Anonym (Newbiedobidoo) skrev 2014-12-07 18:42:40 följande:
Självklart använder du "du måste vara ful"-kortet. Jag och exet postade några bilder här för att egga varandra ett tag, det var knappast någon som tyckte jag var ful.
Jag nervärderar inte dig, tycker bara det är tragiskt, sorgligt och så extremt tydligt att du måste ha detta varje dag för att må bra. Ser du inte det själv? Du ÄR hur fin som helst, men i hur många månader och år behöver du höra det från oss på fb? Tror du att man bygger självkänsla på det? Det gör man inte... Det ÄR skillnad på det att vilja höra att man är fin, att man duger osv, till att nästan skapa sig ett liv i en tråd på fl. Du behöver absolut inte ta åt dig, men jag tycker på riktigt att det är för jävla tragiskt att stå på tå i sitt eget hem, varje dag, för att fiska kommentarer från främlingar på nätet.
Det finns väl väldigt olika anledningar till att lägga upp bilder på sig själv, inte bara för att få en egoboost, även om jag kan tycka att en sådan här tråd gör sig utmärkt för det ändamålet. Vissa perioder i livet kan man behöva lite extra komplimanger och vänliga ord och det spelar ingen roll om det är från främlingar på stan eller på nätet. Det är väl helt ok och skadar ingen annan. Varken du eller jag vet vad syftet med bilderna är och vad för story personen bakom bilden har.