Anonym skrev 2013-04-22 16:39:20 följande:
Kära Ulf, du har inte blivit påhoppad, du har blivit ifrågasatt.
SAS har inte bett dig att vara talesman ...Du tänkte inte på det..
Du har fortfarande fel ang elektronik, det är inte tillåtet under start och landning oavsett vilken sida av dörren man sitter. Faktiskt.
Mvh
Flygvärdinnan
Kära? Raggar du på mig nu eller? Det får man inte göra som flygvärdinna på FL. Man bör ju inte skriva att man är flygvärdinna heller för det blir då så schlajmigt.
Jag är inte talesman för SAS men jag kan efter bästa förmåga försöka att svara på de många flygrelaterade frågor som folk har. När jag är på en fest exempelvis så brukar det bli många frågor om flyg. På den nivån svarar jag här om nu någon har intresse nog för att fråga.
Ang det där med elektronik som du tydligen inte har förstått. Vi HAR ju redan IPads i cockpit. Dessa är i flightmode under hela flygningen. Som jag tidigare skrev så kommer snart alla våra ut/inflygningspapper att finnas där elektroniskt och dessa kan man ju inte slå av när man behöver dem som mest. Hur förklarar du det? Electronic flightbag?
Nu till alla er andra så hoppas jag att vi iom detta kan få tråden OnTopic igen men det är ju anonym som så modigt kommer med sina ifrågasättanden.
Till flygvärdinnan så bjuder jag in dig till cockpit så kan du personligen få allt förklarat på rätt ställe. Alltså inte här.
Ta med en kopp kaffe

med två mjölk när du kommer bara.