• Anonym

Hans ex försöker sära på oss

Min mans ex har gjort en anmälan till socialen om att deras gemensamma barn far illa den veckan de är hos oss. Hon har från början lovat att han ska "få för" att han träffar mig och att hon ska ta barnen ifrån honom. En utredning startades utan att utredaren hade pratat med oss, helt grundat på hennes lögner.
    Det ena barnet, 10 år, har från början mått dåligt av skilsmässan och haft svårt för att acceptera mig. Hans 6-åring och mina, 4 och 7 år, har däremot trivts bra med situationen och älskat att vara hos oss.
    Det som hävdats är att vi under våra 2 år tillsammans har bråkat vid 4-5 tillfällen inför barnen. Detta är givetvis väldigt olyckligt och inget vi är stolta över, och som vi alltid försöker undvika. Bråken har alltid kommit ur att exet har svartmålat oss på olika sätt för barnen och försökt påtala att det är onaturligt och obehagligt att vara hos oss. Barnen verkar nöjda och glada när de är här, förutom de första timmarna efter mammans vecka, då 10 åringen verkar sur och obehaglig till mods, antagligen pga mammans svartmålning under hennes vecka.

Under utredningens gång har utredaren tydligt visat att hon inte bryr sig om något än mammans utsago.

Och nu påstår utredaren att om min man flyttar ifrån mig, så finns det inget problem, att det är vårt förhållande som är osunt för barnen. Nu undrar jag om detta är möjligt?? Ska ett svartsjukt ex ha makten att bestämma över vårt liv grundat på dessa lösa anklagelser? Förra gången hon var besvärlig var när vi skulle gifta oss..Vi väntar vårt första gemensamma barn om ca 1 mån..Någon som har erfarenhet av dylikt?

• Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym skrev 2012-11-23 05:58:38 följande:
    Vem påstår att barnet har kommit med insinuationer? Har pappan fått läsa vad barnet sa alltså?

Precis, och barn är inte dumma, de förstår vad som händer.

Det bedömdes väl antagligen som akut. Har pappan gemensam vårdnad om alla barnen?

Barn är lojala. Även mot sin pappa. Att bli utfrågad och konfronterad kan få barn att säga helt galna saker. Det gäller att den som pratar med barnen är kompetent att göra det. Eftersom pappan inte spelade in från början, och hade med sina egna frågor, så är det en ganska värdelös inspelning faktiskt. Vet barnet om att pappan spelade in honom?

Man kan utan problem ha en "lättsam ton" men ändå pressa någon så självklart blir det ett problem.

Soc tog upp vad barnet hade sagt såklart. Det är vidrigt att man ska behöva bli så desperat att man spelar in ett erkännande från sitt barn. Men vad gör man när man är utsatt av en människa som bara är ute efter att förstöra ens liv? Barnet tog på eget bevåg upp det, antagligen när samvetet blev för mycket. Vi hade inte öht berört ämnet. Detta kom ca 1 dygn efter att barnet lämnat mamman.
  • sextiotalist
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2012-11-23 07:21:50 följande:

Soc tog upp vad barnet hade sagt såklart. Det är vidrigt att man ska behöva bli så desperat att man spelar in ett erkännande från sitt barn. Men vad gör man när man är utsatt av en människa som bara är ute efter att förstöra ens liv? Barnet tog på eget bevåg upp det, antagligen när samvetet blev för mycket. Vi hade inte öht berört ämnet. Detta kom ca 1 dygn efter att barnet lämnat mamman.
    Det spelar ingen roll vad du skriver (ja, jag tror dig), för vissa så kan inte en biomamma vara manipulativ och hämnsdlysten och ännu mindre använda sina barn i kampen mot sitt ex (men kom ihåg att pappor kan det, ingen tvekan), inte heller kan en socialtjänsteman göra fel och ta ställning (den enda gruppen i samhället som är helt felfri och aldrig gör några tjänstefel vad jag förstått).

Det enda man kan konstatera av den här soppan är att troligen kommer denna kille inte må bättre så länge mamman kör sitt hämndrace.  
  • Anonym
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2012-11-23 07:21:50 följande:

Okej och soc kommenterade att barnet visade att det kommer från mamman?

Visst, och får barnet veta det då?

Det är din tolkning att det beror på barnets samvete. Det kan bero på konstig stämning hemma eller något annat också. Eller att barnet tänker på anmälan och är rädd att inte få bo med sina föräldrar längre.

• Persi

Har utredarna pratat med barnen och hört deras åsikt? 

