Inlägg från: Jon the papa |Visa alla inlägg
  • Jon the papa

Helkroppstråden

Aros02 skrev 2015-01-26 20:52:05 följande:

Att vilja ha och få komplimanger och uppskattning e mänskligt och borde inte va förunnat ett kön eller smala ideal. Även fast vi män e jävligt coola, hårda och tuffa överlag så uppskattar vi snälla ord och komplimanger.

Alla anledningar man kan komma på att ge komplimanger vare sig det är platoniska, estetiska, sexuella eller av ren vänlighet funkar bra. Alla bortförklaringar till varför man inte ger eller är dålig på att ge är dåliga.

*Ryter till som LejonKungen!!*

Bortförklarningar är alltid dåliga, fast relevant förklarning till varför, kan ju inte vara dåligt. Har jag ett ideal så kommenterar jag ju utefter det när jag lite lätt tappar andan, allt annat hade ju varit dåligt enligt mig då jag isåfall hade sagt någonting jag inte tycker.
    Jag tycker ju om mitt smala ideal. Med det säger jag inte att det motsatta inte kan va fint för hur många andra som helst. Det blir bara inte något som jag kommenterar då det skulle kännas falskt utav mig att säga nått som inte har något bakom orden. 

På samma sätt som det känns som de få som kommenterat mina bilder, gör det för att de faktiskt uppskattar rätt smala mig som motiv eller mitt leende, eller vad som än får dem att skriva en kommentar.

Få genuina uppskattas ju mer än en stor massa som skriver "bara för att". Jag är inte för alla och alla är inte för mig, det är ju så det är för alla. 

En stilfull bild kan dock uppskattas, men man måste ju ändå gilla motivet annars så är det ju på sätt och vis bluff och kommentaren således inte speciellt betydelsefullt på riktigt.   

• Jon the papa
    Aros02 skrev 2015-01-26 21:22:10 följande:
    Jag ser det annorlunda. Jag har också mina preferenser men de håller jag för mig själv. Ord har makt och kan användas positivt, uppbyggande och inspirerande och i motsats också förståss. Det här är väl ingen tävling i "ärlighet" heller? Positiva ord gör gott anser jag och jag kan ge de mest olika kroppar komplimanger. Betyder det att jag är oärlig och kommer med tomma ord då? Blir mina ord urvattnade?
    Jo då och det är ju din fulla rätt att se det som du ser det :) 

Att positiva ord gör gott det är såklart sant. Och även det motsatta är ju sant. Positiva ord har väl ingen någon gång mig veterligen talat illa om. Och negativa ord om utseende i denna tråd är ju rätt avskyvärt. Däremot va jag bara med om det någon gång i begynnelsen när det va någon väldigt smal som la upp bilder på sig som fick utstå en del bitterheter. 

Kan du ge en stor variation utav kroppar komplimanger då är det väl bara ett stort "fuck yea!" på den. Go for it. 

Det är ju bara du som vet ifall du ger oärliga positiva kommentarer, vilket inte är "fel" Däremot så är de ju i realiteten tomma då. Fast då de kommer i textform så lever man ju i den underbara världen "internet" här. Så är de upplyftande ord så "go for it" liksom. Är ju inget "dåligt". 

Men nu handlade det om avsaknaden utav kommentarer kontra massa kommentarer. Många känner ju att tycker man inte någonting är kanske fint/attraktivt/stilfullt/osv så kommenterar de helt enkelt inte om det. Varför skulle man det? 

Men man får gilla olika :) Och så länge som man inte skriver något dumt mot någon annan så får man ju änna göra som man vill. 

Men jag kommer aldrig skriva något som jag inte tycker. Då går jag liksom emot mig själv. Och så verkar ju mer tycka också. Eller så missar man bara en hel jävla massa bilder då sidorna rasar på i grym takt XD 

En har ju annat att göra på dagarna ibland också :D
  • Jon the papa

Haha en får ta till maten då konstnärliga ådran falnat ikväll XD

(fick ta till toan för adekvat ljussättning XD Förtäring sker på annan plats :D ) 

Men till er alla goa i tråden nu innan man ska sussa :) 

• Jon the papa
    virrisen skrev 2015-01-27 07:53:46 följande:

God morgon! :)

