• Camillas

    Gravida i Västerås?

    Hej hej, jag hoppar in här, kul med en till västeråstråd. Gravid med första barnet en pojke beräknad till 23/6 :)

  • Camillas
    MM2012 skrev 2013-04-13 19:09:32 följande:


    vad kul :) när börja du känna sparkar ? :)


    Det var rätt sent, i vecka 19 kände jag rörelser första gången men har moderkakan i framvägg så tog lång tid innan de blev riktiga sparkar, vecka 25 kunde sambon känna :) sj då? Eller hur långt gången är du? 
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-11 09:33:43 följande:
    Jag hoppar in här jag med nu när de blivit lite fart på tråden... Malin heter jag och är 24 år. beräknad bf 31 juli :) så går in i v.25 idag!! bor med min sambo på viksäng. jag mår illa nästan varje dag men inte så jätte farligt, sen har jag mindre härliga smärtor i bäckenlederna efter ansträngning. längtar tills 1a juni då jag blir ledig ifrån jobbet inom vården :) kul att de e lite tjejer här med magar :) är själv relativt nyinflyttad och har ingen i bekantskapskretsen som är preggo just nu :)
    Trivs du bra på viksäng? Jag och sambon ska kolla på en lgh där imorgon och flyttar eventuellt dit om ett par veckor men jag har noll koll på området :) 
  • Camillas
    MM2012 skrev 2013-04-13 20:07:29 följande:

    okej :) är bara i vecka 18 (17+3) tror ja känner något ibland men inter säker :)  
    Det är inte så bara då har ju snart halva tiden gått =)

    Jaa det är jättesvårt att veta säkert om man känner i början men när det väl kommer igång så blir det starkare och starkare även om det känns mer som ett fladder än sparkar i början, har du varit på rul ännu? :) 
  • Camillas
    MM2012 skrev 2013-04-14 09:44:59 följande:

    okej:) ska på rul på fredag super nervös hehe :D
    Nää var inte det kommer säkert gå bra =) ska ni kolla kön? 
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-15 17:33:24 följande:

    Jag trivs jättebra! Dock bor vi i hyresrätt mimer och dom är rätt sunkiga, men de skall rotrenoveras så de e ju nice :) Men området tycker jag är klockrent! nära till mälaren å stationen å allt :) Vi vill köpa lägenhet på Viksäng när vi sparat ihop lite :)
    Jaa vi var och kollade på en lgh från mimer där igår och den var helt okej men blir inte vårt förstahandsval, ska kolla på en i hamnen idag så får hoppas den är bättre =)
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-15 22:22:58 följande:
    Ah, hamnen låter ju lite trevligare :) Jag har bara bott i Västerås i drygt 1 år och bara på viksäng men jag trivs verkligen här å gillar närheten å sen att det inte är sååå dyrt som närmare stan, även om jag som kommer från större stad tycker att viksäng är rätt centralt...
    Jaa absolut jag gillade läget på viksäng också när vi var där och tittade det är ju nära till stan men sen så bra att det finns ett mindre centrum precis bredvid ändå :) Var mer att lgh kändes rätt instängd med lite ljusinsläpp och inte så hög standard, klickade inte direkt med hon som hyrde ut den heller vilket känns mindre bra. Men vi kollade på den i hamnen ikväll och får nog bli den så känns jätteskönt att äntligen ha löst det eftersom vi måste flytta från vår nuvarande lgh den sista april, var bodde du innan du flytta till vås? :)
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-16 11:00:49 följande:
    Ja de låter ju riktigt skönt att fått löst en sån viktig grej som bostad... Man kan ju bli gråhårig av mindre!
    Jag kommer från västkusten, orust mer exakt, fast de e få som vet vart det ligger här på andra sidan sverige :)
    Haha känner igen namnet men ingen koll på det i övrigt :) Ja det är verkligen en lättnad inte kul att stå utan bostad när bebis kommer direkt ;O Och hamnen är ju perfekt så mysigt att gå där med vagnen på sommaren du har ju också nära dit då :D
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-17 16:42:15 följande:

    Sveriges 3dje största ö är det tillåmed, men som sagt de har nog bara vi västkustare koll på...
    Ja, jag äääälskar promenadstråket som vi alltid går viksäng å sen hamnen å runt. så himla fint. Jag älskar vatten å skärgård å allt sånt så de e en riktig fröjd för ögonen, å lagom till att ungen kommer så lär dom ju hunnit klart med den där bron över träsket som dom byggt där emellan hamnarna. Perfekt för barnvagnsrally! :D
    Haha bra att du delar med dig så har man lär sig nåt idag också :D

