• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-06 12:40:56 följande:
    Åh, hoppas att det är mens på ingång för dig nu och att den blir regelbunden! För mig kom ÄL tillbaka i sept (MA i augusti) och sen dess har mensen kommit på cykeldag 30-31 varje månad. Hade samma innan jag blev gravid oxå, förutom en gång när den kom på dag 33. Här har jag fått mer molvärk, så nu är nog mensen på ingång, eller så är det PMS. Får vänta och se!

Hur går det för dig? Sätter mensen igång? Inte här, fortfarande bara lite mörkbrunt.. Jag undrar när man ska sluta gråta över det som hänt. Kommit tårar även ikväll. Men måste faktiskt säga att det känns bättre att skriva av sig här! Alla vi förstår ju verkligen varandra! Bättre än alla kuratorer i världen.
  • Diche79

Hej Bubbas,
    jag tänkte på dig igårkväll, kom på en sak när jag borstade tänderna.
    Min första mens efter MA:t började med två dagars bruna flytningar.
    Sen kom själva mensen igång som vanligt efter det... Så då blödde jag
    i nästan en vecka i Sept.
    I okt och nov så hade jag bara en dag med bruna flytningar och sen kom
    mensen igång dagen efter!

Jag fick molvärk igår, kom och gick under dagen/kvällen. Ingen mens än.
    Var sugen på att testa imorse, men jag lyckades hålla mig så det blir
    test imorgon om inte mensen har kommit.
    Har BIM sön-mån!

Jag tror man aldrig kommer över MA:t, utan det blir snarare att man går vidare ändå.
    Jag tänker fortfarande på hur stor min mage hade varit nu osv...

Kram!

• killerqueen

Hej igen! 
    Fastnade på jobbet väldigt länge igår, därför jag inte svarat!

Nja, alltså fejkat klimakterie är för att hålla borta blödningar - de förhårdnader som finns kan "läka" tillbaka, och bli lite bättre. Men så fort man får blödning igen börjar det om på nytt och blir mer och mer! 

Har inte pratat med honom om det sådär ingående, även om jag kanske borde. Man är ju trots allt två om att skaffa barn liksom. Dock tror jag att en sak som är jobbig för honom är att jag är jätteovän med hans sida familjen. Lång historia (min svägerska har skickat en massa hemska påhopp, ringt och hotat mig, med mera med mera) Vet inte om det spelar in, om det är därför han blir tveksam typ? 

Jag har mått illa igår på morgonen, och nu när jag vaknade idag...? Vågar inte hoppas på något såklart, känns alldeles för tidigt men sist gång vet jag att jag kände av ett svagt illamående drygt en vecka innan jag testade.

Kram på er alla! Vi är starka som fan, ellerhur? :) 

• Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-07 07:43:40 följande:
    Hej Bubbas, jag tänkte på dig igårkväll, kom på en sak när jag borstade tänderna. Min första mens efter MA:t började med två dagars bruna flytningar. Sen kom själva mensen igång som vanligt efter det... Så då blödde jag i nästan en vecka i Sept. I okt och nov så hade jag bara en dag med bruna flytningar och sen kom mensen igång dagen efter! Jag fick molvärk igår, kom och gick under dagen/kvällen. Ingen mens än. Var sugen på att testa imorse, men jag lyckades hålla mig så det blir test imorgon om inte mensen har kommit. Har BIM sön-mån! Jag tror man aldrig kommer över MA:t, utan det blir snarare att man går vidare ändå. Jag tänker fortfarande på hur stor min mage hade varit nu osv... Kram!

Åh vad gullig du är som tänker på mig :) Vad skönt att höra, då är den kanske på gång ändå. Är så konstigt, har korta stunder av mensvärk ibland men så går dom över igen. Och fortfarande jättelite brunt och endast när jag kissat, inte annars under dagen? Åh vad spännande! Tänk om du får ett plus! :D Du måste skriva här när du testat!
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-07 09:53:39 följande:
    Hej igen!  Fastnade på jobbet väldigt länge igår, därför jag inte svarat! Nja, alltså fejkat klimakterie är för att hålla borta blödningar - de förhårdnader som finns kan "läka" tillbaka, och bli lite bättre. Men så fort man får blödning igen börjar det om på nytt och blir mer och mer!  Har inte pratat med honom om det sådär ingående, även om jag kanske borde. Man är ju trots allt två om att skaffa barn liksom. Dock tror jag att en sak som är jobbig för honom är att jag är jätteovän med hans sida familjen. Lång historia (min svägerska har skickat en massa hemska påhopp, ringt och hotat mig, med mera med mera) Vet inte om det spelar in, om det är därför han blir tveksam typ?  Jag har mått illa igår på morgonen, och nu när jag vaknade idag...? Vågar inte hoppas på något såklart, känns alldeles för tidigt men sist gång vet jag att jag kände av ett svagt illamående drygt en vecka innan jag testade. Kram på er alla! Vi är starka som fan, ellerhur? :) 

Hej! Ja okej, då tror jag att jag förstår. Låter väldigt jobbigt iaf :( Jag skulle nog försökt prata lite om det. Se vad det bottnar i liksom, om det är bråket eller något annat. Hur som helst måste det försökas lösas :) Men usch, låter inge kul alls! Man skulle ju gärna vilja ha lite stöd när man bestämmer sig för att skaffa barn, även från hans familj. Och särskilt nu när det gick som det gick. Du borde kanske testa dig du med?! :)
  • Bubbas

Nu verkar mensen ha satt igång! :) Hur kan man veta att ägglossningen kommit igång igen efter mf? Jag har aldrig testat sånna där äl-test. Eller brukar det vara så att äl är igång när mensen satt igång efter mf? Eller är äl endast igång när mensen blivit regelbunden igen? Känner mig nästan lite okunning av denna djungel då jag aldrig märkt av när jag haft ägglossning förut, åsså att det gick så fort för mig att bli gravid när vi började försöka.

• killerqueen

Ja jag vet inte om jag ska göra det kanske! Dock långt till BIM så vi får se helt enkelt :)

Jag testade ÄL-stickor en gång, funkade inte ett skit för mig. Visade neg. heeeela tiden och det var ändå då jag blev gravid :o  

• Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-07 16:45:15 följande:
    Ja jag vet inte om jag ska göra det kanske! Dock långt till BIM så vi får se helt enkelt :) Jag testade ÄL-stickor en gång, funkade inte ett skit för mig. Visade neg. heeeela tiden och det var ändå då jag blev gravid :o  

Nä okej, äh då skiter jag i dom och bara kör på :)
  • killerqueen

Bara att ligga i, så att säga ; )

• Diche79

Hej tjejer!
    Testade imorse, negativt såklart!  Mens borde börja imorgon/måndag, iaf
    om den kommer som den har gjort sista månaderna!

Jag testade med ÄL-stickor förra månaden, kommer göra det nu igen!
    Men det är bara för jag blev lite osäker i nov på när ÄL verkligen var..

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/