Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Oförglömlig

hur ofta byter ni disktrasan?

Jag bara undrar hur ofta ni byter ut eran disktrasa. har fått svar av vänner och bekanta som skiljer sig så oerhört i hur ofta och undrar därför hur ofta ni på Familjeliv byter eran disktrasa.

kommentera gärna varför och så=)

tack=) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?
  • Oförglömlig

jag köper skonas trasor på ica tycker de varit ok MEN jag upplever just nu att de fort blir sunkiga. känns nästa slemmiga fort.... vet inte hur jag ska förklara....

men vanliga wettex-trasa går dem att tvätta upp eller skulle ni rekomendera en annan trasa om jag vill börja koka dem och använda mer?

kanske skulle testa mikrodukar? hur länge kan man använda dem? koka och så? 

• PolyPond

Ungefär varannan dag. Det beror på om jag lagat mat eller ej. Däremot ser det inte ut som jag byter mer än en gång i månaden, då de inte blir snygga i tvätten. Jag kan skämmas lite över våra sunkiga trasor när vi har besök.

• Fia 28

Inte den blekaste aning faktiskt. Jag använder sällan trasor för jag bor själv och är ingen klottgris =).

• Blgebo

Byter inte så ofta, men har flera jag växlar mellan och tvättar, så på så vis byter jag ju  
    Har en variant av frottédisktrasa med nät på ena sidan.  

• WhoamI
    lövet2 skrev 2012-11-29 07:56:51 följande:
    Jag tycker de ser renare ut i tvättmaskinen, men när jag kokar dem tar jag i hjäl bakterier bättre. De luktar fräschast när de blivit kokade.
    Kokar du bara i vatten eller du har i nåt medel?

• Grön Anna

Jag byter kanske 2 ggr/dag. Jag har tunna tunna frottédukar som jag tvättar.
    Jag har satt upp en påshållare i tyg där jag förvarar alla trasorna. Lätt att bara dra ut en ny och slänga den gamla i tvätten.

• Rigmor Mortis

Annat - minst en gång om dagen, ibland tre-fyra ggr/dag beroende på vad den använts till. Använder IKEAs tvättlappar i frotté.

• Coyote

Varannan vecka kanske, när den börjar lukta och det inte hjälper att koka den längre.

• luspudel

Typ varannan-var tredje dag, beror lite på hur mkt vi varit hemma osv Använder wettexdukar som tvättas i minst 60 grader.

Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?