• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Tant Groda

Annsnax: Jadu. Typ ett hål högt upp i livmodertappen. Det blir som om vattnet går (spash varianten) men sen slutar helt. Eller ja något sådär. Inget helt vedertaget begrepp, vissa räknar det som vattenavgång,
    Har nyss haft en till men nu har jag värkar också. Som lagt sig.

• Karin13

Ja du Malphie.... Det där med namn går inte bra alls. Fast min systerson hade ett bra förslag. Han tyckte vi kunde vänta tills bebisen är så stor att han kan prata. Då kan han själv bestämma vad sitt namn:))

• Karin13

Annanax: Hur känns det inför morgondagen? Är du redo för att få se dina små?

• Annanax

Haha, Karin! Ni hinner nog enas om ett fint namn innan Socialstyrelsen knackar på dörren och tilldelar er ett.

• Annanax

Vi är inskrivna på bb, men får sova hemma med dottern i natt. Härligt! Ska packa det sista sen är jag redo. Känns lite märkligt att åka och " hämta" sina,barn i morgon och helt slippa jobba för att få ut dem. Men jag är tacksam, glad och mycket förväntansfull över att få träffa och lära känna dem.

• Hjärtat78

Lycka till Annanax och imorgon vid den här tiden har du 2 små att mysa med :)

Hur går det Tant Groda?? Jo imorgon är Lukas 7 veckor, vet inte var tiden har tagit vägen. Idag vägde han 4,8kg och 56cm lång. Men ändå känns han så liten Glad

Vår prins 130521
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö