• kraft

Ställ frågor till en psykopat / sociopat

Jahapp, då är det alltså officiellt, åtminstone om kriminalvården får bestämma i enlighet med deras utredningar. Den rent formella rubriceringen på diagnosen i nutid är dock oftast "antisocial personlighetsstörning" (obs; ej efter PLC-R).

Det brukar konstateras att psykopater ej besitter någon sjukdomsinsikt men vilket i sin tur är både ett sant och falsk påstående. Jag tror de flesta känner på sig att någonting avviker i sitt respektive beteende, sådant vet man bara. Man bryr sig egentligen inte över varför man är som man är. Däremot förekommer det ju olika nyanser utav karaktärsdrag även hos psykopater. Vare sig självinsikt, intelligens eller skickligheten att uppskatta verklighetssammanhang.

Tanken med tråden är att ni ska ställa frågor till mig (alternativt varandra), om mig eller psykopati i största allmänhet och jag förutsätter således att diskussionen håller en någorlunda nivå. Kom ihåg att som man bäddar får man ligga.

// MVH kraft

• Svar på tråden Ställ frågor till en psykopat / sociopat
  • kraft
    Anonym skrev 2012-11-23 15:26:34 följande:
    Vet en psykopat som är väldigt hård i sängen. Det ska alltid vara mer, värre. Från lite bondage till strypsex och wetsex och gärna swingersklubbar och gruppsex. Det ska kläs ut i lack och läder med lårhöga stövlar. Han vill bli kissad på och i munnen. Förvånad Det blir mer och mer och värre och värre för varje gång. Självklart kan även folk som inte är psykopater gilla sånt sex men jag har bara träffat på en som behöver hårdare varje gång och det är en psykopat. Varför tror du att (den här) psykopaten behöver ta ut svängarna så hårt?

Fråga nummer två: Det står ofta att man ska springa till andra sidan jorden om man träffar en psykopat håller du med om det eller kan man vara vän och kanske en partner till en psykopat?

Kör en fråga till förresten: Varför ljuger psykopater så mycket och fast dom blir påkomna så fortsätter dom ljuga sig blå i ansiktet? Varför så många onödiga lögner?
    Jag kan definitivt tänka mig att psykopater i generell omfattning har en störd relation till sitt sexliv, men då tänker jag mig i och för sig mer typ åt våldtäktshållet. Det ska härskas.
    Inkontinental skrev 2012-11-23 15:50:53 följande:
    Vilka personlighetstyper är lättast att dominera för en psykopat? Det borde vara dom som är goda och empatiska
    människokännare? Sen är naturligtvis sitautionen också viktig.
    Personer med dålig självkänsla är lättast att dominera eller människor med viss "offermentalitet". Med övriga individer får man finna andra strategier.
    Anonym (predator) skrev 2012-11-23 16:09:28 följande:
    Kom att tänka på en till fråga till dig ... 

Jag tänker såhär:
    Psykopater utgår ju ifrån generella riktlinjer, känsla och fördomar när de läser av människor - rätta mig gärna om jag har fel. Men har du någonsin funderat på om psykopater skulle vara lika lätta att läsa av - för någon som har erfarenhet av det ? 

Psykopater verkar ju ha väldigt många drag gemensamt, så har man väl stött på en - så tror jag man backar när man stöter på nästa ... Om man inte är jävligt naiv förstås. 

Vet inte om du förstår min fråga riktigt för jag formulerar mig rätt luddigt - men min poäng är - om psykopaten kan känna människor, så bör även människor (med erfarenhet) kunna känna psykopater ( ? )  
    Nja, kanske, kanske inte.
    Alla tror ofta de vet allting om mig när de i själva verket inte har en aning om någonting. Jag använder mig väldigt ofta utav min fejkade opretentiösa utstrålning, en sorts falsk tillgivenhet, vilket ingjuter intrycket om att jag är human innerst inne. Det fungerar verkligen skitbra och jag kan då röra mig obehindrat i nya främmande jaktmarker.

Fast naturligtvis infinner sig ett kraftigt obehag hos människor i närvaro vid mitt sanna jag. Nästan som att de blir kvävda.

• kraft
    Barbamamah skrev 2012-11-23 17:46:56 följande:

Finns det eller har det funnits någon människa som du litar på?
    Nej. Självklart släpper jag folk in på livet, har vänner och allt det där med massa medmänniskor i periferin etc. Jag resonerar snarare i banor kring hur pass mycket jag kan lita på dem under rangordning ("vad exakt är man beredd att riskera").
    Anonym (chef) skrev 2012-11-24 01:00:06 följande:
    Vad ÄR egentligen syftet med att störa och förstöra en hel arbetsplats? Är det själv härskandet och söndrandet som är poängen, eller finns det en poäng som inte är synlig?
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-11-25 09:10:06 följande:
    Hej!

Intressant tråd, tack för den!

