• L0LLIP0P

cerazette

Hej! Jag började med cerazette den 3:e december (första dagen på mensen) alltså 10 dagar sedan.
    Mitt hopp är att slippa mens.
    Ni som har/haft cerazette vad tycker ni om det p-pillret? Om ni fick mellanblödning hur lång tid tog det? Kan man få mellanblödning en vecka efter mensen slutade?

• Svar på tråden cerazette
  • L0LLIP0P
    Loojsen skrev 2012-12-13 22:21:04 följande:
    Funkade skit.. Blödde konstant, samma med pstav tyvärr :( kunde va fri en vecka, blöda 3, fri en månad, blöda 2v... Och så höll de på.. :/
    Shit.. Jag har testat två p-piller innan. Yasminelle, neovletta. När jag började med dom blödde jag TVÅ månader konstant... Men tänkte det kanske är så i början men icke. Var fri från mens en vecka sen hade jag mens i två veckor så höll det på så. Hade ju pojkvän och ingen av oss ville ha sex när jag hade mens så det funkade inte. 
    Men hon på UM sa det att  cerazette funkar för dom flesta så värt att testa.. Men kanske är så att p-piller/mini p-piller inte alls är något för mig vad vet jag :)
  • L0LLIP0P
    vattumannen81 skrev 2012-12-13 22:25:54 följande:
    Jag har ingen mens med cerazette. Ätit dem sen jag fick mitt första barn 2008. Fick barn nr 2 i år och hade heller inga problem att få igång mensen (3v tog det) när jag slutade med dem för att kunna bli gravid.
    Det är nog väldigt olika, vissa får jätte mycket mens vissa inte mens alls. Men mitt hopp är inte ha mens, orkar inte ha det. Är 19 år så har inga planer på att skaffa barn iaf inte på 3 år. 
  • L0LLIP0P
    tjej87 skrev 2012-12-13 22:27:06 följande:
    Jag har ätit cerazette i drygt 4 år och har inte haft mens öht de senaste 2,5 åren. Fick inga mellanblödningar i början men den första mensen höll i sig lite längre än vanligt. Fick mens ungefär lika ofta som vanligt de första 6-9 månaderna men mindre mängd. Efter det kom mensen mer och mer sällan, i slutet var det bara lite blodiga flytningar innan den försvann helt. Superskönt då jag hade mycket mens innan och dessutom var 4e vecka!

Har nog lagt på mig lite pga pillerna (men även pga annat) samt eventuellt fått lite lägre sexlust nu efter några år (men det kan ju även bero på annat än just pillerna...).
    tycker det verkar som att dom flesta som tar cerazette inte får någon mens, så hoppas jag har lika tur dom dig/dom :)
  • Anonym (nej tack!)

Jag åt cerazette för nåt år sedan. Första månaderna hade jag ingen mens alls, sedan hade jag mens HELA tiden! Jag blödde lite varje dag, fick alltid ha trosskydd. Därför slutade jag. För mej funkade det inte särskilt bra. Klart man inte blir gravid, man vill inte ha sex när man har konstant mens...

• LovelyNr1

Funkar inte för mig heller... Väldigt oregelbunden och blöder för det mesta.....

• joseeffin

La av med cerazette för några veckor sedan, drog samtidigt ut min spiral. Cerazette var inte alls kul, blödde bara och ville inte ge det mer tid. Hade sjuka ägglossningssmärtor och mådde apa.

• auapower

jag gick på Cerazette i 7 år och slutade i juni 2012, jag hade ingen mens alls, men någon mellanblödning (mindre blödning) hade jag ungefär en gång var 3-6 månad och då varade blödningen i ca 2dagar. Vissa blöder hela tiden, vissa har kvar sin mens och vissa slipper det helt och hållet, så det är bara att testa och se vad som händer!

• auapower
    långstrump skrev 2012-12-13 23:44:46 följande:
    Har ätit Cerazette i 5 år. Inte minsta droppe mens, inte ens lite värk, Inga humörsvängningar, helt perfekta!
    Tror dock att jag åkt på en skengraviditet nu när jag slutat.
    Jag åkte på en skengraviditet när jag slutade med Cerazetten! Slutade med dem till 1 juni 2012, och fram till mensens ankomst vid midsommar (ca 20 juni) så var jag verkligen skengravid! vet dock inte om det var för att man hoppades eller om det var Cerazettens fel..
  • Eva Fa

Jag blödde inte med cerazette men märkte av det på på humöret.
    Jag var aldrig på topp eller nere, alltid ett mellanläge, nu jag sa det till b-m
    så sa hon att du ska byta preventivmedel, det verkade inte vara helt ovanligt. Det tog lång tid innan
    jag fattade att det påverkade humöret.

• joseeffin

Jag hade stora förhoppningar på cerazette men det var tråkigt att de inte funkade. Trodde att de skulle stoppa ägglossning men icke

• Elin 885
    L0LLIP0P skrev 2012-12-13 21:55:41 följande:
    Hej! Jag började med cerazette den 3:e december (första dagen på mensen) alltså 10 dagar sedan. Mitt hopp är att slippa mens. Ni som har/haft cerazette vad tycker ni om det p-pillret? Om ni fick mellanblödning hur lång tid tog det? Kan man få mellanblödning en vecka efter mensen slutade?
    eftersom cerazette är ett minipiller så vet jag inte vilket p-piller du syftar på...
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    Boomtown85 skrev 2012-12-13 22:50:30 följande:
    Kan man inte blanda typ cerazette och p-piller? Mensstopp + barnstopp?
    *suck!*
    cerazette är ett minipiller och nej du kan inte kombinera mini-piller med p-piller.....
  • Elin 885
    L0LLIP0P skrev 2012-12-22 13:21:14 följande:
    Har en del kompisar som tar dom mini p-pillerna och dom har inte haft mens på ett år :))
    fortfarande...vilka p-piller syftar du på? cerazette är ju ett minipiller så vilken sorts p-piller är det du menar??
Svar på tråden cerazette