• Oförglömlig

hur ofta byter ni disktrasan?

Jag bara undrar hur ofta ni byter ut eran disktrasa. har fått svar av vänner och bekanta som skiljer sig så oerhört i hur ofta och undrar därför hur ofta ni på Familjeliv byter eran disktrasa.

kommentera gärna varför och så=)

tack=) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?
  • Elin 885

Vi byter en gång i veckan i samband med städningen. (byter även sänglinne och alla handukar då också). om man torkat upp t ex spilld mjölk eller så, så byter jag då också. vi är bara två personer så det blir inte så mycket spillande, som det lätt blir med barn...kan jag tänka =).

• Grön Tiger
    Oförglömlig skrev 2012-11-28 22:17:30 följande:
    ni som tvättar era trasor i maskinen och så vad använder ni för trasor? 

Vi har trasor i lin med dalahästar och annat folklore på. Köpte på Skansenbutikens rea. Är nöjd med dem. Vet inte var de säljs annars.

Byter minst en gång i veckan.

• Trazzel

Använder ALDRIG disktrasa! Något sådant skulle aldrig komma innanför min dörr. Det är så jävla vidrigt!! Här används engångstrasor, papper, våtservetter. Våtservetterna används till det mesta så som torka damm, spis, köksbord, ja allt.

• logg81

En gång i veckan eller oftare om trasan börjat lukta.

Kör med wettex-trasor och hos mej har en disktrasa 3 liv. Först lever den i köket, sedan tvättas den på 90°c. Därefter blir den en skurtrasa.... O sen tvätt igen och till sist toalett-trasa... Efter att den varit på muggen och fart runt kastas den.
    Jag försöker att vara så miljövänlig jag kan och återanvänder saker så länge jag kan. Visst skulle jag kunna tvätta trasorna fler gånger men jag känner att 2 tvättar och 3 användningsområden är vad jag klarar av utan att bli äcklad

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Anna Paulita

Efter 3-4 tvättar jag den och byter ut mot en annan, antingen begagnad tvättad eller mot en helt ny.

Jag har vanliga wetex disktrasor som jag kör i tvättmaskin eller diskmaskin.

• Alvii

Har mikrodukar som jag kokar så fort de börjar se lite småsnuskiga ut

• Oförglömlig
    Elin 885 skrev 2012-11-29 08:03:33 följande:
    Vi byter en gång i veckan i samband med städningen. (byter även sänglinne och alla handukar då också). om man torkat upp t ex spilld mjölk eller så, så byter jag då också. vi är bara två personer så det blir inte så mycket spillande, som det lätt blir med barn...kan jag tänka =).
    haha ja jaghar två barn och det spills en del vissa dagar. 
    om man torkar upp mjölk ska man skölja trasan med kallt vatten och krama ur den för att det inte ska lukta sedan.
    men jag är väl extrem jag med ibland för jag byter MINST en gång i veckan och det  är då man inte använt den så mycket. används den så byts den oftare hehe:P

tål inte äckliga trasor.....  
  • Elin 885
    Oförglömlig skrev 2012-11-29 09:19:49 följande:
    haha ja jaghar två barn och det spills en del vissa dagar. 
    om man torkar upp mjölk ska man skölja trasan med kallt vatten och krama ur den för att det inte ska lukta sedan.
    men jag är väl extrem jag med ibland för jag byter MINST en gång i veckan och det  är då man inte använt den så mycket. används den så byts den oftare hehe:P

tål inte äckliga trasor.....  
    nej inte jag heller egentligen har jobbat inom restaurang.
    men vi är två vuxna här hemma så det spills inte speciellt mycket, det är mest brödsmulor och sånt som torkas upp.
    men jag kör med köksspray också på diskbänken. inte för att det egentligen behövs utan för att jag är petig haha.
Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?