• stinamaria

Julklapp till tvååring?

Jag behöver lite tips:)
    Vad köper man till en tvååring som redan har allt?
    Han har fått ärva mycket leksaker av storebror och jag kan inte komma på något annat än det han har som han kan tycka är roligt. Men jag är övertygad om att det finns! Så ge mig tips:)
    Summa vi tänkt handla för är ca 1500.

• Svar på tråden Julklapp till tvååring?
  • Natulcien
    stinamaria skrev 2012-11-25 14:37:34 följande:

Ja, böcker är bra:) vill väl iof köpa ngt mer också men absolut! Några tips på bra böcker för hans ålder? Han har precis blivit intresserad av att sitta och lyssna.
    Vår son är också 2 år, och älskar böcker.
    Hans favoriter är det mesta av Inger & Lasse Sandberg; Lilla Anna-böckerna, böckerna om Pulvret och om Lilla Spöket Laban t.ex.
    Han gillar även böckerna om Bu och Bä och om Alfons Åberg. Och så gillar han böcker med djurbilder. Vi har en bok om svenska, vilda djur här hemma, så numera känner han igen både mård, bäver, hermelin, kronhjort och järv... Glad
    Han gillar även de klassiska böckerna om Babar och om Barbapappa.
  • stinamaria

Tack för tips! Vi har nog inte en enda alfons-bok här hemma så det ska han få!

• sofia 1

Gillar han att pyssla? Play doh kanske?
    Eller lite olika färger och penslar.
    Det har jag köpt till min tvååring men ska hitta på nått mer:)

• Natulcien
    HEARM skrev 2012-11-25 15:38:30 följande:
    kaplastavar
    Det är ett suveränt tips! Funkar ju faktiskt upp i vuxen ålder! Glad
  • vivianne

Ni har säkert en briotågbana men eftersom den inte rabblats upp tipsar jag om det. Dottern lekte mkt med sin mellan två och tre år.

• stinamaria
    sofia 1 skrev 2012-11-25 15:33:32 följande:
    Gillar han att pyssla? Play doh kanske?

Eller lite olika färger och penslar.

Det har jag köpt till min tvååring men ska hitta på nått mer:)

Bra tips! Sånt går ju alltid åt :)
    HEARM skrev 2012-11-25 15:38:30 följande:
    kaplastavar

Åh, jättebra! Det lekte ju jag med när jag var liten och det var kul:)
    vivianne skrev 2012-11-25 16:37:39 följande:
    Ni har säkert en briotågbana men eftersom den inte rabblats upp tipsar jag om det. Dottern lekte mkt med sin mellan två och tre år.

Ingen brio men en micki har han och han leker inte så mycket med den. Men tack ändå :)
  • Alexi
    stinamaria skrev 2012-11-25 13:59:32 följande:

Tack för tips! Vad är det för duplolastbil? Låter lite intressant:)
    Vi behöver inte lägga den summan utan det är mer om vi hittar ngt bra som kostar så så är det maxpriset:)
    Vi har redan massa duplo så då verkade det här som ett kul komplement. Mycket populär enligt expediten på Barnens hus:

lekmer.se/leksaker/lego/lego-duplo/lego-duplo-biltransport
  • cosinus

Vår tvååring är yngst av 4. Vi behöver absolut inget mer så jag har lite samma problem. När hon fyllde år fick hon ett trepack nappar och en cykelhjälm.

Till jul måste jag väl försöka få ihop lite mer klappar men ett trepack nappar blir det iaf igen, kanske uppdelat på tre paket  :) men sen blir det nog mest förbrukningsvaror som ändå behövs typ playdoh, tuschpennor och liknande.

• HEARM

men tänk på att när de blir stora och vill ha sina saker till sina barn blirdet orättvist om de äldsta får duplo, spis,bobycar mm och yngsta har en leksaksbil

Svar på tråden Julklapp till tvååring?