LinnElin skrev 2013-12-06 06:01:29 följande:
Det hjälpte inte att byta den. Tog mer än en timme att få loss skruven som håller den lilla värmeskölden och givaren. Väldigt trångt och dumt placerat! Lagom mysigt att stå ute och göra det oxå. Min underbara garagegranne dök upp och assisterade. Morfar skulle be andra garagegrannen om hjälp med att putta in den i garaget idag och titta mer på den. Soppapumpen eller relät skulle jag tippa på nu.
Pallas - Dottern blir en månad idag. :) Jag bytte till vinterdäck på båda våra bilar 3/11 och hon föddes 6/11 (var beräknad till 30/10). Allt för att få igång förlossningen!
Har förövrigt börja titta efter ersättare åt Saaben. Audi S6, C5-karossen, lockar väldigt mycket. Ända sen jag sålde min gamla med C4-karossen har jag velat ha en. Någon som har erfarenhet av en sån?
Börja med att vika upp baksätet och lyssna om pumpen låter man kan ju mäta om den får ström med.
Under huven på fuelrailen har du en ventil som ser ut som en däckventil tryck in den och vrid på tändningen och se om du får tryck. Tänk på att det sprutar soppa så var bered på att släppa ventilen snabbt.
Annars så släpp på tändkasseten och lukta på den luktar den bränt eller ser bränd ut så kan det var den.
Det brukar vara vevaxelgivaren, soppa pumpen, eller tändkasseten som brukar va paj när dom stannar.
Audis framvagnar är ju ett kapitel för sig. Jag skulle välja en passat efter -06 (McPherson) istället men det är jag.
Multilänkframvagnen är en framvagn som är känd för att ha glappa leder och lagringar.