Ellish skrev 2012-11-22 12:25:51 följande:
Att jämföra dessa två bilder är bara idioti! Denna bilden på en människa som osmakligt nog klätt ut sig till en binda med blod i, vet man är fake. Men bilden som LD la upp på sin blogg bla är inte bara osmaklig och rent utsagt äcklig, skulle hon ha någon typ av självrespekt så skulle hon inte vika ut sig som hon gör.
Jag skulle kunna sitta här och spy ut saker om hur sjuk och dum i huvudet hon är, men jag tycker mest synd om henne faktiskt .
Du ser inget som helst samband mellan bilderna? Binda.. mens... tabu...
Jag valde bara att lägga upp en lite mer humoristisk bild, medan LD la upp en där hon visar sin mensiga binda. "Min" binda är inte riktig, och "blodet" är fejk.
Men det är ändå jävligt tabu att klä ut sig som en binda, och dessutom en mensig sådan.. De flesta som JAG känner hade i alla fall bangat med motivationen "det är äckligt".
Men grejen är att mens
inte är så jäkla äckligt. Det är något som varenda tjej har i större delen av sitt liv. Så indirekt är alltså varenda tjej äcklig under större delen av sitt liv (och kom nu inte med "nä, bara när hon har mens" för ni vet vad jag menar.. annars är ni spånigare än jag trodde.) menar man?
Fan heller. Man rår inte för att man har mens. Ändå "ska" man skämmas när man ska handla mensskydd, man ska oroa sig för att det ska läcka, man ska stå ut med att få frågan "Haru mens eller?" så fort man är lite irriterad på något. Nä, jag tycker liksom inte det.
Därför blev jag skitglad när LD:s inlägg med mensbilden kom upp. Visserligen i syfte att retas med flashbackarna, men ändå, hon når ut till rätt många. Och jag lovar, jag blev helt klart inspirerad att OCKSÅ stretcha lite på mina tabu-gränser. Fast jag fegade lite och valde att lägga upp min lite "roligare" bild, för den signalerar också mens. Tycker jag alltså..
Och nu säger du att det är idioti att jämföra bilderna. Jag tycker du har rätt så fel. Varför? Se argumentationen ovan.