattenfylld cysta, som störde hela behandlingen. Nytt försök (5:e försöket) blir i februari 2013. 

Vi går på Sahlgrenska i Göteborg.

Tänkte vi kunde samla oss här och prata av oss om allt som har med IVF att göra.

Är inne på vårt 3:e gratis försök. I maj 2012 var vårt 3:e och sista, gick så långt som till ÄP och allt var bra, men så ringer barnmorskan och berättar att inga ägg har blivit befruktade. Ingen rolig dag. Fick ny tid för ny behandling i november 2012. Fick avbryta behandlingen pga den vattenfyllda cystan som störde hela behandlingen.
    Så nytt försök igen blir i februari 2013 som sagt.

Någon mer som har gjort många IVF försök? 

• Svar på tråden IVF - februari 2013
  • Hoppfull2013

KLINIK: Eliezer4: Sahlgrenska Hoppfull2013: RMC Malmö Mycurse: Karlstad/Örebro Nelleb: Sahlgrenska ANTAL IVF-FÖRSÖK: Eliezer4: 5:e försöket Hoppfull2013: 2:a försöket Mycurse: 1:a försöket Nelleb: 3:e försöket SPRAYSTART: Eliezer4: Början av januari någon gång Nelleb: ca vecka 9 SPRUTSTART: Eliezer4: Hoppfull2013: v 5 Mycurse: ca v4 Nelleb: ca vecka 12 VUL: Eliezer4: Mycurse: ca v5 ÄP: Eliezer4: Vecka 9 Mycurse: borde bli v6 Hoppfull2013: v 7 ET/FET: Eliezer4: ET vecka 9

• Zwillinge86

KLINIK: Eliezer4: Sahlgrenska Hoppfull2013: RMC Malmö Mycurse: Karlstad/Örebro Nelleb: Sahlgrenska Zwillinge86: RMC Linköping ANTAL IVF-FÖRSÖK: Eliezer4: 5:e försöket Hoppfull2013: 2:a försöket Mycurse: 1:a försöket Nelleb: 3:e försöket Zwillinge86: 1:a försöket SPRAYSTART: Eliezer4: Början av januari någon gång Nelleb: ca vecka 9 Zwillinge86: slutet av januari SPRUTSTART: Eliezer4: Hoppfull2013: v 5 Mycurse: ca v4 Nelleb: ca vecka 12 VUL: Eliezer4: Mycurse: ca v5 ÄP: Eliezer4: Vecka 9 Mycurse: borde bli v6 Hoppfull2013: v 7 ET/FET: Eliezer4: ET vecka 9

• tvåem

Vi väntar också på ett nytt försök i februari - blir vårt tredje färskförsök, men femte insättning. Har sprayat med Synarel en månad, och har två månader kvar innan det är dags. Preliminärt så börjar vi v. 7. De andra försöken har varit korta metoden, men nu blir det långa med extra lång nedreglering eftersom det i oktober visade sig att jag har endometrios. Hoppas innerligt på ett plus nu.... Vi har väntat på det i sju år (!!!) nu.... Någon annan som kör lååååång nedreglering???

• Eliezer4
    KLINIK:

Eliezer4: Sahlgrenska
    Hoppfull2013: RMC Malmö
    Mycurse: Karlstad/Örebro 
    Nelleb: Sahlgrenska

ANTAL IVF-FÖRSÖK:

Eliezer4: 5:e försöket
    Hoppfull2013: 2:a försöket
    Mycurse: 1:a försöket 
    Nelleb: 3:e försöket

SPRAYSTART:

Eliezer4: 9/1-13
    Nelleb: ca vecka 9

SPRUTSTART:

Eliezer4: Ca vecka 7
    Hoppfull2013: Förhoppningsvis januari/februari
    Mycurse: ca v4
    Nelleb: ca vecka 12

VUL:

Eliezer4:
    Mycurse: ca v5 

ÄP:

Eliezer4: Vecka 9
    Mycurse: borde bli v6

ET/FET:

Eliezer4: ET vecka 9 
  • Hoppfull2013
    KLINIK:
    Zwillinge86: RMC Linköping

ANTAL IVF-FÖRSÖK:
    Zwillinge86: 1:a försöket 

SPRAYSTART:
    Zwillinge86: slutet av januari

SPRUTSTART:
    Hoppfull2013: v 5

VUL:
    Eliezer4:

ÄP:
    Hoppfull2013: v 7 

ET/FET:
  • M I M M I

Hej!

Skrev nog något kort här för ett tag sedan - men nu sitter jag vid en riktigt dator så då är det lite lättare..