Jag har på nära håll upplevt att en kvinna har blivit misshandlad (psykiskt och fysiskt) av sin man. Den mannen har lyckats bryta ned henne men hon hade länge oerhört svårt att lämna honom, trots hans behandling. Mannen har troligen någon typ av störning, vet dock inte vilken - narcissist eller sociopat ligger nära till hands.

Mina frågor: har du varit i någon liknande situation? Dvs där du har haft en relation med någon som mått väldigt dåligt av ert förhållande?

Oavsett vilket, så undrar jag också vad du tror - om du spekulerar utifrån din personlighetstyp - att den här mannen får ut av att bryta ned kvinnan. Han är ju uppenbarligen inte nöjd med henne. Varför inte bara låta henne gå och hitta ett nytt offer?

En annan fråga också. Om man har en chef på lite håll som har psykopatiska drag. Vad är bästa sättet att hålla sig väl med den/undvika att hamna  i korselden? Hålla sig undan? Eller smöra/visa sig nyttig att ha?

Psykopatens glädje i att jävlas med andra behöver egentligen inte skilja sig så mycket från kattens lek med musen.

Försök tänka lite så här istället:  Om ni ska döda skadeinsekter i hemmet, trampar ni på dem en enstaka i taget då eller sprayar ni giftgas direkt på boet?
    Anonym (intressant !) skrev 2012-11-25 19:14:46 följande:
    Hej ! Du som lever i detta , kan du hjälpa.mig å förstå ?

Hur hårfin är gränsen mellan att vara "allmänt" farlig via internet, telefon och sms ? Till att sätta saker i bruk ? Först använde jag ordet Psykopat rent själsord mässigtmotte denna person, Men nu 3 år senare inser jag när polisen lagt ner 16 / 17 ärenden att det kan finnas logik i mitt val att kalla denna person Psykopat.

Hur skiljer individerna sig ? Denna person har dragit in minna barn .. Ganska många sms och hot via internet "jag ska slita ur ungen ur magen.på dig å död det"

Det är ett av 1000 sms.. Hir troligt är det attwn psykopat skulle kunna göra en sån sak.

Denna person fick sin kompis att gå på mig som gravid, Jag stog fast med denna kille i ca 1h och han släppte aldrig blicken från.mina ögon. och "psykopaten" njöt och yttrade sig.om denna händelse väldigt länge å gör det fort. Borde jag vaRa rädd ? Hot om att sno barnen från dagis har också.förekommit :(

Polisens ord är att dom.valt att lägga mer allt pga mit egna skydd ? Att dom vill skyda.mig.från denna psykopat? Är detta rimligt finns det någon chans att denna är.psykopat ? Och hur blir jag av med denna ?!
    Iblamd känns det som att man.kan lämna dörren olåst denna komer ändå komma en dag å slita våra liv ifrån oss ännu mera...

Det är ett ex...

Många människor med andra diverse psykiska problem snackar väldigt mycket utan att direkt gå över till handlingskraft. Men det förekommer såklart många fall där mannen successivt har  trakasserat och sedan attackerat kvinnan.

Personligen gör jag sällan sådana dramatiska utspel. Har jag en riktigt bra orsak att  skada någon så är det skapligt korkat att informera honom/henne om min "plan" innan den skrider till verket. Överraskningen skrattar ju bäst som skrattar sist.

Beklagligt konstaterad är nog det lämpligaste du kan göra att visa dig stark, bara skratta, be honom dra åt helvete och ignorera. Minsta tvekan kan vara ödesdiger.

• Anonym (dotter)

Min pappa lider av antisocial pesonlighetstörning.
    Skulle du kunna eller har du skaffat barn? 

• Anonym (J :/)

Jag tror att jag är drabbad av två psykopater i livet. Tror du att en psykopat ångrar misshandel? Kan en psykopat älska sin partner?

Tror psykopaten på sina egna lögner om andra?

Hur ska jag behandla en psykopat som hittar på falska anklagelser om mig? Hon blev vansinnig på mig när jag till slut vände henne ryggen och det verkar som att hon bara vill krossa mitt liv nu? Vd tror du?

• kraft
    Anonym (dotter) skrev 2013-10-07 02:01:26 följande:
    Min pappa lider av antisocial pesonlighetstörning.
    Skulle du kunna eller har du skaffat barn? 
    Som det är nu har jag inga barn och har inget direkt behov utav att skaffa barn i framtiden heller. Men det är alltid svårt att säga hur livet skulle kunna vara om det bara hade skett på ett annat sätt eller ej, förstår du? Only time will tell.
    Anonym (J :/) skrev 2013-10-07 07:08:24 följande:
    Tror psykopaten på sina egna lögner om andra?