    Jaa det är så härligt brukade springa längs med hela hamnen innan jag blev gravid är så skönt att vara nära vattnet =) Vet dock inte vilken bro du syftar på har inte varit där på ett tag men jag är definitivt på för barnvagnsrace haha :D När var du beräknad till? :)

    Hörde däremot att de bygger europas största äventyrsbad där vid den stora röda tegelbyggnaden :O:D 
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-17 21:29:08 följande:
    Det är den där udden emellan där dom ska bygga äventyrsbadet å där alla båtar står på land och östra hamnen, det var som några plankor bara som låg där förut som va lite som en balansgång att gå på med vipp å hela köret, men nu är de värsta träbron och dom har lagt grus så dom ska nog asfaltera hela vägen med...

    jag är beräknad till 31 juli, du då?

    Jaaa å det ska väl vara klart våren/hösten 2014 perfekt till att ungarna här i gruppen är sådär stora så man kan åka å bada heeeeeela tiden :D
    Haha ojdå då måste de va längre sen jag trodde som jag gick där har inte behövt någon balansgång, jag tänker på en bro men den har varit stadig de ggr jag gått där men senast har det också varit vändpunkten på mina promenader så har inte gått över den, men men skönt att det blir fixat i alla fall :D

    Vad roligt, visste ni om det var kille eller tjej? Jag har bf 23 juni så är i vecka 31 nu :) 

    Jahaa han som jag pratade med sa att det skulle va klart hösten 2013 :O Han kanske hade missuppfattat hah  :P 
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-19 14:25:22 följande:
    Vet inte när dom började bygga bron dock, de va nog i början på vintern eller nått... nu äre hur nice som helst att gå där iallafall :D

    Vi har inte kollat kön, tänkte att de får bli en överaskning :)Har ni kollat kön?

    På planket där det står om bygget har jag för mg det står 2014 iallafall... :)
    Ja då har jag nog missat balansgången helt haha men vad bra att de fixar med det inte kul att balansera med vagnen :P 

    Jaa jag kunde inte hålla mig förstår inte hur man klarar av det, kanske med andra barnet men inte första haha :P Vi väntar en pojke :) 

    Då har du nog rätt eller så vill de ha god marginal så de inte säger att det ska va klart 2013 och sen måste skjuta upp det men men spelar ju ingen roll bebis är ju för liten innan dess ändå :D
    edgeofglory skrev 2013-04-19 14:45:32 följande:
    någon som har tips om en bra gravidkudde ?? :)
    Jag har en dreamgenii som jag älskar, jag vet inte riktigt vad den är bra för och jag har inte så mycket besvär än så länge men den är väldigt bekväm i alla fall =)
     
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-20 20:24:44 följande:
    Ja de ska bli nice att kunna ta den vägen även med barnvagn sen :D
    jag kände lite att jag ville ha kvar den överraskningen, men nu sitter ja ju å försöker lista ut ändå med alla skrockmetoder, men det blir olika resultat hela tiden så jag blir inte klokare av det haha! Får helt enkelt vänta tills hen har trillat ut :) Ja, en lär väl märka när det är klart antar jag :P ska bli sjukt kul iallafall!
    Jag förstår det måste vara jättespännande :D Det blev viksäng för oss ändå skrev kontrakt på lgh där igår så vi flyttar dit i nästa vecka :) Då får vi boka in en mammadate =)
  • Camillas
    maouwlin skrev 2013-04-30 10:35:53 följande:
    Jamen sedär! Vart på viksäng blev det? Hoppas ni kommer trivas här :D Ja! Mammadejt låter kanon :D
    Kaserngatan :) Är det nära där du bor? Har jättedålig koll på alla områden i vås :P 
  • Camillas
    moahannah skrev 2013-05-01 13:07:35 följande:
    Hej, hoppar in här :) Jag heter Moa och bor i Västerås. Är gravid med första barnet, som är beräknad till 26:e juni.
    Vad roligt då är du jättenära mig, beräknad 23 juni, vet ni vad det är eller blir det en överraskning? :) Var i vås bor du? 
  • Camillas

    Här går det bra, fullt upp med jobb och att fixa i Lgh, svårt att förstå att det bara är drygt en månad kvar :O

    Maowlin - vi får gå ner till hamnen och ta en promenad i fina vädret snart :D

    Dexx - grattis :) gick allt bra på fl?

Svar på tråden Gravida i Västerås?