• stinamaria

Julklapp till tvååring?

Jag behöver lite tips:)
    Vad köper man till en tvååring som redan har allt?
    Han har fått ärva mycket leksaker av storebror och jag kan inte komma på något annat än det han har som han kan tycka är roligt. Men jag är övertygad om att det finns! Så ge mig tips:)
    Summa vi tänkt handla för är ca 1500.

• Svar på tråden Julklapp till tvååring?
  • Korrelationskoefficient

Min tvååring tycker om små väskor av plåt och papp, förstoringsglas, leksaksstädset, barbapappor, bollar, pussel med olika saker, leksaksmat samt ett lära-gå-vagn som han har smällt sönder våra fötter med i 1,5 års tid nu.

• FOA

En kamera? Min son ska få en från VTech som har en massa extra funktioner och på så sätt förhoppningsvis är intressan ett par år.

• Shoegal81

Vi har köpt en afrikansk trumma (djembe) till vår 2 åring, han älskar att trumma, och vi tänkte att en sån kan han kanske uppskatta när han blir äldre också, jämfört med någon plasttrumma.

• cosinus
    HEARM skrev 2012-11-25 21:27:00 följande:
    men tänk på att när de blir stora och vill ha sina saker till sina barn blirdet orättvist om de äldsta får duplo, spis,bobycar mm och yngsta har en leksaksbil
    Så funkar det inte hos oss. Äldsta fick en bobbycar men efter det har alla syskon använt den och sen kommer den definitivt att sättas på blocket. Hon fick även Lego Quatro (säljs inte längre) ett garage från FIscher Price och lite annat som redan är sålt. Känns helt värdelöst att härbärgera saker tills barnen får barn för så mycket plats har vi inte och det mesta går ju sälja nu och köpa nytt sen.

Visst kan det finnas enstaka saker som de ser som sina egna men överlag får alla leka med allt och saker man inte längre vill ha puttas neråt i syskonskaran. Vi kan ju ändå inte ha 4 av allt för att alla ska få ha "sin" grej på sitt rum utan den som leker mest med något för tillfället har den på sitt rum och det byts ju ut hela tiden.

Är min tvååring nöjd på julafton med att få slita i lite papper så är det så bra så :)
  • fortsätt paddla

Ikeas staffli gillar min tvååring. Och snurrstolen. Även den där stolen/ plattan som man hänger i taket. " busmöbler" helt enkelt.

• kickan89

Vi har också en tvååring som har "allt"! Hon fyller dessutom år i november så nu har hon fått massa födelsedagspresenter också. I julklapp har vi i alla fall köpt en plastrutschkana, ganska liten så den får utan problem plats i hennes rum. Det blir den stora julklappen. Sen ska hon få en liten gungsak från Ikea för typ 199 kr (typ som en gunghäst fast inte en häst, vet inte hur jag ska förklara :P). Blir lite småsaker som målarbok, filmer och böcker också :) när hon fyllde år fick hon ett staffli från Ikea ned tillbehör. Det blev extremt poppis och används dagligen så det kan ju vara ett tips om han gillar att rita :) ett plus när de är så små brukar ju vara att paketet är stort också haha

• kickan89

Oj såg nu att det redan tipsats om staffli

• fortsätt paddla

Saffliet är bra;) får tipsa om att biltema har hyfsade lådor med papper och akvarellfärger. Min lilla tycker om att få måla med " riktiga" färger och det blir rätt snygga kontverk.

• Korrelationskoefficient
    Alexi skrev 2012-11-25 21:53:25 följande:
    Vilken storlek är lämplig för olika åldrar?
    Tror det står i beskrivningarna när man söker på dem. Både min två- och femåring använder mellanstorleken, midi, tror jag den heter. Fast femåringen skulle kunna ha den minsta också. Superbra för motoriken och de kan bygga tredimensionellt och allt. Rekommenderas starkt!
  • stinamaria

Vilka bra tips ni kommer med :)

Visste väl att det fortfarande finna bra saker som han inte redan har!

• kickan89

Idag har jag köpt den där "gungsaken", den kostade bara 99 kr! :) så nu blir det en halv lekpark inne på rummet med den och rutschkana :P har turen att dottern älskar kläder och skor också så kan ge lite sånt i julklapp också utan att hon tycker det är tråkigt :)

• cissipz

Min dotter som blir 2 i februari älskar att dansa och sjunga,så kanske någon rolig skiva med barnmusik? Eller böcker med ljud.

Svar på tråden Julklapp till tvååring?