gå ner i vikt!!!
Hur går man lättast och snabbast ner i vikt efter att ha vart gravid?? Får panik
Hur går man lättast och snabbast ner i vikt efter att ha vart gravid?? Får panik
Amning är en säker vinnare där tycker jag. Jag blev av med alla graviditetskilo på 7 månader och jag gjorde ingenting annat än att amma sonen. Ingen träning eller bantning.
Äter rätt och rör på sig!
Pulverdieter går snabbt, men det är inte lätt.
Du tjänar mest på att lägga om kosten och börjar motionera.
Jag lade om kosten och började gå promenader varje dag. Har gått ner 13 kg på 13 veckor :)
Äter rätt och rör på sig!
Pulverdieter går snabbt, men det är inte lätt.
Du tjänar mest på att lägga om kosten och börjar motionera.
Jag lade om kosten och började gå promenader varje dag. Har gått ner 13 kg på 13 veckor :)
Jag använde viktväktarna då jag inte ville stressa och fortfarande kunna äta godsaker om jag ville. Gick ner i snitt dryga 0,5 kilo i veckan.
Eftersom jag hade 14kg överblivet från första gravideten så körde jag viktväktarna gick ner 8kg. sen så laddade jag ner en gratisapp som heter Shape Up som hjälpte gå ner ytligare 4 kg
är det just vikten som är det väsentliga eller är det midjemåttet? jag har gått ned 16cm i midjan sen i våras, men bara ett enda kilo....jag fällde krokodiltårar när jag ställde mig på vågen efter en månad och inget hade hänt, men så mätte vi midjan och då hade jag gått ned 5cm i midjan. nu är jag inne i en platå men de sista 10cm SKA gå =).
just ja och så gottis på helgen bara inget i veckorna, ibland på onsdagarna hade jag sådant sockersug så jag trodde jag skulle dö, då tog jag någon riktigt söt frukt istället för det mesta, ibland gav jag efter men då bara någon bit.
mitt lördagsgottis är heligt =), får jag inte det så är jag inte med längre =D.
jag äter helst naturgodis, inte för att det är nyttigare men jag tycker att det är godare och så räcker några bitar.
min man däremot är smal som en sticka så ville han ha gottis i veckorna så köopte han alltid lakrits som skyr som pesten ;).
nu har jag ett midjemått på 87-89cm och jag ska ned till 80. nu tränar jag fortfarande varje vardag så länge jag inte är sjuk.
just ja vi dricker extremt sällan läsk eller must, vi dricker bubbelvatten istället. mannen tröttnade på att konka hem flaskor från affären så nu har vi en sodastram.
jag dricker kaffe men utan socker och med en nypa kanel på (kanel sänker blodsockret).
Amning! Kilona barade rasade av mig tack vare denna enkla "metod"! naturligtvis i kombination med balanserad kost och daglig moion (tex banvagnspromenader). Lycka till!
en vardag för mig:
07:00 min man väcker mig.
07:30 frukost: två mackor med ost och gurka och en laktosfri activia, kaffe och så ett stort glas vatten tas upp till mitt kontor (jag studerar på distans).
10:00 mellis i form av kaffe och frukt oftast en banan intas vid studierna.
10:30 göra sig iordning för träning, på med träningskläder och så tas aminosyror blandat med vatten. här brukar jag komma på att jag glömt att borsta tänderna så då görs det med.
11:00 -12:00 träning, antingen hemma till xboxen, där jag dansar eller på gymmet för gym eller spinning.
12:30: Lunch. vanlig lagad mat, lite drygt halva tallriken sallad, intas med en proteindrink (proteinpulver med vatten). duchar efter lunchen.
16:00 mellis keso och frukt intas precis som mellanmål ett medans jag pluggar.
17:00 dagen är slut, maken har kommit hem och vi förbereder middagen, lagad mat även här.
18:00 middag.
20:00 lite kvällste utan socker och koffein med med en skvätt mjölk om jag blir sugen.
21:30 god natt!
Illamående hjälp! Är i vecka 11 +4 nu och det tycks inte släppa blir bara värre. Jag kan vakna mitt i natte bara för att spy ut någon gul vätska FYYYY...
blev fel där hehe
Haha ja den hamnade lite fel! Tips iaf är att ha lite knäckebröd bredvid sängen och äta om du mår illa bara! Dvs inte spyr:)