• stinamaria

Julklapp till tvååring?

Jag behöver lite tips:)
    Vad köper man till en tvååring som redan har allt?
    Han har fått ärva mycket leksaker av storebror och jag kan inte komma på något annat än det han har som han kan tycka är roligt. Men jag är övertygad om att det finns! Så ge mig tips:)
    Summa vi tänkt handla för är ca 1500.

• Svar på tråden Julklapp till tvååring?
  • HEARM

docka med skötbord? spis mm svårt o gissa vad "allt"
     äär4

• Alexi

Vår tvååring, som också har en storasyster på fyra år och därmed har allt, får en duplolastbil och kanske någon bok i julklapp men sen typ någon utklädningshatt eller liknande i strumpan under granen. Vi lägger inte så stora pengar som ni på julklappar eftersom våra barn har massor med släktingar de också får julklappar ifrån och en tvååring inte bryr sig ännu...

• stinamaria
    HEARM skrev 2012-11-25 13:46:00 följande:
    docka med skötbord? spis mm svårt o gissa vad "allt"

äär4

Åh, förstår att det är svårt att gissa haha:)

Spis och docka har han:)

Kan försöka räkna upp lite annat han har..

Bilar, garage, trehjuling, springcykel, Bobby car, klossar, duplo, dockhus, det mesta från Fischer price, litet bord och stolar. Och en hel del till.

Det har varit svårt att köpa saker sen han föddes men jag har ändå kunnat hitta något men nu har jag verkligen kört fast!

En surfplatta tror jag han skulle bli glad för men det är ju lite dyrt.
  • stinamaria
    Alexi skrev 2012-11-25 13:53:39 följande:
    Vår tvååring, som också har en storasyster på fyra år och därmed har allt, får en duplolastbil och kanske någon bok i julklapp men sen typ någon utklädningshatt eller liknande i strumpan under granen. Vi lägger inte så stora pengar som ni på julklappar eftersom våra barn har massor med släktingar de också får julklappar ifrån och en tvååring inte bryr sig ännu...

Tack för tips! Vad är det för duplolastbil? Låter lite intressant:)

Vi behöver inte lägga den summan utan det är mer om vi hittar ngt bra som kostar så så är det maxpriset:)
  • Natulcien

En 2-åring som redan har allt behöver väl inget mer? Kanske räcker med någon liten grej bara, och så lär han väl ändå få av släkten?

Så resonerar vi.
    Det blir bara en julklapp från mig och sambon till vår 2-årige son. Sen får han ju av mor- och farförädlrar och kusiner.

Vi vill snarare ge sonen lite sunda värderingar istället för att låta honom vältra sig i julklappsberg...

• stinamaria
    Flickan och kråkan skrev 2012-11-25 14:07:41 följande:
    Springcykel tipsar jag om. Här har du en 2-åring på en Puky LRM som vi haft:

Springcykel har han, men tack ändå :)
  • stinamaria
    Natulcien skrev 2012-11-25 14:08:06 följande:
    En 2-åring som redan har allt behöver väl inget mer? Kanske räcker med någon liten grej bara, och så lär han väl ändå få av släkten?

Så resonerar vi.

Det blir bara en julklapp från mig och sambon till vår 2-årige son. Sen får han ju av mor- och farförädlrar och kusiner.

Vi vill snarare ge sonen lite sunda värderingar istället för att låta honom vältra sig i julklappsberg...

Det blir inte så mycket utav släkten utan kanske 4-5 paket eller ngt.

Vi köper inte heller så många paket, tror min äldsta fick ca sju paket allt som allt förra året så det är verkligen inga julklappsberg utan lite lagom.

Men jag vill gärna hitta en bra julklapp till min yngste. Äldsta ska få ett lego stat wars-skepp och då vill jag ha något bra till yngsta med:)
  • Natulcien
    stinamaria skrev 2012-11-25 14:24:52 följande:

Det blir inte så mycket utav släkten utan kanske 4-5 paket eller ngt.
    Vi köper inte heller så många paket, tror min äldsta fick ca sju paket allt som allt förra året så det är verkligen inga julklappsberg utan lite lagom.
    Men jag vill gärna hitta en bra julklapp till min yngste. Äldsta ska få ett lego stat wars-skepp och då vill jag ha något bra till yngsta med:)
    Böcker då?
  • stinamaria
    Natulcien skrev 2012-11-25 14:28:37 följande:
    Böcker då?

Ja, böcker är bra:) vill väl iof köpa ngt mer också men absolut! Några tips på bra böcker för hans ålder? Han har precis blivit intresserad av att sitta och lyssna.
Svar på tråden Julklapp till tvååring?