• Svar på tråden Ni med barn i 3 till 5-årsåldern? (sparkcykel)
  • tahira

Vår son har haft en sparkcykel sedan han var 3 (han är snart 7) och han använder den varje dag i stort sett. 

Men han har en sådan med tre hjul.

När han var mindre hade han en sådan här:

Och nu har han en sån här, där man kan reglera styret:

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Samunotis
    LitenIsa skrev 2012-11-24 17:20:51 följande:

Min 3 och 5 åring har varsin och tycker dem är roliga. Fast allra helst cyklar dem.
    Hade dina barn fått bra balans av sparkcyklarna innan de cyklade på sina vanliga tvåhjulingar?

• cosinus

Mina har kört mycket sparkcykel, vid 2 har de behövt 3 hjul men vid 3 har det gått bra med en vanlig 2-hjuling

• Vinterankan

Min dotter fick en i tvåårspresent och har använt den väldigt mycket. Nästa sommar kommer hon vara fyra och då blir det nog mer vanliga tvåhjulingen men jag tror inte hon kommer sluta använda sparkcykeln.

• Anne69

Vi har köpt riktiga sparkcyklar när barnen fyller 5 år. Då har de bra balans för att klara av det. 4-åringen provar storasyskonets ibland men det är stor skillnad även om man är motoriskt välutvecklad. Vi har satsat på "riktiga" sparkcyklar som man köper i sport- eller cykelaffären. De är lite mer tidlösa (inte spiderman eller prinsessor) och de kan barnen ha i många år. Har höj- och sänkbart styre o tål 75 kg.

• prinsessorna två

min femåring använder sin sparkcykel ofta.  Så köp en sparkcykel till ditt barn den kommer nog till användning ska du se annars så kommer nog  pappan att låna den

Svar på tråden Ni med barn i 3 till 5-årsåldern? (sparkcykel)