Men tackar kärahjärtanes för en fin tisdagsutsikt :D 

Haha och jävla Lost in T ! Du får mig bara irriterad över att handleden funkar skräp fortfarande så en inte kan träna bröst och axlar XD Men om året kanske så :D Och pluspoäng på alltid stilfulla bilder :) 
  • Jon the papa
    LostInTranslation skrev 2015-01-27 11:57:45 följande:
    Tack Jon det var ingen dålig komplimang! Trist med handlederna, men de flesta killar tränar alldeles för mycket bröst och får gorilla look istället för en rak och öppen hållning. Om handlederna klarar att drag och lyftövningar kan du ju se det som en möjlighet istället. Du är iofs väldigt rak i hållningen redan har jag sett ....Jag har haft mycket problem med axlarna och har lärt mig att det knappt krävs några vikter för att få bra resultat....lite beroende på vad du är ute efter iofs. 
    Haha nej då är inte efter en extrembringa och så tandpetsben XD 

Men sen man gick ner 35 kilo så råka man bli så där åt det "bara smal" hållet XD

Tränar ju hela kroppen men jag har en rätt så smal ram så jag får träna upp axlar, bröst och lite mer bi/tri, rygg för att jämna ut kroppen åt liiite mer V hållet istället för att vara mer som en I idag :D (krävs dock en bättre fungerande handled för alla dessa om man inte bara vill träna vänster sida XD) 

Men har gått från att inte kunna lyfta ett glas vatten för 2 veckor sen till att kunna belasta rätt så dugligt idag åtminstone, men börjar mjukt för man vill ju inte fucka upp sig för lång tid framöver bara för att man "vill". Och ja, man kan ju få riktigt ordentlig axelövning med 7 kiloshantlar i lite olika variationer :)  

Men en sköter ju kosten åtminstone så jag har bara ett litet pausläge just nu :) 
  • Jon the papa

Haha solen kom faen fram idag efter att inte ha tittat fram på en månad eller nått här på västkusten :D 

Så köket bjöd på lite trevlig skugga i solens ljus :) 

En naturell 

Och lite svartvitt :D 

Hoppas alla får en härlig tisdagensdag nu :D 

• Jon the papa
    LostInTranslation skrev 2015-01-27 13:31:45 följande:
    Ja men då repar du dig ju fort! Du har koll och redan en väldigt snygg kropp som kvinnorna bevisligen älskar, så det är ju bara att vara nöjd och glad ...
    Haha dito ;) 

Får bara se till att ha lite skydd och grejer så reder det sig nog :) Men är ju roligare när man ser att det händer nått nuförtiden iallafall när man tränar till skillnad från Hundrakilosluffsen man va förut XD Fast never again! :D 

virrisen skrev 2015-01-27 13:13:41 följande:
    Supersnygging!!! :)
    Tackar ödmjukaste :D Och för att vara 40 så spelar du ut de flesta 20 åringarna idag XD! En fröjd att beskåda  :)
    Anonym (pillllan) skrev 2015-01-27 13:38:26 följande:
    Snygga bilder
    Tackar tackar och väntar ivrigt på mer konstform ;) 

• Jon the papa
    virrisen skrev 2015-01-27 14:29:35 följande:

Bara för det kommer en annan bild som också sambon fick i november och svarade "jag älskar dig" på... Cool Det är i alla fall bra att han älskar mig, haha! Skrattande

Jag älskar dig! (vilket jag såklart baserar på min stora kännedom om dig, din personlighet, humor, skratt, söta egenheter och den där pussen i nacken du utdelar när man lagar mat )

Haha crap kom på att jag inte alls vet det där, så du får hålla dig tillfreds med ett DAEM ! Står fortfarande vid med att du har snyggare kropp än de flesta 20 åringar idag XD Nom nom nom
  • Jon the papa

Har aldrig hatat slipsar så mycket som jag gör nu..... SCHÄMMES!!! 

Haha eller Wow, mums, (hjärnan blev lite mer åt stenåldershållet så känner mig inte så konstruktiv XD ) 

Pilllan & Virrisen, lyfter av hatten för er och tackar för gemensamt tillskaffande av varm känsla samt andtappande :D !! 

Älskar min projektorduk på 120 tum just nu som fyller mitt vardagsrum med detta XD 

Svar på tråden Helkroppstråden