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸- Dastan, Delshad, Daria, Shirin, Samira, Shervin-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2012-11-23 07:44:45 följande:
    Det spelar ingen roll vad du skriver (ja, jag tror dig), för vissa så kan inte en biomamma vara manipulativ och hämnsdlysten och ännu mindre använda sina barn i kampen mot sitt ex (men kom ihåg att pappor kan det, ingen tvekan), inte heller kan en socialtjänsteman göra fel och ta ställning (den enda gruppen i samhället som är helt felfri och aldrig gör några tjänstefel vad jag förstått).

Det enda man kan konstatera av den här soppan är att troligen kommer denna kille inte må bättre så länge mamman kör sitt hämndrace.  
    Jasså? Intressant nog så vet jag att både mammor och pappor kan vara väldigt låga och hämndlystna och förstöra uppväxten för sina barn genom sitt hat till den andra föräldern.

I den här tråden tycker jag att det är mycket som är märkligt. Undrar om pappan ens har gemensam vårdnad. Att socialtjänsten skulle gå så långt som att tala om för pappan att enda lösningen är att han separerar från ts, så att problemet löser sig, tycker jag visar att det finns mer bakom. Nog för att ett barns rädsla över högljudda bråk är i sig tillräckligt alarmerande på sitt sätt.

• sextiotalist
    Anonym skrev 2012-11-23 08:56:33 följande:
    Jasså? Intressant nog så vet jag att både mammor och pappor kan vara väldigt låga och hämndlystna och förstöra uppväxten för sina barn genom sitt hat till den andra föräldern.

I den här tråden tycker jag att det är mycket som är märkligt. Undrar om pappan ens har gemensam vårdnad. Att socialtjänsten skulle gå så långt som att tala om för pappan att enda lösningen är att han separerar från ts, så att problemet löser sig, tycker jag visar att det finns mer bakom. Nog för att ett barns rädsla över högljudda bråk är i sig tillräckligt alarmerande på sitt sätt.

Oj, om du visste hur min faster har manipulerat soc under vårdnadstvisten om min kusin och den jäkla kvinna blev dessutom avlastningsfamilj när min kusin stack från sin mamma (en kvinna vars barn har sagt upp all kontakt med).
    Hur jag vet det, min kusin har berättat om alla lögner hennes mamma körde med (även mot oss) 
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2012-11-23 09:02:48 följande:
    Oj, om du visste hur min faster har manipulerat soc under vårdnadstvisten om min kusin och den jäkla kvinna blev dessutom avlastningsfamilj när min kusin stack från sin mamma (en kvinna vars barn har sagt upp all kontakt med).
    Hur jag vet det, min kusin har berättat om alla lögner hennes mamma körde med (även mot oss) 
    Okej, varför berättar du det här för mig?Obestämd Som jag skrev så vet jag att både mammor och pappor kan vara förblindade av hämnd och därmed förstöra sina barns uppväxt.
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-11-23 09:05:42 följande:
    Okej, varför berättar du det här för mig?Obestämd Som jag skrev så vet jag att både mammor och pappor kan vara förblindade av hämnd och därmed förstöra sina barns uppväxt.
    Ja, äh, det är detta med alla anonyma (en liten egen tillfällig kunde inte skada eller hur). Förlåt
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2012-11-23 09:10:21 följande:
    Ja, äh, det är detta med alla anonyma (en liten egen tillfällig kunde inte skada eller hur). Förlåt
    Vad menar du nu? Det var ju mitt inlägg du citerade när du skrev om din släkting. Jag förstår ändå inte varför du berättade det för mig.
  • Labolina
    sextiotalist skrev 2012-11-23 07:44:45 följande:
    Det spelar ingen roll vad du skriver (ja, jag tror dig), för vissa så kan inte en biomamma vara manipulativ och hämnsdlysten och ännu mindre använda sina barn i kampen mot sitt ex (men kom ihåg att pappor kan det, ingen tvekan), inte heller kan en socialtjänsteman göra fel och ta ställning (den enda gruppen i samhället som är helt felfri och aldrig gör några tjänstefel vad jag förstått). Det enda man kan konstatera av den här soppan är att troligen kommer denna kille inte må bättre så länge mamman kör sitt hämndrace.  

Men litegranna är det samma åt andra hållet. Många inlägg av andra bonusmammor verkar inte kritiskt granska TS inlägg utan utgår från egna erfarenheter vilka innebär ATT mammor är exakt så manipulativ. Så det är två läger som alltid.
Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss