• L0LLIP0P

cerazette

Hej! Jag började med cerazette den 3:e december (första dagen på mensen) alltså 10 dagar sedan.
    Mitt hopp är att slippa mens.
    Ni som har/haft cerazette vad tycker ni om det p-pillret? Om ni fick mellanblödning hur lång tid tog det? Kan man få mellanblödning en vecka efter mensen slutade?

• Svar på tråden cerazette
  • niky40
    Boomtown85 skrev 2012-12-13 22:50:30 följande:
    Kan man inte blanda typ cerazette och p-piller? Mensstopp + barnstopp?

Sööt! Cerazette är ett preventivmedel.
  • Anonym (älskar dem)

ja man kan få blödningar lite hursom första 6 månaderna sägs det. min upphörde efter 10 dagar.mitt tipps är att vara så punktlig som möjligt. då ökar man chansen att slippa mens ändå kan tyvärr vissa fortsätta få mens men med betydligt mindre smärta.

när jag har glömt att ta EN dag får jag en mindre blödning+värk.   nu ar jag inte haft mens på 1 år and i am really lovin it

• Anonym

sedan måste man om man e nojjig som jag att grav-testa sig varannan månad man har ju ingen aning om man blir gravid då man inte får mens!

• långstrump

Har ätit Cerazette i 5 år. Inte minsta droppe mens, inte ens lite värk, Inga humörsvängningar, helt perfekta!

Tror dock att jag åkt på en skengraviditet nu när jag slutat.

• Anonym

Cerazette är det värsta jag någonsin har provat. Skitsamma att jag gick upp i vikt, det var den konstanta pms jag hade i 1,5 år samt dessa mellanblödningar. Kunde blöda 4 veckor i sträck, ingen blödning 1 vecka, sen konstant blödning 3 mån för att inte blöda 3 veckor osv osv...

En annan sak var en gång i månaden ungefär vid den då man har "ägglossning" dvs skulle haft, så hade jag såna extrema smärtor att jag fick ringa ambulans och få morfin. Efter det så tog jag citodon när jag hade så ont.

Förstår inte hur jag höll ut i 1,5 år, det tog ett tag innan jag förstod vilka helvetes piller det var.

Och tog jag inte PÅ MINUTEN samma tid varje dag så blödde jag dagen efter. Tog jag 1h senare än dagen innan så började jag blöda.

HEMSKA PILLER!

Nu tar jag Zoely som är så mycket bättre!!!!

• 2pågar

Skit!! Blödde mer än vanlig mens .. Längre varje gång!! Blev gravid med dom!

• Anonym (Bästa)

Har ätit dom i två år. Hade mens i ca en månad till och från när jag började med dem. Men inga humörsvängningar, känner inte av några pms anfall heller som jag hade förut, ingen mens. Bästa pillret jag någonsin har tagit :)

• rosakatt

Japp jag har varit på usö för att kolla med bm, men hon sa att det är normalt när man inte haft mens på ett tag. Det är slemhinnan i livmodern som blivit annorlunda därav får man blödningar som är värre. Eftersom att de började så nästan direkt efter konstaterat mf så trodde vi mer på utomkveds, men det var de ju knappast haha :)

• L0LLIP0P
    Boomtown85 skrev 2012-12-13 22:22:26 följande:
    Jag kommer inte kunna hjälpa dig(är man) men ett piller som stoppar mens låter ju helt galet.. Finns det såna piller?! Kan förklara att jag hamna här inne för rubriken lät som en italiensk måltid...
    Har en del kompisar som tar dom mini p-pillerna och dom har inte haft mens på ett år :))
Svar på tråden cerazette