Nej psykopatens lögner är inte förenade med dennes åsikter. Jag ljuger frekvent för att mörka om någonting, för att luras eller bara kanske för att det är roligt. Men oftast finns det en innovativ baktanke med det hela. Jag är knappast mytoman i den bemärkelsen utan ibland är endast lögnen mer framgångsrik i somliga lägen. Exempelvis, genom att baktala en gemensam vän i den utsträckningen att man indirekt sår ett litet tankefrö hos åhöraren och framställer sig själv som bättre.
  • Anonym (J :/)
    kraft skrev 2013-10-10 12:32:58 

Nej psykopatens lögner är inte förenade med dennes åsikter. Jag ljuger frekvent för att mörka om någonting, för att luras eller bara kanske för att det är roligt. Men oftast finns det en innovativ baktanke med det hela. Jag är knappast mytoman i den bemärkelsen utan ibland är endast lögnen mer framgångsrik i somliga lägen. Exempelvis, genom att baktala en gemensam vän i den utsträckningen att man indirekt sår ett litet tankefrö hos åhöraren och framställer sig själv som bättre.

Gud så bra att du svarar! Jag har råkat ut för en psykopat/sociopat som anmält mig falskt till polisen. Att jag skulle ha våldtagit henne. Så hon tror inte på sin historia själv utan vill bara ha ut nånting av den? Hon har gjort en del skit och när skiten uppdagades smällde hon till för att byta fokus? Tänker jag rätt? Hur ska jag vara mot henne? Anmäla tillbaka för all skit? Springa långt åt helvete för att komma ifrån? Tipsa gärna om hur jag kan fälla den här människan som förstör mitt liv.
  • Unaangelita

Umgås du med andra psykopater eller räcker det med dig själv? Tänkte på det där med att lika barn leker bäst ;) Står det i dina sjukjournaler att du är psykopat? Känner du ingen ångest eller någon känsla alls när du står och ljuger folk upp i ansiktet? Är du väldigt manipulativ också? Mycket frågor men det är en sjukt intressant tråd!

• kraft
    Anonym (J :/) skrev 2013-10-10 12:39:47 följande:

Gud så bra att du svarar! Jag har råkat ut för en psykopat/sociopat som anmält mig falskt till polisen. Att jag skulle ha våldtagit henne. Så hon tror inte på sin historia själv utan vill bara ha ut nånting av den? Hon har gjort en del skit och när skiten uppdagades smällde hon till för att byta fokus? Tänker jag rätt? Hur ska jag vara mot henne? Anmäla tillbaka för all skit? Springa långt åt helvete för att komma ifrån? Tipsa gärna om hur jag kan fälla den här människan som förstör mitt liv.
    Rent spontant sagt så finns det faktiskt någonting som psykopaten skyr och det är ovälkomna/oväntade överraskningar. Jag har för det mesta stenkoll på vad som händer runt i kring mig (även om det tycks förefalla annat) och avskyr ibland när någonting verkligen saboterar mina dolda intuitioner, eftersom jag vanligtvis är den som tar folk på sängen med häpnad. Visst, det kan fungera om du gör en motanmälan som överraskningsmoment, fast antagligen hittar hon bara på någonting annat istället.

Psykopaten gillar minst utav allt att bli "avslöjad" i rampljuset även om det hela egentligen inte vore en särskilt big deal i fråga.

• Anonym (J:/)
    kraft skrev 2013-10-10 13:09:06 följande:
    Rent spontant sagt så finns det faktiskt någonting som psykopaten skyr och det är ovälkomna/oväntade överraskningar. Jag har för det mesta stenkoll på vad som händer runt i kring mig (även om det tycks förefalla annat) och avskyr ibland när någonting verkligen saboterar mina dolda intuitioner, eftersom jag vanligtvis är den som tar folk på sängen med häpnad. Visst, det kan fungera om du gör en motanmälan som överraskningsmoment, fast antagligen hittar hon bara på någonting annat istället.

Psykopaten gillar minst utav allt att bli "avslöjad" i rampljuset även om det hela egentligen inte vore en särskilt big deal i fråga.

Tack! Då ska jag klura ut hur hon avslöjas inför alla :)
  • kraft
    Unaangelita skrev 2013-10-10 12:57:13 följande:
    Umgås du med andra psykopater eller räcker det med dig själv? Tänkte på det där med att lika barn leker bäst ;) Står det i dina sjukjournaler att du är psykopat? Känner du ingen ångest eller någon känsla alls när du står och ljuger folk upp i ansiktet? Är du väldigt manipulativ också? Mycket frågor men det är en sjukt intressant tråd!
    Min umgängeskrets är bred till viss del, men jag kan åtminstone se sociopatiska tendenser hos några nära vänner. Det positiva så som jag ser det är att då gäller spelreglerna under samma villkor där ingen bryr sig ett skit om varandras moraliska övertramp och det blir liksom inte det här onödiga tjafset om ingenting. Utan alla bara kör vidare. Men det negativa är om man börjar "utmana" varandra, då smäller det förr eller senare. Nästan som en skock hyenor.

Vill helst inte gå in närmare på mina kontroverser med svenska myndigheter. Flört

Jag upplever ångest i sig men den är egoistiskt centrerad. Om jag får ångest över exempelvis en lögn så bottnar det enbart i mitt eget presterande.

Svar på tråden Ställ frågor till en psykopat / sociopat