• Anonym (Mia)

Lindra abstinens ??

Andra dagen utan citodon och Jag mår skitdåligt!!!! Nån som har någon erfarenhet om vad jag kan ta/göra för att lindra...

• Svar på tråden Lindra abstinens ??
  • Anonym (finns ej)
    Anonym (Mia) skrev 2012-12-06 11:48:19 följande:
    Diklofenak INTE dexofen är det jag tar nu mot smärtan. Plus Alvedon. Vet inte vad jag fick dexofen ifrån??? Har aldrig haft den sorten...
    Tog mig en lååååång promenad för att lindra lite, det hjälpte men fy sjutton vilket piss detta är!!!
    Står emot ännu :)
    Jag tar bara citodon mot svår smärta och aldrig mer än föreskrivna dosen.
    Har reumatism som kommer i skov, har aldrig förut haft problem med att sluta när smärtan lättat...
    Vad ska jag nu ta när jag får nästa skov??? Kommer aldrig våga röra dessa piller igen...
    Nån som har svår smärta och något tips är det välkommet!!

Har du inte provat cortison mot reumatismen?
  • DreamBitch

Jag äter tryptizol för min ledvärk och tycker det fungerar helt okej. Det är ingen renodlad smärtstillande utan en TCA vilket är den äldre versionen av SSRI.

• Anonym

Kan man bli beroende av citodon?! Är inte det mer psykiskt beroende Isåfall? Jag har provat ta Citodon och det är rena sockerpillret. Jag tog maxdosen och inget hände. Det var inte smärtstillande alls. :S

• DreamBitch
    Anonym skrev 2012-12-06 12:11:28 följande:
    Kan man bli beroende av citodon?! Är inte det mer psykiskt beroende Isåfall? Jag har provat ta Citodon och det är rena sockerpillret. Jag tog maxdosen och inget hände. Det var inte smärtstillande alls. :S
    Klart du kan bli beroende av citodon. Det innehåller ju kodein.
    Sedan är det ju som så att alla reagerar olika på olika läkemedel.
  • Nicke
    Anonym skrev 2012-12-06 12:11:28 följande:
    Kodein är beroendeframkallande så, ja.
  • Anonym (finns ej)
    DreamBitch skrev 2012-12-06 12:09:47 följande:
    Jag äter tryptizol för min ledvärk och tycker det fungerar helt okej. Det är ingen renodlad smärtstillande utan en TCA vilket är den äldre versionen av SSRI.

Tryptizol försvann ur marknaden 2012-12-01
  • DreamBitch
    Anonym (finns ej) skrev 2012-12-06 12:16:36 följande:

Tryptizol försvann ur marknaden 2012-12-01
    Namnet tryptizol ja, men inte den verksamma substansen.
  • Anonym (finns ej)
    DreamBitch skrev 2012-12-06 12:22:14 följande:
    Namnet tryptizol ja, men inte den verksamma substansen.

Så då får du Saroten ist?
  • DreamBitch
    Anonym (finns ej) skrev 2012-12-06 12:25:29 följande:

Så då får du Saroten ist?
    Ja självklart får jag det när det är dags att förnya receptet. Varför skulle jag inte få det liksom. :)
  • Anonym (finns ej)
    DreamBitch skrev 2012-12-06 12:28:07 följande:
    Ja självklart får jag det när det är dags att förnya receptet. Varför skulle jag inte få det liksom. :)

Jag ifrågasatte inte att du inte skulle få det.
Svar på tråden Lindra abstinens ??