Jag och min man ska göra vår tredje IVF på Sahlgrenska om ett tag, börjar spreja vecka 4 och har ÄP v 8. Vi gjorde vår första ivf i våras, men den fick avbrytas innan äp pga för få blåsor, så det försöket räknas inte (som tur är!) Vi gjorde vårt andra försök i oktober, trots högre doser fick jag bara ut fem ägg, varav tre blev befruktde (tror inte att de andra två var mogna). Jag fick tillbaka 2 och ett till frysen, men mensen kom redan på RD 9.

Vi har försökt få barn i fyra år, har 6 mf bakom oss... Vi har anmält oss till en föräldrautbildning inför adoption till våren, så det här ivf-försöket blir nog det sista som det känns nu. Någon annan som går i samma tankar?

Är inte superladdad inför denna ivf, blev lite "bränd" på de andra två känns det som. Men jag tror att jag blir mer laddad när det är dags att starta, och hoppas på lite resultat den här gången.

God fortsättning och kram från mig

• M I M M I
    KLINIK:
    M I M M I: Sahlgrenska

ANTAL IVF-FÖRSÖK:
    Zwillinge86: 1:a försöket 
    M I M M I: 3:e försöket

SPRAYSTART:
    Zwillinge86: slutet av januari
    M I M M I: vecka 4

SPRUTSTART:
    Hoppfull2013: v 5
    M I M M I: ca v 6-7

VUL:
    Eliezer4:

ÄP:
    Hoppfull2013: v 7 
    M I M M I: v 8

ET/FET:
  • Hoppfull2013
    M I M M I skrev 2012-12-26 16:01:02 följande:
    Hej!Skrev nog något kort här för ett tag sedan - men nu sitter jag vid en riktigt dator så då är det lite lättare.. Jag och min man ska göra vår tredje IVF på Sahlgrenska om ett tag, börjar spreja vecka 4 och har ÄP v 8. Vi gjorde vår första ivf i våras, men den fick avbrytas innan äp pga för få blåsor, så det försöket räknas inte (som tur är!) Vi gjorde vårt andra försök i oktober, trots högre doser fick jag bara ut fem ägg, varav tre blev befruktde (tror inte att de andra två var mogna). Jag fick tillbaka 2 och ett till frysen, men mensen kom redan på RD 9. Vi har försökt få barn i fyra år, har 6 mf bakom oss... Vi har anmält oss till en föräldrautbildning inför adoption till våren, så det här ivf-försöket blir nog det sista som det känns nu. Någon annan som går i samma tankar? Är inte superladdad inför denna ivf, blev lite "bränd" på de andra två känns det som. Men jag tror att jag blir mer laddad när det är dags att starta, och hoppas på lite resultat den här gången. God fortsättning och kram från mig

Välkommen hit! Jag tror nog att du blir mer laddad när det är dags att sätta igång. Vi gjorde vårt första försök i november men då blev det inget ET eftersom inget av de 16 äggen blev befruktade. Det blev ett sånt abrupt slut när man var så inne i det med höga förväntningat och så och det tog jättehårt på oss. Kan fortfarande bli jätteledsen när jag tänker på det och då blir allt negativt. Är det överhuvudtaget nån idé att försöka igen? Om inte det funkar med 16 (!) ägg, kommer det nånsin lyckas? osv. Men samtidigt vägrar man att ge upp och just nu känner jag mig superladdad inför nästa gång... Bara en månad kvar! Vad starkt av er att ha vågat ta nästa steg, dvs kolla upp adoptionsmöjligheter!
  • Zwillinge86

Jag blir galen av denna väntan! RMC öppnar den 7/1 och innan jag diskuterat behandlingsstart med dem så har jag inget att hänga upp mina tankar kring. Har en resa bokad 2-16/2, vilket i november inte verkade vara några problem, men nu när min cykel är knasigare än någonsin misstänker jag att resan kommer förstöra tidigare planer :( Vi ska köra det långa protokollet och börja på CD 21 på mensen som skulle komma strax efter nyår. Men nu har jag haft två cykler på knappt 20 dagar, och för första gången på 2 år har jag inte haft några tecken på ägglossning. Om jag förstått det rätt så brukar man börja spraya på CD 3 vid kort cykel, stämmer det? Och sen sprayar man i två veckor innan man regelbundet börjar undersöka äggen? I så fall kommer jag inte kunna påbörja behandling i januari för då har jag sprayat klart när vi är bortresta... Vilket jag antar betyder att vi riskerar att få vänta ytterligare en månad, eller vad tror ni som gjort det här förut? Hur orkar ni med den ständiga väntan? Varje dag känns ju oändlig.

• FruAnka
    M I M M I skrev 2012-12-26 16:03:28 följande:
    KLINIK:
    M I M M I: Sahlgrenska
    FruAnka: Sahlgrenska

ANTAL IVF-FÖRSÖK: