• Anonym

Helkroppstråden

För dem som önskar foga samman bröst och stjärtar och posta bilder av både fram- och baksida. Jag vill inte men jag gillar att titta på dem som villigt poserar! 

Följ reglerna för bildvisning. Det måste vara minst en tunn tråd mellan skinkorna.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-18 17:27
    Diktatur gäller här. Jag är envåldstrådshärskare och det innebär att ni ska kommentera sådant som ni gillar och låta bli att säga något om det som eventuellt inte faller er i smaken.

Tänk på att alla kroppar är vackra för någon, oftast för väldigt många och att er personliga och subjektiva smak inte sätter standarden.

Alla är välkomna att posta bilder, avklädda eller påklädda spelar ingen roll. Posta sådant som ni är bekväma med. Detta är en FEEL GOOD-tråd och inget annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-20 17:59
    lilletrille sa det så mycket bättre än jag, så här förklarar hon trådens syfte:

"Fast syftet är inte att locka någon, syftet är att visa upp alla olikheter - en feel good-tråd där man inte säger något om man inte har något bra att säga.
    Mao skall du inte lägga upp kort för någon annans skull, utan bara för din egen om du vill det. Jag kan däremot lova dig att om du väger 107 kilo så finns det fortfarande människor som föredrar din kroppsform framför smala kroppar.
    Det är ju det som är så bra - att hur man än ser ut, smal, tjock, kort eller lång, så finns det alltid någon som tycker att man är skitsnygg :)"

• Svar på tråden Helkroppstråden
  • Grottmannen
    Grottmannen skrev 2014-02-08 23:47:34 följande:
    Resonerar du lika när det gäller diskreditering och mobbing ute i vanliga livet?
    Om jag skulle ha stor näsa så ska jag då tåla att höra glåpord, för det är väl lite samma sak eller hur?
    *Diskriminering skulle det vara*
    The air is my brother, the earth is my mother ... I'm the tornado that gives you the speed you need.
  • Reporting
    Grottmannen skrev 2014-02-08 23:47:34 följande:
    Resonerar du lika när det gäller diskreditering och mobbing ute i vanliga livet?
    Om jag skulle ha stor näsa så ska jag då tåla att höra glåpord, för det är väl lite samma sak eller hur?
    Känns inte som det du tar upp är relevant. Här handlar det om nakna kroppar, något du väljer att visa. Som jag sa, jag lägger ingen dom i att visa upp sig, men du skall vara beredd på kritik. Att ha en deformitet är inte det samma som att visa sig naken på ett öppet forum.

Självklart är jag emot att håna personer som har deformiteter. Men jag förstår inte vad diskriminering har med saken att göra. Känner ni att ni är diskriminerade pga av det ni visar här? På vilket sätt?
  • Anonym (Ensam..)
    NyttNamn skrev 2014-02-08 23:47:02 följande:
    Det är bra ensam!! 
    Ta inte åt dig för fem öre.. {#emotions_dlg.flower}
    Makalöst vilka puck*n det finns.. Foten i munnen
    Pour some sugar on me...
    Nej jag förstår verkligen inte vitsen med att kommentera någon på det sättet.

Själv skulle jag aldrig skriva så till en person, även om jag nu tyckte som han, det är bara elakt.. Men har får väl någon form av tillfredsställelse av att skriva sådär till mig kanske
  • läppar
    Anonym (Ensam..) skrev 2014-02-08 23:35:11 följande:
    Nja fast den sida är inte till för den sortens kritik, om du läser trådstarten.. Så kan man inte hålla sig till ämnet.. Lämna tråden
    Ensam: 

Genom att svara på idiotin, så göder du den.

Jag vet att du redan vet detta, och jag kan bara hoppas att jag hade låtit bli
    att tjafsa med honom - det är lätt att resonera på ett sätt när man inte är den
    som är oschysst påhoppad....men om läppar får ge råd, så.....

Du är sanslöst vacker, inte bara för att alla människor är ett mirakel
    och vackra på olika sätt - du är! vacker - så snälla, fokusera på alla andras röster.

{#emotions_dlg.flower}  {#emotions_dlg.flower}  {#emotions_dlg.flower}  {#emotions_dlg.flower}

• Grottmannen
    Reporting skrev 2014-02-08 23:52:44 följande:
    Känns inte som det du tar upp är relevant. Här handlar det om nakna kroppar, något du väljer att visa. Som jag sa, jag lägger ingen dom i att visa upp sig, men du skall vara beredd på kritik. Att ha en deformitet är inte det samma som att visa sig naken på ett öppet forum.

Självklart är jag emot att håna personer som har deformiteter. Men jag förstår inte vad diskriminering har med saken att göra. Känner ni att ni är diskriminerade pga av det ni visar här? På vilket sätt?
    Jag frågar hur du ställer dig till diskriminering...läs vad jag skrev igen!
    Jag menar bara för att det är i ett forum gör det inte det legitimt att trycka ner andar människor för deras utseende.
    Tycker ditt resonemang är ihåligt, oavsett om man är naken eller inte så ska ingen få utstå nedtryckande värderingar och detta är inget som ska accepteras och nonchaleras.

The air is my brother, the earth is my mother ... I'm the tornado that gives you the speed you need.
  • Reporting
    Grottmannen skrev 2014-02-09 00:01:07 följande:
    Jag menar bara för att det är i ett forum gör det inte det legitimt att trycka ner andar människor för deras utseende.
    Tycker ditt resonemang är ihåligt, oavsett om man är naken eller inte så ska ingen få utstå nedtryckande värderingar och detta är inget som ska accepteras och nonchaleras.

Jag har svarat. Jag förstår inte vad diskriminering har med saken att göra, känner ni er diskriminerade? Om DU läser vad jag skriver så ser du att jag inte dömer er för vad ni gör, men anser att ni skall vara beredda på DET ni gör.
    Jag är ingen fiende. Mitt resonemang må du tycka är ihåligt, men det finns ändå personer som kritiserar er. Det kommer ni inte ifrån.
  • läppar
    Grottmannen skrev 2014-02-09 00:01:07 följande:

Precis. Går man inte igång på en given bild, så är det ju bara att välja
    att kommentera det man gillar - men man ska se till att hålla
    barnsliga provokationer  för sig själv.

Trots att jag älskar den bh:n så tycker jag att hon ska hoppa den,
    och lägga ut 100-tals bilder utan bh - in his face - och sedan låta bli att svara på mer skräp
    från honom eller någon annan som är ute efter att trycka ner folk.

• läppar
    Reporting skrev 2014-02-09 00:06:34 följande:
    Jag har svarat. Jag förstår inte vad diskriminering har med saken att göra, känner ni er diskriminerade? Om DU läser vad jag skriver så ser du att jag inte dömer er för vad ni gör, men anser att ni skall vara beredda på DET ni gör.
    Jag är ingen fiende. Mitt resonemang må du tycka är ihåligt, men det finns ändå personer som kritiserar er. Det kommer ni inte ifrån.
    Jag håller med dig såtillvida att om man lägger ut bilder på nätet,
    så får man också vara beredd på att folk tycker olika,
    men man ska inte behöva tåla att folk inte fattar att det är människor
    med känslor som alla andra, som har lagt ut bilden i fråga.

• Reporting
    läppar skrev 2014-02-09 00:13:03 följande:
    Jag håller med dig såtillvida att om man lägger ut bilder på nätet,
    så får man också vara beredd på att folk tycker olika,
    men man ska inte behöva tåla att folk inte fattar att det är människor
    med känslor som alla andra, som har lagt ut bilden i fråga.

Tyvärr delar inte alla den synen, därför bör man vara beredd att möta kritik.  De som kommenterar er, båda positivt och negativt ser er inte som verkliga människor, utan som ett objekt att kanalisera antingen sin upphetsning eller rikta negativ kritik mot. Om ni mår bra av det ni gör, kommer inte det negativa beröra er. Men om ni inte har styrkan att möta det, kan det skada er mycket.