• Anonym

    Någon som har positva erfarenheter av Neovletta?

    Berätta gärna isåfall! 
    Tänkte börja med dem som p-medel. Men man verkar mest bara kunna läsa negativa effekter av dom.. känns inte så kul.
    Så någon som märkt nån skillnad i positiv bemärkelse eller kanske inte känt av nån större skillnad alls??  

  • Svar på tråden Någon som har positva erfarenheter av Neovletta?
  • Dr to be

    Inga biverkningar alls skulle jag säga. Åt dem från sep/okt-08 till dec-10. Har just börjat med dem igen efter barnafödande och amning.

  • Anonym
    Dr to be skrev 2012-11-21 13:36:04 följande:
    Inga biverkningar alls skulle jag säga. Åt dem från sep/okt-08 till dec-10. Har just börjat med dem igen efter barnafödande och amning.

    ah ok, skönt att höra. Läser ju bara skräckscenarior från folk... om massa jobbiga biverkningar. Skönt att höra att du knappt reagerart.... har även hört att andra fått ökad sexlust, jämnare humör osv... så det kanske trots allt inte bara är negativa effekter utan kanske finns positiva oxå :)

    Tack för svar! 
  • Anonym

    Hoppas på svar från någon mera kanske?

  • Anonym (Lydia)

    Inte haft några som helst problem, inte märkt av några förändringar iom att jag började äta dem heller. Tagit dem i 5 år nu tror jag :)
    överväger att byta eftersom jag har svårt att komma ihåg dem, men det är ju inte ett problem med neovletta i sig utan bara p-pillret i allmänhet.. De flesta av mina vänner som använder p-piller har också neovletta, och har ätit i flera år. En av dem hade problem med humörsvängningar och minskad sexlust med andra piller (yasmin bland annat), men inga som helst med neovletta. Har själv bara hört positiva saker om det pillret! :)

  • Jemp

    Funkade kanon i ett par år, sen började jag få småblödningar mitt i månaden som höll i sig månaden ut. Ingen omedelbar viktuppgång, inte humörpåverkad, inga barn. Fortfarande stor sexlust, mindre mens men mer mensvärk (till skillnad från många andra, dock har det gått från inget till ibland märkbart så det gör inte så mkt). Reagerar på samma sätt på nuvarande.

  • smulan90

    Jag åt nevoletta i 6 år och bytade på grund av ojämt humör, detta försvann dock inte förens jag slutade med p-piller, så antagligen är det inte nevoletta som var problemet. Mina bröst växte flera storlekar, var dock ung när jag började så vet inte om det var pillren eller inte. Sexlusten var större när jag åt dom, mindre mens men mycket mensvärk. Inga mellanblödningar alls.

Svar på tråden Någon som har positva erfarenheter av Neovletta?