• L0LLIP0P

cerazette

Hej! Jag började med cerazette den 3:e december (första dagen på mensen) alltså 10 dagar sedan.
    Mitt hopp är att slippa mens.
    Ni som har/haft cerazette vad tycker ni om det p-pillret? Om ni fick mellanblödning hur lång tid tog det? Kan man få mellanblödning en vecka efter mensen slutade?

• Svar på tråden cerazette
  • Loojsen

Funkade skit.. Blödde konstant, samma med pstav tyvärr :( kunde va fri en vecka, blöda 3, fri en månad, blöda 2v... Och så höll de på.. :/

• Boomtown85

Jag kommer inte kunna hjälpa dig(är man) men ett piller som stoppar mens låter ju helt galet.. Finns det såna piller?! Kan förklara att jag hamna här inne för rubriken lät som en italiensk måltid...

• vattumannen81

Jag har ingen mens med cerazette. Ätit dem sen jag fick mitt första barn 2008. Fick barn nr 2 i år och hade heller inga problem att få igång mensen (3v tog det) när jag slutade med dem för att kunna bli gravid.

• tjej87

Jag har ätit cerazette i drygt 4 år och har inte haft mens öht de senaste 2,5 åren. Fick inga mellanblödningar i början men den första mensen höll i sig lite längre än vanligt. Fick mens ungefär lika ofta som vanligt de första 6-9 månaderna men mindre mängd. Efter det kom mensen mer och mer sällan, i slutet var det bara lite blodiga flytningar innan den försvann helt. Superskönt då jag hade mycket mens innan och dessutom var 4e vecka!

Har nog lagt på mig lite pga pillerna (men även pga annat) samt eventuellt fått lite lägre sexlust nu efter några år (men det kan ju även bero på annat än just pillerna...).

• tjej87
    Boomtown85 skrev 2012-12-13 22:22:26 följande:
    Jag kommer inte kunna hjälpa dig(är man) men ett piller som stoppar mens låter ju helt galet.. Finns det såna piller?! Kan förklara att jag hamna här inne för rubriken lät som en italiensk måltid...
    Flera minipiller eller andra p-metoder som p-stav kan ha den effekten. Men det är individuellt, vissa får blödningar konstant istället och andra märker ingen skillnad öht.
  • fortsätt paddla

Humöret blev helt åt helvete och även mensen. Ingen ordning alls på något.

• joseeffin

Jag äter cerazette kombinerat med mirena (hormonspiral). Förhoppningen är att bli fullständigt blödningsfri då jag har endometrios och inte ska blöda eller ha ngn ägglossning.

Ätit i ca tre veckor och blöder som en gris. Sanslöst tråkigt men hoppas att det vänder snart.

Vet många som är totalt blödningsfria med cerazette men vet också de som haft blödningar i månader.

• L85

Jag åt det i 5år och jag hade ingen mens alls under den tiden, jag blödde dock lite till och från första och andra månaden sen försvann den helt, trodde först jag var gravid men , nej det är väldigt vanligt dessa minipiller ta bort mensen helt.

• rosakatt

Jag åt cerazette under ett år ungefär. Jag hade ingen mens vilket var skönt men jag hade hemskt humör, sambon är ganska lättad att jag slutade med de haha! Däremot blev jag gravid trots att jag tagit pillren. Fick mf, slutade med cerazette då, varför ta ngt som uppenbarligen inte funkade för att inte bli gravid ?? Mensen är otroligt jobbig fortfarande (slutade med de i somras) då jag fortfarande blöder väldigt mycket och har väldigt ont under den, har haft otroliga menssmärtor innan det också men det blev definitivt värre efter avslutandet....

• joseeffin

Rosakatt: har du undersökt varför du blöder så mycket och har så ont vid mens? Bara nyfiken..

Svar på tråden cerazette