• Janniiike

Kan alla bli medium??

Kan vem som hellst bli ett medium? Eller man måste vara född med "gåvan"? Jag är jätte intresserad av det mediala och andliga, och har lite lättare upplevelser då och då. Men absolut Inget märkvärdigt... Kan jag på nått sätt ändå bli mer medial? Hur gör man då?

• Svar på tråden Kan alla bli medium??
  • mrsStatham

Nej
    Till viss del
    Ja
    Man övar 

Bara två saker är oändliga
  • Lilia

Nej, alla kan inte bli medium. Alla kan inte bli konsertpianister eller professorer heller.

• R Franklin
    Janniiike skrev 2012-11-20 12:52:16 följande:
    Kan vem som hellst bli ett medium? 
    Vem som helst kan kalla sig medium, men eftersom inget sk medium lyckats påvisa någon som helst förmåga blir det rätt meningslöst.
    Janniiike skrev 2012-11-20 12:52:16 följande:
    Eller man måste vara född med "gåvan"?
    Det finns ingen "gåva".

• pellepelle

Vem som helst som inte har moraliska betänkligheter om att utnyttja människors (som ofta är i sorg) goda tro kan bli medium. Så har du den "gåvan" är det bara att köra Flört

• Janniiike

Okej. Men har läst på lite hur man skulle kunna göra för att bli mottaglig men de e svårt o veta vad som funkar bäst när det står olika överallt. Och kanske inte alla kan bli medium men man kanske kan bli lite mer andlig av sig? om man inte är född med nån "gåva". Vad är det då som gör medier annorlunda mot andra som inte är mediala?

• R Franklin
    Janniiike skrev 2012-11-20 17:50:37 följande:
     om man inte är född med nån "gåva". Vad är det då som gör medier annorlunda mot andra som inte är mediala?
    De saknar all form av moral och känsla för vad som är etiskt riktigt. De saknar också insikt i de mänskliga psyket då de väljer att lita på sina egna upplevelser, något som är oerhört naivt. Sedan saknar de i regel all form av känsla för sannolikhet, vetenskapliga metoden och hur man egentligen skall göra för att ta reda på om förmågan är sann eller bara upplevd.

De vill helt enkelt tro och väljer att sätta din egen förhoppning framför faktisk data.

I övrigt kan det vara vem som helst. 
  • Juronjaure

Värst vad många förståsigpåare det fanns här då... Jag tror helt klart att det finns människor som vet mer än jag, inom det andliga området. Precis som det finns människor som vet mer om vetenskap, fysik, kemi etc, än jag...

Är osäker om det går att träna upp medialitet dock. Men det finns ju kurser i andlighet som du kan prova på...

• mammamebarn

Japp, alla kan efter träning bli medium.
    Alla är födda med gåvan, det är upp till den enskilde att göra vad "man vill" med den.
    Eftersom det inte "går att ta på" så är många rädda och osäkra, därför kastar man ur sig en massa saker om att det inte finns andar, vi som medium är "kvacksalvare" och ett släkte för sig.

Folk är kvika att uttala sig som saker de inte förstår.
    Det är ju ytterst sällan/aldrig jag hört att någon ifrågasätter fysiker/kemister/läkare eller vad det nu är, så varför ifrågasätta oss medium????

Inboxa mig gärna så kan jag berätta mer,    

• pellepelle
    mammamebarn skrev 2012-11-21 07:50:26 följande:
    Japp, alla kan efter träning bli medium.
    Alla är födda med gåvan, det är upp till den enskilde att göra vad "man vill" med den.
    Eftersom det inte "går att ta på" så är många rädda och osäkra, därför kastar man ur sig en massa saker om att det inte finns andar, vi som medium är "kvacksalvare" och ett släkte för sig.

Folk är kvika att uttala sig som saker de inte förstår.
    Det är ju ytterst sällan/aldrig jag hört att någon ifrågasätter fysiker/kemister/läkare eller vad det nu är, så varför ifrågasätta oss medium????

Inboxa mig gärna så kan jag berätta mer,    
    Kanske på grund av att fysiker/kemister/läkare kan bevisa deras kunskap. Medium kan inte det. På samma sätt som religiösa inte kan bevisa att just deras gud finns osv. De som tror på tomten kan inte heller bevisa att han finns och därmed ligger "ni" på samma nivå i den skalan av trovärdighet!
  • mammamebarn

Förklara då för mig hur jag kan stå och beskriva en avliden släkting eller vän för någon och lämna ett budskap som bara de förstår!?!?!

Svar på tråden Kan alla bli medium??