• Janniiike

Kan alla bli medium??

Kan vem som hellst bli ett medium? Eller man måste vara född med "gåvan"? Jag är jätte intresserad av det mediala och andliga, och har lite lättare upplevelser då och då. Men absolut Inget märkvärdigt... Kan jag på nått sätt ändå bli mer medial? Hur gör man då?

• Svar på tråden Kan alla bli medium??
  • R Franklin
    control skrev 2012-12-11 16:20:05 följande:
    Vi är samma art så det är inte något unik förmåga
    Det kan ju tyckas lite märkligt att ingen lyckas visa förmågan, om den nu är så pass vanlig.
  • control
    R Franklin skrev 2012-12-11 18:54:21 följande:
    Det kan ju tyckas lite märkligt att ingen lyckas visa förmågan, om den nu är så pass vanlig.
    Många är också födda med öron. Men hur många visar förmågan att lyssna på varandra?
  • R Franklin
    control skrev 2012-12-12 20:26:01 följande:
    Många är också födda med öron. Men hur många visar förmågan att lyssna på varandra?
    Betydligt fler än de 0 stycken som lyckas visa på någon medial förmåga iaf.
  • Ängla09

Självklart kan alla öva upp sin medialitet, som jag ser det.
    Kanske upplever olika mäniskor att det är olika svårt, däremot.

Men alla kan - det finns inga "utvalda".

• R Franklin
    Ängla09 skrev 2013-01-17 12:03:43 följande:
    Men alla kan - det finns inga "utvalda".

Om nu alla kan, varför tror du att ingen lyckas påvisa detta under kontrollerade former?
  • Lightworker

Vi som är medium behöver inte hävda oss eller överbevisa skeptikerna. Det är inte vår skyldighet.

• Lightworker

TS Alla föds med intuition. Den kan man öva upp. Kan alla bli medium?Nej.. Men man kan vara medial ändå och använda det för egen vinning. Kanalisera in dina vägledare och träna upp att lyssna på dom. Det finns många bra kurser att gå. Kram på dig och lycka till

• pellepelle
    Lightworker skrev 2013-03-27 11:58:21 följande:
    Vi som är medium behöver inte hävda oss eller överbevisa skeptikerna. Det är inte vår skyldighet.
    Nej, så länge era kunder tror på det ni hittar på så behöver ni ju inte svälta. Och författare tar också betalt för att hitta på historier och skådespelare tar betalt för att spela en påhittad roll. Så rent moraliskt borde ni ju kunna sova med det i sinnet...

• Trinis

Undrar vad du menar ts med om alla kan bli medium?
    Om man ska starta en verksamhet som består i att spå eller att läsa i tarrotkort eller hjälpa någon att "få kontakt med andra sidan", så finns det ju ingen som kan kolla om du verkligen kan detta eller inte.
    Det finns ju ingen examen att visa upp.

Jag har varit med om att bli spådd i tarrotkort av en person som kunde berätta saker för mig som hon ömöjligt kunde veta. Men jag vet inte hur mycket jag tror på detta ändå.
    Jag tror tex inte att någon kan se vart något jag har tappat ligger.

Men som med mycket annat så om det hjälper människor så är det ju bra men tror tyvärr många utnyttjar någon som är i en sårbar situation.

• Lightworker

Jag har hjälpt många utan att ta betalt..gett healing mm för att jag känt att personer nå behövt det... Förstår er skeptisism då det finns ,många som säger sig spå i tarot men som bara läser innantill i böckerna som tillkommer.. Finns olika sorters medium precis som det finns olika sorters läkare. Men om igen så kan inte alla bli medium..men alla kan jobba upp sin intuition.

• R Franklin
    Lightworker skrev 2013-03-27 18:33:41 följande:
    Förstår er skeptisism då det finns ,många som säger sig spå i tarot men som bara läser innantill i böckerna som tillkommer.. 
    Så hur tycker du man skall göra för att skilja på "Äkta" medium och de som enbart är bedragare?
Svar på tråden Kan alla bli medium??