• Pluttemor

Ruvar på en Blastocyst sedan igår!! Vill du hänga på?? :)

Ruvar på en Blastocyst sedan igår (24/11) detta är mitt femte IVF och jag har en som sedan tidigare oxå med hjälp av IVF (min son kom till på fjärde IVF försöket) Detta är dock första gången jag fått tillbaka en blastocyst och jag undrar om fler ruvar på blastosar? Vore roligt om vi kunde dela med oss av vad vi känner :)

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Ruvar på en Blastocyst sedan igår!! Vill du hänga på?? :)
  • TrueMeaning

Vågar inte bli glad än! Men självklart tändes ett litet hopp :) Har aldrig sett två streck på ett gravtest så lite glad är jag ;) Sambon är glad, och om han såg det så måste det ju finnas där?

För det kan inte vara ägglossningssprutan som sitter kvar? Den tog jag 1/12... Är ju över 2 veckor sen!!

• guttah

guttah

Visa endast
    Lör 15 dec 07:39 3461
    Hej tjejer!
    Jag håller på med mitt första IVF och gjorde FET med en 5-dagars blasto i måndags vilket betyder att jag nu är på rd6. Tyvärr så började jag blöda i fredags och det har fortsatt fram till idag. Jag har också molvärk som kommer och går och det känns även som att den ökar och inte minskar som den brukar vid mens. Eftersom jag har PCO så har jag inte haft riktig mens på länge så jag har lite svårt att jämföra men det känns som att det är kört. Tycker dock att rd4 är väldigt tidigt för mens. Är det någon här som har någon erfarenhet av detta? Kan molvärken va en biverkning av progesteronet?

• Cohen

guttah - ingen aning om rd4 är "för tidigt" för mens, allt verkar bli lite uppochner med alla hormoner vi petar i oss... men det är säkert inte omöjligt =/  däremot är det relativt vanligt med små blödningar tidigt i en graviditet, så helt kört är det kanske inte... 
    Svårt att säga vad som kom först, hönan eller ägget, för min del var all molvärk (som satt i i nästan 2v) helt klart från stimulerade äggstockar/äggplock ingreppet och inte från progesteronet, men det är säkert olika från person till person.
    Håller tummarna för dig!!

• guttah

Cohen-Jag får helt enkelt ha is i magen och vänta till TD. Tack för tumhållningen!

• TrueMeaning

Tog ett test i måndagsmorse som visade svagt positivt.

Sen tänkte jag att jag väntar någon dag men igår kväll orkade jag inte vänta mer då jag hade MASSOR av symtom under dagen. Hade hållit mig i 3 timmar och ett svagt streck kommer fram, men ändå synligt utan ansträngning. 
    Så då sa sambon att då måste det vara starkare imorgon med morgonurin. Men testade nyss och idag syns det knappt... Måste verkligen vrida på testet för att något ska ses :(

Får nog inse att det avstannat om det nu varit något! Suck.... Eller falska positiva test!
    Ringde kliniken i måndags och frågade om sprutan kunde sitta i än men icke sa dem! Varför fick jag då svagare test??

När man väl trodde att det var en underbar julklapp där inne så slås hoppet ner till minimalt igen :( Detta var ju första gången någonsin som jag sett två streck på en gravsticka.

Någon här som använt Billiga-testers stickor och inte fått starkare resultat??
    Vi var så förväntansfulla och skulle köpa ett digitalt till helgen om jag fick starkare men eftersom det blev svagare idag så får jag avfärda mina symtom och inse att detta försök inte lyckades :(  

Väntan har blivit en del av våra liv
  • ystersyster

True meaning vilken rd är du på nu? Du kanske ändå testat för tidigt? Ett gravtest kan inte visa falskt plus har jag läst, däremot kan det bli falska minus... Köp ett digitalt och vänta till din td... Håller tummarna!

• TrueMeaning

Jag är på rd11 idag... Men känns så konstigt att det helt plötsligt blev svagare :(
    Ska köpa digitalt och ta på fredag eller lördag morgon!

• TrueMeaning
    TrueMeaning skrev 2012-12-19 10:43:50 följande:
    Jag är på rd11 idag... Men känns så konstigt att det helt plötsligt blev svagare :(
    Ska köpa digitalt och ta på fredag eller lördag morgon!
    Tog en sticka och apotekets gravtest nyss. Hade hållt mig i 5 timmar men det är tokblankt.
    Förstår inte att det ena dagen är positivt och andra negativt :( 
    Väntan har blivit en del av våra liv
  • TrueMeaning

Neg idag på TD, bara att ge sig på FET framöver....
    Lycka till ni andra!

• Catharina 410
    TrueMeaning skrev 2012-12-21 09:27:05 följande:
    Neg idag på TD, bara att ge sig på FET framöver....
    Lycka till ni andra!
    Det var bara första försöket. Det kommer säkert att fungera till slut. Hörde också av någon att om man sätter in frysta är det större chans - att de skulle vara starkare om de klarar en upptining också. Kram
  • TrueMeaning

Får hoppas på det!
    Vill bara att inte ha mens igen :/ avskyr verkligen den samt att jag får fruktansvärda smärtor och vissa säger att det blir värre när man får "IVF-mens"... Ser ju inte fram emot den!

• Johan 80

Hej vi gjorde ett gravitetiskt nu ikväll blastocyst femdagarsvecka, ruvar dag 6 Inget utslag på Stickan... Så vi får tolka det som ett förtidigt prov. Säger Hej i alla fall Johan

Svar på tråden Ruvar på en Blastocyst sedan igår!! Vill du hänga på?? :)