• Pallas

Mekarskryt!

Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

• Svar på tråden Mekarskryt!
  • Noname00
    Pallas skrev 2014-02-07 17:39:06 följande:
    Hur är Santa Fen som dragbil då? Bra vridmoment på låga varv?

Har mest kollat på Subaru, men drar mig pga de hutlösa reservdelspriserna. Vad på Cherokeen drabbas av rost+ Om plåten är ful gör mig inget, bara bärande delar är ok. Helst skulle man kanske fått tag på en Norrlandsgådd?
    För dyr för 10-12 k så kan du få en besiktad.
  • felix le chat
    Pallas skrev 2014-02-07 17:39:06 följande:
    Hur är Santa Fen som dragbil då? Bra vridmoment på låga varv?

Har mest kollat på Subaru, men drar mig pga de hutlösa reservdelspriserna. Vad på Cherokeen drabbas av rost+ Om plåten är ful gör mig inget, bara bärande delar är ok. Helst skulle man kanske fått tag på en Norrlandsgådd?
    Den Santa Fen jag hade  ( -03 )  V6 bensin. 190 hk var riktigt bra som dragbil.
    Vridet var inga problem, klättrade fint i backarna hemma. 

Cherokeen rostar i tröskellådor, skärmkanter, baklucka mm men det finns fina välskötta ex om man har
    tur.  
  • Pallas

Jag har sökt nytt jobb. Om jag får det ska jag fan ta mig köpa en sprillans ny bil!

• Noname00
    Pallas skrev 2014-02-07 18:44:35 följande:
    Jag har sökt nytt jobb. Om jag får det ska jag fan ta mig köpa en sprillans ny bil!
    Samma här, får jag det så ska jag köpa en nästan ny bil en kombi och nya golfklubbor.
  • Rabarbapuppa
    Pallas skrev 2014-02-07 18:44:35 följande:
    2007 köpte jag en ny bil. En 2007 års modell, med 1000 mil på mätaren.

Jag kommer aldrig i hela mitt liv köpa en ny bil igen.
  • Pallas
    Rabarbapuppa skrev 2014-02-07 23:13:50 följande:
    2007 köpte jag en ny bil. En 2007 års modell, med 1000 mil på mätaren.

Jag kommer aldrig i hela mitt liv köpa en ny bil igen.
    Voffodådå?
  • Noname00
    Roxanan skrev 2014-02-05 21:37:10 följande:

Första gången i mitt snart tioåriga bilägande som jag bytt torkarblad själv. Eller öht gjort något själv. Det krävdes lite svordomar och jävlar anamma bara. *klappar mig själv på axeln*
    Nästa steg blir att blanda spolarvätska :)

• Roxanan
    Noname00 skrev 2014-02-08 12:16:48 följande:
    Nästa steg blir att blanda spolarvätska :)

Jag tänkte mer att jag ska skaffa en man som gör sådant.
    Göteborgare i hjärtat
  • Noname00
    Roxanan skrev 2014-02-08 19:23:22 följande:

Jag tänkte mer att jag ska skaffa en man som gör sådant.
    Ja vad ska du annars med han till? Skrattande
Svar på tråden Mekarskryt!