• Christoffer79

Jag är expert på presenttips. Låt mig hjälpa dig i jul!

Hej,

Jag vet inte om jag tar mig vatten över huvudet genom att starta denna tråd men vi får väl se. Jag har under de senaste sju åren arbetat med presenttips-sajter på nätet (framförallt Presenttips.com men på senare tid även bloggen Presenttips.se). Jag har skrivit hyllmetrar med artiklar i ämnet, skissar på en bok i ämnet, har bra koll på vad som finns på nätet i form av nätbutiker osv, har stött på de flesta former av presenter, vet vad som visat sig fungera osv. Jag är med andra ord totalt insnöad på presenter. Det bör dock påpekas att jag alltså INTE arbetar för någon butik på nätet.

När jag la upp motsvarande tjänst på min blogg om att hjälpa folk med julklappar i år så kom jag på att det här kanske folk på Familjeliv skulle ha behov av. Så, berätta vem du behöver hjälp att hitta julklapp till, beskriv personen lite och ange vad du har för ungefärlig budget så ska jag hjälpa dig att hitta en julklapp! Ju bättre du beskriver personen, desto större chans är det att jag kan ge dig ett bra svar.

Shoot!

ps. Jag är inte helt oäven när det gäller julrim heller så det kanske jag också kan hjälpa till med.

• Svar på tråden Jag är expert på presenttips. Låt mig hjälpa dig i jul!
  • Pjåsk

Gärna tips till min pappa som är den svåraste i världen.
    All-pysslande pensionär med egen stor verkstad. Har inga övriga intressen förutom veteran-traktorer och trädgårdsfigurer och lampor (både ute och inne) Han är aldrig iväg och gör något kul utan trivs hemmavid. Han har dessutom gott om pengar så han brukar köpa det han vill ha, behöver alltså inte önska sig något alls. Han röker inte, är nykter och äter inte godis pga diabetes. Sig på den du :) (skrivet från iPhone)

• Christoffer79
    Suzén skrev 2012-11-27 12:18:01 följande:
    Väldigt bra tips, men allt det har han fått under våra år ihop, resor till både paris o Sardinien, vi kom hem precis fr eng och morbergs alla böcker har han. Plus förra julen fick han ett helt cigarr set m snopparen etc
    Whisky karaff förra födelsedagen och ja, vad finns kvar? Haha
    Men tack ändå! Hade jag inte varit så grym på att skämma bort han hade du varit till större hjälp :)
    Whiskyprovning-upplevelse, har han gjort det?

Whiskyprovar-resa till Skottland?
  • Winterfell

Hehe, min sambo då? 
    Han är lite "udda" på det viset att han är mycket mjuk och fin till sättet, han är ingen manly man alls. Brukar skämtsamt säga att han skulle passa perfekt som homosexuell fjolla. Hans intressen är metal, han spelar i ett ganska stort svartmetallband, han gillar vin (vilket jag avskyr och inte kan någonting om), gillar att läsa (dock är böcker inte ett alternativ då jag själv har en samling på flera tusen ex och han har precis börjat avverka den), han gillar inte smycken, förlovningsringen är det enda han bär. Han tycker om Solsidan, Twilight (han skulle döda mig om han visste att jag skrev det här ) och andra romantiska flosker. Senast igår blev han helt till sig över ett par gardiner jag beställt till vardagsrummet. 

Så vad skulle passa en sådan man? Priset kan ligga mellan 0-1000. 

• Suzén

Så bra att hela inlägget kom med!! Iaf, vin o öl provning har vi varit på. Han är inte så förtjust i whiskyn som han är i hela den stilen, maffig karaff o cigarrer. Snapsar mest så jag får se hur det blir :)

• Slagathor

Min mamma - hon är glömsk och har ingen självdistans, men hon älskar sitt barnbarn mer än hon älskat någon och hon har svårt att gå i trappor. Hon kan noll om teknik men försöker och misslyckas. Hon har stickat på samma kofta i fem år nu och råkade ge bort sticknålarna för hon glömde att hon stickade. Är med i PRO och utövar sittgympa. Dricker eller röker ej.

Min pappa - han har det spartanskt inrett och kastar allt som han verkligen inte behöver. Intresserad av historia och köper illustrerad vetenskap som han sen ger till min man. Gubben har en kastrull och i kylen har han smör, banan och saft. Han spar alltså inget och har en handfull kort kvar på mig. Han är snäll men lite efter. Dricker och röker ej.

Min bästa vän - hon har allt och är kräsen. Hon är gravid och vi har motsatt smak vad gäller allt utom chai latte. Hon är dominant och bestämd men känslig och godhjärtad. Hon gillar robust och mörk inredning.

Var och en max 200:-

Min sambo - Är intresserad av historia. Jag har redan köpt en bok om historia till honom. Parfymer har jag alltid köpt, och kläder har han också. Skor kan inte jag välja för han har nåt fel i foten. Han är full av humor men är inte typen som tycker att dassboken passar in i sitt liv. Pedantisk och träningsgalen. Tar hand om sig själv men har allt i hudvårdsväg mm. Han har.. allt ja.

500:- på honom

Tack på förhand

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Winterfell
    Slagathor skrev 2012-11-27 19:33:00 följande:
    Min mamma - hon är glömsk och har ingen självdistans, men hon älskar sitt barnbarn mer än hon älskat någon och hon har svårt att gå i trappor. Hon kan noll om teknik men försöker och misslyckas. Hon har stickat på samma kofta i fem år nu och råkade ge bort sticknålarna för hon glömde att hon stickade. Är med i PRO och utövar sittgympa. Dricker eller röker ej.

Min pappa - han har det spartanskt inrett och kastar allt som han verkligen inte behöver. Intresserad av historia och köper illustrerad vetenskap som han sen ger till min man. Gubben har en kastrull och i kylen har han smör, banan och saft. Han spar alltså inget och har en handfull kort kvar på mig. Han är snäll men lite efter. Dricker och röker ej.

Min bästa vän - hon har allt och är kräsen. Hon är gravid och vi har motsatt smak vad gäller allt utom chai latte. Hon är dominant och bestämd men känslig och godhjärtad. Hon gillar robust och mörk inredning.

Var och en max 200:-

Min sambo - Är intresserad av historia. Jag har redan köpt en bok om historia till honom. Parfymer har jag alltid köpt, och kläder har han också. Skor kan inte jag välja för han har nåt fel i foten. Han är full av humor men är inte typen som tycker att dassboken passar in i sitt liv. Pedantisk och träningsgalen. Tar hand om sig själv men har allt i hudvårdsväg mm. Han har.. allt ja.

500:- på honom

Tack på förhand

Nu är jag inte TS, men till din pappa kan jag tipsa om Sveriges historia! Det är en nyproducerad serie böcker om Sverige från forntid till nutid. Det är 8 delar planerade, tror de har släppt del 7. 
    Jag är också väldigt historieintresserad och har 4 delar. Mycket välskrivna!
    Kostar dock 300 kr styck, men om du hittar någon billigare present till de andra så kan det ju vara en grej.  
  • Christoffer79

Svarar bara lite kort här. Kollar igenom alla era frågor och svar här ikväll eller imorgon bitti och återkommer!

Svar på tråden Jag är expert på presenttips. Låt mig hjälpa dig i jul!