• Anonym

Hans ex försöker sära på oss

Min mans ex har gjort en anmälan till socialen om att deras gemensamma barn far illa den veckan de är hos oss. Hon har från början lovat att han ska "få för" att han träffar mig och att hon ska ta barnen ifrån honom. En utredning startades utan att utredaren hade pratat med oss, helt grundat på hennes lögner.
    Det ena barnet, 10 år, har från början mått dåligt av skilsmässan och haft svårt för att acceptera mig. Hans 6-åring och mina, 4 och 7 år, har däremot trivts bra med situationen och älskat att vara hos oss.
    Det som hävdats är att vi under våra 2 år tillsammans har bråkat vid 4-5 tillfällen inför barnen. Detta är givetvis väldigt olyckligt och inget vi är stolta över, och som vi alltid försöker undvika. Bråken har alltid kommit ur att exet har svartmålat oss på olika sätt för barnen och försökt påtala att det är onaturligt och obehagligt att vara hos oss. Barnen verkar nöjda och glada när de är här, förutom de första timmarna efter mammans vecka, då 10 åringen verkar sur och obehaglig till mods, antagligen pga mammans svartmålning under hennes vecka.

Under utredningens gång har utredaren tydligt visat att hon inte bryr sig om något än mammans utsago.

Och nu påstår utredaren att om min man flyttar ifrån mig, så finns det inget problem, att det är vårt förhållande som är osunt för barnen. Nu undrar jag om detta är möjligt?? Ska ett svartsjukt ex ha makten att bestämma över vårt liv grundat på dessa lösa anklagelser? Förra gången hon var besvärlig var när vi skulle gifta oss..Vi väntar vårt första gemensamma barn om ca 1 mån..Någon som har erfarenhet av dylikt?

• Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss
  • Anonym
    LindaEfraim skrev 2012-11-21 20:40:10 följande:
    Va bra att ni tog kontakt med en jurist.
    Men spela in alla samtal!
    Vilka samtal?Obestämd
  • Lindsey Egot the only one

Anonym

Om de ska prata med mamman, soc osv så de kan få bevis om soc är partiska med mamman.

• Anonym (mamma)
    Iam skrev 2012-11-21 19:41:35 följande:
    Det här är ju upp till tolkning. Det som du beskriver, att ett barn inte blir rädd av ett vanligt bråk, är det som så många försökt förklara flera gånger redan. Och jag tror inte att anledningen till att barnet blev "rädd" är att det var ett urartat bråk. Jag tror att anledningen till att barnet säger till mamma att det är rädd, är för att barnet vill visa för mamma att han är lojal mot henne och vänder sig mot TS, eftersom barnet vet att det är vad mamma vill.  Det är lite synd att du inte vill se det från den möjliga vinkeln..
    Anonym (mamma) skrev 2012-11-21 19:36:40 följande:
    Ts......vill berätta att jag avskyr soc och tycker många är totalt blåsta där. Har arbetat med soc tidigare. Men i detta läge kanske ni borde rannsaka er själva också och försöka hjälpa barnet. Om den hjälp ni kan ge är att samarbeta med soc trots att ni tycker mamman är körd i huvudet så GÖR det för barnets skull
    TS har väl aldrig sagt att hon inte vill hjälpa barnet???? Eller att dom inte vill samarbeta med soc???  Det hon skrivit är att dom inte vill att utredningen ska ledas av en människa som faktiskt inte gör sitt jobb, för vill soctanten inte lyssna på barnets pappa så gör den människan inte sitt jobb. Så enkelt är det.  Den som borde rannsaka sig själv är mamman.. och ev soctanten som kanske borde omvärdera sitt yrkesval.  

Det måste ju vara nåt fel på dig.....höll jag på att säga. Menar inte så utan att du borde försöka se objektivt på detta problem och inte vara så insnöad på att mamman har manipulerat barnet att känna det barnet SÄGER att det faktiskt känner! Koppla inte ihop dina problem med detta...försök se saken från båda håll....det gör jag!
  • Anonym (Trådstartaren)
    LindaEfraim skrev 2012-11-21 20:40:10 följande:
    Va bra att ni tog kontakt med en jurist.

Men spela in alla samtal!

Definitivt :)
  • Iam
    Anonym (mamma) skrev 2012-11-21 21:17:26 följande:
    Det måste ju vara nåt fel på dig.....höll jag på att säga. Menar inte så utan att du borde försöka se objektivt på detta problem och inte vara så insnöad på att mamman har manipulerat barnet att känna det barnet SÄGER att det faktiskt känner! Koppla inte ihop dina problem med detta...försök se saken från båda håll....det gör jag!

Haha! Detta måste ta priset i komisk kommentar!

Ts har gått vidare från tråden och jag gör detsamma.
  • Anonym (k)
    Anonym skrev 2012-11-21 11:16:14 följande:
    Jag attackerar inte, det får du så gärna göra själv.

Alla har brister och att skrämma barn eller skrika på min familj och skrämma barn hör inte till normala brister i min värld. Att det gör det i din får du stå för själv.

Till och med barnpskykologer tycker att det inte är någon fara att gräla framför barnen sålänge som man visar dom att man sen blir sams och kan be om ett förlåt.

Ingen,ingen familj glider igenom 50år

utan att tycka olika.

Bättre att vädra luft ibland än att släppa

stora bomben.

Min man och jag talar högt och kan

låta väldigt arga när vi diskuterar.
  • Lindsey Egot the only one

Det sägs att de barn som har föräldrar som aldrig bråkat inför dom utan tar det när barnen sover eller är ute och leker har svårt för att klara av konflikter och att lösa dom eftersom de aldrig får se konflikter och hur man löser dom. Sedan att behöva vänta med att rensa luft verkar ju inte heller vara bra eftersom det då kan ta flera dagar innan det blir ett bra tillfälle och då kanske det inte bara är ett litet problem längre utan flera större.

• Froststar

Tyvärr TS, det verkar som att du har råkat ut för en av de kvinnor som borde vara förbjudna att föröka sig. Du kan studera fenomenet på FL, finns en hel del sådana här också. Nu när skadan redan är skedd borde hon däremot inte få ta hand om barnen alls. Kanske umgås med dem ett par gånger per månad och då under överinseende av personal från familjerätten och en kurator. Se till att byta utredare och gör en motanmälan mot kärringen så att hon lär sig att man inte misshandlar barn och förstör deras psyke. Jag hade inte ens godkänt att hon tar hand om en guldfisk.

• smurfelina76
    LindaEfraim skrev 2012-11-21 23:31:27 följande:
    Det sägs att de barn som har föräldrar som aldrig bråkat inför dom utan tar det när barnen sover eller är ute och leker har svårt för att klara av konflikter och att lösa dom eftersom de aldrig får se konflikter och hur man löser dom. Sedan att behöva vänta med att rensa luft verkar ju inte heller vara bra eftersom det då kan ta flera dagar innan det blir ett bra tillfälle och då kanske det inte bara är ett litet problem längre utan flera större.
    Amanda 96-07-19 Max 00-05-26
Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss