• Karin13

    Vi gravida från RMC Malmö

    Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

    Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

  • Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Victrix
    marisabelle skrev 2013-07-15 10:17:41 följande:
    De två stora blödningarna jag haft har varit som en mkt riklig mens. Hade en i förrgår, men den slutade mkt snabbare än den förra. Det är otäckt med blödningar men jag vet ju varför jag blöder så det känns lugnare. Jag går på blodförtunnande sprutor så det är därför jag blöder. Men första gången kändes det verkligen inte bra. Min blödning är utanför fostret men är man orolig så be om en koll så du vet varför. Håller tummarna!
    Okej, inte kul alls, men det måste ändå kännas lite skönt att veta vad det beror på. Jag hade blivit lättad om man visste anledningen, nu känns det bara som att gå och vänta på att missfallet ska starta. Vad ju på VUL men då sa inte läkaren varför jag hade en blödning då utan bara att det kunde vara missfall eller något annat och inte behövde betyda dåligt. Sedan hade jag ju inget mer utan lugnande mig lite, nu när andra blödningen kom så känns det inte så lätt att släppa det, får se vad som sägs på torsdag på nästa VUL. Hoppas innerligt att det inte kommer mer blödningar nu utan att det bara var dessa två och att allt är okej. Ska fråga då vad det beror på ifall det är så att det syns embryo och hjärtslag och man inte kan konstatera missfall. Önskar dig lycka till också, och att du slipper mer blödningar även om du vet vad det beror på.
  • marisabelle

    Jag frågade på RMC varför jag blödde men fick inte direkt nått svar. Så när jag fick den första stora blödningen så var jag på mitt lokala sjukhus och hon sa att det berodde på sprutorna. 
    Jag hoppas jag slipper fler, det är lite tråkigt nu när det är sommar. Man blir lite låst...
    Jag hoppas det går riktigt bra för dig! 

  • Victrix
    marisabelle skrev 2013-07-15 14:45:09 följande:
    Jag frågade på RMC varför jag blödde men fick inte direkt nått svar. Så när jag fick den första stora blödningen så var jag på mitt lokala sjukhus och hon sa att det berodde på sprutorna. 
    Jag hoppas jag slipper fler, det är lite tråkigt nu när det är sommar. Man blir lite låst...
    Jag hoppas det går riktigt bra för dig! 
    Okej, har inte varit i kontakt med RMC sedan jag blev överstimulerad, har blivit lasarettet här hela tiden, de bokar in nya VUL och blodprov så jag hinner inte reagera. Ska be dem att skicka ner journalkopior till RMC när jag kommer dit nu i veckan. 

    Någon som tagit hCG-prover? sköterskan som idag meddelade mitt hCG (6+3) på 20 000 verkade inte direkt jättepositiv och frågade istället hur jag mådde och om jag kände mig gravid, inte så lätt att veta hur det ska kännas när jag aldrig varit det tidigare, inte haft mens eller ägglossning på egen hand ens. Dessutom tar jag progesteron också som kan förvirra.

    Mina värden låg på 2700 (5+1) och 4700 (5+3). Men det intressanta är väl stegringen tills idag, tog provet för någon timme sedan så i eftermiddag eller imorgon bitti får jag reda på det. Och sköterskan sa att beroende vad det visar så kanske de vill att jag kommer in tidigare än torsdag... Låter ju inte så bra direkt.
  • Victrix

    Ökning till 48000 idag och ska dit på torsdag, så det känns ändå som goda nyheter :) hoppas då på att allt ser bra ut. 

  • Tuttiluttan

    Så länge de ökar är det bara positivt! RMC sa till mig att det ökar ca det dubbla varannan dag! Så de va goda nyheter för er

    Grattis till de goda nyheterna!

