Astarte skrev 2012-12-01 23:18:40 följande:
Det blir väldigt OT eftersom frågan inte var om medium "fungerar" eller inte, ändå är det bara det ni svarar på. Visst att en viss OT numer är tillåtet i öppna rummen, men det är dålig netikett att kapa någons tråd så.
Är jag OT just nu är det för att svara på dina frågor. Mitt svar på TS är både ja och nej. Ja - alla kan nog bli medium ifall de lär sig "tricken", men vissa har nog större fallenhet. Nej - ingen kan bli ett medium "på riktigt" eftersom alla de förmågor som burkar beskrivas är sådana jag inte anser finns.
Frågan i TS tycker jag absolut öppnar för allmän kritik av fenomenet "medium" som helhet, och ifrågasättande av mediala förmågor specifikt.
Astarte skrev 2012-12-01 23:18:40 följande:
Tycker du inte att det är nedlåtande att dra alla i en grupp över en kam och säga att de helt saknar moral är det lite intressant.
Tja, jo, det med moralen kan faktiskt ifrågasättas. Tror att Franklin menar att många (om inte alla) medium är medvetna om sin icke existerande förmåga men fortsätter låtsas för att tjäna pengar, men det borde vara upp till Franklin att svara på detta.