• Minmilou

För tidigt att förlova sig?

Hej jag och min pojkvän har varit tsm i snart 8 månader, och jag hade velat ge honom en speciell julklapp..nämligen en förloving men på ett sätt tycker jag att det är för tidigt men jag älskar honom mer än allt i hela världen.

När tycker ni det är rimligt att förlova sig? Hur länge hade ni varit tillsammans när ni gjorde det?

• Svar på tråden För tidigt att förlova sig?
  • Jackson

Vi hade varit tillsammans i 3 månader när vi förlovade oss men det tog 5 år innan vi gifte oss. Nu har vi varit gifta i hela 3 månader!

• power

en förlovning betyder ingeting. man kan förlova sig efter en dag om man vill.

kom igen då ra
  • Anova

Personligen tycker jag att man ska vara överens om att förlova sig och vad det innebär att göra det. Jag skulle inte ge bort en förlovning utan jag tycker att det är något man tillsammans pratar om under en tid och sedan gör.

Själv förlovade jag mig efter 6 månader, så här i efterhand kanske det var i tidigaste laget och vi fick många kommenterar kring detta.. Och det är väl ibland så att många, speciellt unga, förlovar sig snabbt och så tar det slut efter något år eller så. (vi är fortfarande tillsammans över 13 år sedan förlovningen). 

• Minmilou
    Tonårsmamman1 skrev 2012-11-30 17:49:29 följande:
    Vi gjorde det på 1-årsdagen.

Tonårsmamman1: Jag har också funderat på att göra de, men de värsta är att
    vi bor 60-70 mil ifrån varandra och jag kan inte träffa honom när vi har varit tsm i ett år :/
  • Kjellgren
    power skrev 2012-11-30 17:52:07 följande:
    en förlovning betyder ingeting. man kan förlova sig efter en dag om man vill.
    Något betyder det allt, annars hade folk inte förlovat sig. Det har ingen juridisk betydelse men väl känslomässig för många.

TS. Har ni pratat om förlovning? Så du vet om ni är på hyfsat samma plan tankemässigt. Det blir ju ingen rolig julklapp för någon av er om han ser förvånad ut och säger nej, menar jag. 
  • Madeleiiiine

Varför "stressa" med förlovning? Kan det inte vara lite skoj att förlova sig när det gått kanske 2-3år om ni funkar bra ihop och fortfarande älskar varrandra som en liten "rush" i förhållandet. Jag och min sambo har varit tillsammans i 6år och hade tänkt förlova oss i år, dock skjuter vi fram det nu när vi istället väntar barn tillsammans!

Men alla hör ju som dem vill, det är nog väldigt vanligt att förlova sig lite hastigt och lustigt redan efter dem första månaderna tillsammans!

• Minmilou
    Jackson skrev 2012-11-30 17:50:38 följande:
    Vi hade varit tillsammans i 3 månader när vi förlovade oss men det tog 5 år innan vi gifte oss. Nu har vi varit gifta i hela 3 månader!
    Oj Grattis!! Skrattande
  • power
    Kjellgren skrev 2012-11-30 17:54:03 följande:
    Något betyder det allt, annars hade folk inte förlovat sig. Det har ingen juridisk betydelse men väl känslomässig för många.

TS. Har ni pratat om förlovning? Så du vet om ni är på hyfsat samma plan tankemässigt. Det blir ju ingen rolig julklapp för någon av er om han ser förvånad ut och säger nej, menar jag. 

vad betyder det?
    kom igen då ra
  • Jackson
    Minmilou skrev 2012-11-30 17:54:58 följande:
    Oj Grattis!! Skrattande
    Tack ska du ha! Solig
Svar på tråden För tidigt att förlova sig?