  • Victrix
    Tuttiluttan skrev 2013-07-15 18:02:43 följande:
    Så länge de ökar är det bara positivt! RMC sa till mig att det ökar ca det dubbla varannan dag! Så de va goda nyheter för er
    Grattis till de goda nyheterna!
    Tack, ja, det känns lite bättre nu. Befarade det värsta med tanke på blödningarna. Dock så är det fortfarande lite oroväckande att de inte såg så mycket på VUL förra veckan, men förhoppningsvis var det för tidigt bara. Kan knappt vänta tills på torsdag...
  • Tuttiluttan

    Du är ju i ett tidigt stadie, jag fick missfall efter vårt andra försök, dom gjorde då VUL för att konstatera så allt va borta. Detta va i v7 ( 6+3 ) dom såg inget alls ( inte ens en fosterblåsa ) och läkaren på kk sa att de är svårt och nästan omöjligt att se något så tidigt. RMC gör ju VUL i v8, tydligen så ser man bäst då eller lättast iaf.

    På min första testdag hade jag 42 i hcg, andra testdagen 300 och vid sista kollen 60. ( mellan de 2 sista testdagarna gick de 3 dagar ) så jag är ganska så säker på du inte är påväg o få missfall för då borde du sjunka i en ganska hög fart!

  • Victrix
    Tuttiluttan skrev 2013-07-15 18:16:27 följande:
    Du är ju i ett tidigt stadie, jag fick missfall efter vårt andra försök, dom gjorde då VUL för att konstatera så allt va borta. Detta va i v7 ( 6+3 ) dom såg inget alls ( inte ens en fosterblåsa ) och läkaren på kk sa att de är svårt och nästan omöjligt att se något så tidigt. RMC gör ju VUL i v8, tydligen så ser man bäst då eller lättast iaf.
    På min första testdag hade jag 42 i hcg, andra testdagen 300 och vid sista kollen 60. ( mellan de 2 sista testdagarna gick de 3 dagar ) så jag är ganska så säker på du inte är påväg o få missfall för då borde du sjunka i en ganska hög fart!
    Jag hoppas du har rätt :). Tack för att du delade med dig av din historia, kan inte varit kul att få missfall. Lider så med de som fått det, framförallt efter kämpande med barnlöshet. Huh! 
  • Tuttiluttan

    Jag håller tummarna för dig! Har läst allt du skrivit och jag vet precis hur du känner! Berätta för min man och han hoppas verkligen för er att det fortsätter upp!

    Idag är jag gravid igen efter 3: ICSI:n går in i v19 imorgon. Sorgen efter missfallet sitter i än, skulle om de inte skett haft BF i augusti. Men försöker att inte tänka så mycket på de utan gläds åt bebis som anländer i december!

    Jag kommer fortsätta följa din resa om du vill dela den! Jag hejar så gott jag kan

  • Tuttiluttan
    Hjärtat78 skrev 2013-07-15 12:11:10 följande:
    Tuttiluttan Grattis till piff eller piff och välkommen!! Jag hade Margareta mest och var den som vi gillade bäst. Hon förstod oss och efter 3 ivf så sa hon ta en paus och sen kör vi Fet till hösten. Dagen efter bestämde vi oss för att gifta oss hemligt när vi skulle iväg på semestern. Vi la ner allt och njöt, kom hem och levde på kärleken & glädjen. Gjorde Fet och var äntligen gravid och hon fick se vårt hjärta ticka. Imorgon blir han 8 veckor ? så jag håller med dig helt om Margareta ?Jag förstår dina glädjetårar när du fick se hjärtat ticka!!



    Vilken lycka, det är en så mäktig känsla när man ligger där på britsen! Hjärtat klappar, man svettas och mår illa ( iaf jag )

    När läkaren sen sätter igång och de första man ser är en liten prick, i pricken finns en ännu mindre prick som rör sig och läkaren säger

    - allt ser så fint ut så! Mina tårar bara spruta

    Härligt och höra om dina erfarenheter! Grattis till bebisen!

    Margaretha va speciell, där va ngt med henne redan från början som jag kände va väldigt positivt! Visst är alla bra på RMC men hon hade "det"

    Kanske hennes lugna och harmoniska beteende som smita av sig på oss, och så trolla hon kanske lite med
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö