Barbamamah skrev 2012-11-23 17:46:56 följande:
Finns det eller har det funnits någon människa som du litar på?
Nej. Självklart släpper jag folk in på livet, har vänner och allt det där med massa medmänniskor i periferin etc. Jag resonerar snarare i banor kring hur pass mycket jag kan lita på dem under rangordning ("vad exakt är man beredd att riskera").
Anonym (chef) skrev 2012-11-24 01:00:06 följande:
Vad ÄR egentligen syftet med att störa och förstöra en hel arbetsplats? Är det själv härskandet och söndrandet som är poängen, eller finns det en poäng som inte är synlig?
Anonym (nyfiken) skrev 2012-11-25 09:10:06 följande:
Hej!
Intressant tråd, tack för den!
Jag har på nära håll upplevt att en kvinna har blivit misshandlad (psykiskt och fysiskt) av sin man. Den mannen har lyckats bryta ned henne men hon hade länge oerhört svårt att lämna honom, trots hans behandling. Mannen har troligen någon typ av störning, vet dock inte vilken - narcissist eller sociopat ligger nära till hands.
Mina frågor: har du varit i någon liknande situation? Dvs där du har haft en relation med någon som mått väldigt dåligt av ert förhållande?
Oavsett vilket, så undrar jag också vad du tror - om du spekulerar utifrån din personlighetstyp - att den här mannen får ut av att bryta ned kvinnan. Han är ju uppenbarligen inte nöjd med henne. Varför inte bara låta henne gå och hitta ett nytt offer?
En annan fråga också. Om man har en chef på lite håll som har psykopatiska drag. Vad är bästa sättet att hålla sig väl med den/undvika att hamna i korselden? Hålla sig undan? Eller smöra/visa sig nyttig att ha?
Psykopatens glädje i att jävlas med andra behöver egentligen inte skilja sig så mycket från kattens lek med musen.
Försök tänka lite så här istället: Om ni ska döda skadeinsekter i hemmet, trampar ni på dem en enstaka i taget då eller sprayar ni giftgas direkt på boet?
Anonym (intressant !) skrev 2012-11-25 19:14:46 följande:
Hej ! Du som lever i detta , kan du hjälpa.mig å förstå ?
Hur hårfin är gränsen mellan att vara "allmänt" farlig via internet, telefon och sms ? Till att sätta saker i bruk ? Först använde jag ordet Psykopat rent själsord mässigtmotte denna person, Men nu 3 år senare inser jag när polisen lagt ner 16 / 17 ärenden att det kan finnas logik i mitt val att kalla denna person Psykopat.
Hur skiljer individerna sig ? Denna person har dragit in minna barn .. Ganska många sms och hot via internet "jag ska slita ur ungen ur magen.på dig å död det"
Det är ett av 1000 sms.. Hir troligt är det attwn psykopat skulle kunna göra en sån sak.
Denna person fick sin kompis att gå på mig som gravid, Jag stog fast med denna kille i ca 1h och han släppte aldrig blicken från.mina ögon. och "psykopaten" njöt och yttrade
sig.om denna händelse väldigt länge å gör det fort. Borde jag vaRa rädd ? Hot om att sno barnen från dagis har också.förekommit :(
Polisens ord är att dom.valt att lägga mer allt pga mit egna skydd ? Att dom vill
skyda.mig.från denna psykopat? Är detta rimligt finns det någon chans att denna är.psykopat ? Och hur blir jag av med denna ?!
Iblamd känns det som att man.kan lämna dörren olåst denna komer ändå komma en dag å slita våra liv ifrån oss ännu mera...
Det är ett ex...
Många människor med andra diverse psykiska problem snackar väldigt mycket utan att direkt gå över till handlingskraft. Men det förekommer såklart många fall där mannen successivt har trakasserat och sedan attackerat kvinnan.
Personligen gör jag sällan sådana dramatiska utspel. Har jag en riktigt bra orsak att skada någon så är det skapligt korkat att informera honom/henne om min "plan" innan den skrider till verket. Överraskningen skrattar ju bäst som skrattar sist.
Beklagligt konstaterad är nog det lämpligaste du kan göra att visa dig stark, bara skratta, be honom dra åt helvete och ignorera. Minsta tvekan kan vara ödesdiger.