Billigt och bra kattfoder
Vi funderar på att skaffa en liten kattunge och undrar vilka kattfoder (torrfoder) som är både billiga och bra för katten.
Vi funderar på att skaffa en liten kattunge och undrar vilka kattfoder (torrfoder) som är både billiga och bra för katten.
Eller torrfoder som man kan ha framme jämt , en kattunge behöver mat ofta varje dag , vissa torrfoder man köper i djuraffär innehåller mycket kött även dom
Så en katt borde ju må bäst av bara våtfoder som jag tolkar det. Tror att jag och många andra trott att det är tvärtom...,, Trist. Antar att olika märken är olika bra även när det gäller våtfoder?
Blötmat torkar ut ganska fort så den ska inte stå framme länge
Jag köper MJAU. Kanske inte det bästa som finns, men bra mycket bättre än Wiskas och Friskies eller vad det heter. Dessutom behöver man inte åka till djuraffär för att köpa det utan det finns på Ica.
Jag köper Royal Canin Sterilised i 10-kilossäck. Torrfoder har kissarna stående framme dygnet runt.
Morgon och kväll får de dessutom en liten portion blötfoder (Mjau i tetrapack).
Vet att de skulle må bäst av enbart kött (helst barf), men jag ger de ovanstående av bekvämlighetsskäl och en kompromiss gällande kostnad/näring.
De verkar må finfint
Sen fångar de en och annan mus eller fågel också.