• nonnabonna

    Vi som har plussat nu i dec :) Någon som vill följas åt? :)

    Jag plussade igår :) nån annan som har plussat som vill föjas åt ?

  • Svar på tråden Vi som har plussat nu i dec :) Någon som vill följas åt? :)
  • nonnabonna
    Sandra 849 skrev 2012-12-19 19:54:37 följande:
    Själv borde jag då vara i ca vecka 7 :) Det värker som mensvärk på vänstra sidan nere i magen vid höftbenet.. yrsel och trötthet... :S
    Jag hade ont i vänster sida förra veckan  och i fredags åkte vi in till akuten för att det gjorde jätte ont och dom trodde att jag hade drabbats av njursten men dom hittade inget så jag åkte hem igen och fattade ingenting men sen så kom inte mensen i söndags och så testade jag igår och då fick jag ju svaret på varför jag hade haft denna smärta...:)
  • nonnabonna
    Kotthare skrev 2012-12-19 20:16:07 följande:
    Hej tjejer. Här är det troligen 7e veckan och tröttheten är näst intill olidlig! 
    Var tvungen att berätta på jobbet idag, så att de inte tror att jag latar mig...

    Lite illamående och ständig "mensvärk". 
    Jag e bara trött på kvällen konstigt nog och om jag inte tvingar mig själv att äta så blir jag typ lite bakis känns det som....men det är väl för att det är så pass tidigt för mig, jag har berättat för karln , min bror och två kompisar. 
  • carro93
    nonnabonna skrev 2012-12-19 20:22:56 följande:
    Jag e bara trött på kvällen konstigt nog och om jag inte tvingar mig själv att äta så blir jag typ lite bakis känns det som....men det är väl för att det är så pass tidigt för mig, jag har berättat för karln , min bror och två kompisar. 

    Haha ja det känns exakt som en härlig baksmälla när man vaknar på morgon :P (som tur är går det över efter jag tvingat i mig lite fil :)
  • nonnabonna
    carro93 skrev 2012-12-19 20:27:27 följande:

    Haha ja det känns exakt som en härlig baksmälla när man vaknar på morgon :P (som tur är går det över efter jag tvingat i mig lite fil :)
    En baksmälla som aldrig tar slut ;) Min sambo frågade hur det känns och då svarade jag: som att jag e bakis dygnet runt utom en timme haha. 
  • Okändkvinna

    Stort grattis till alla era graviditeter!

    Jag plussade idag! Skrattande Varken jag eller min man har nog förstått det ännu. Det är vår första graviditet så allting är helt nytt för oss. Men så roligt och spännande!

    Hur mår ni? Har ni försökt räkna ut BF ännu? Har ni hört av er till någon mödravård?

  • carro93
    Okändkvinna skrev 2012-12-20 20:53:21 följande:
    Stort grattis till alla era graviditeter! Jag plussade idag! Varken jag eller min man har nog förstått det ännu. Det är vår första graviditet så allting är helt nytt för oss. Men så roligt och spännande! Hur mår ni? Har ni försökt räkna ut BF ännu? Har ni hört av er till någon mödravård?

    Grattis :) jag har försökt räkna och fått det till 13 aug :) Har tid för inskrivning 22 Jan :)
  • nonnabonna
    Okändkvinna skrev 2012-12-20 20:53:21 följande:
    Stort grattis till alla era graviditeter!

    Jag plussade idag! Skrattande Varken jag eller min man har nog förstått det ännu. Det är vår första graviditet så allting är helt nytt för oss. Men så roligt och spännande!

    Hur mår ni? Har ni försökt räkna ut BF ännu? Har ni hört av er till någon mödravård?
    Grattis till dig :) Jag mår ganska bra, lite illamående och värk i magen på vänster sida, jag borde ha BF den 27de augusti. Jag har inskrivning på mödravården den 5:e feb :) Allt är jätte nytt för oss också, sjukt spännande :)
  • Kotthare

    Jätteorolig för mina ljusbruna flytningar. Mvc har stängt och akuten känns lite överdrivet?

  • 3 barns mamma84

    Fick ett plus 18 dec
    bf 27 aug 


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Okändkvinna

    3 barns mamma: Stort grattis till dig!

    Nonnabonna: Så spännande! Jag ska kontakta mödravården efter jul tänkte jag :)

    Enligt FLs uträkning så har vi BF runt 25 augusti.

    Jag har läst att det är bra att äta folsyra? Har ni börjat göra det? Äter ni några andra gravidvitaminer?
    Finns det något annat man ska tänka på (förutom det man ska undvika att äta)?

  • carro93
    Okändkvinna skrev 2012-12-23 16:28:18 följande:
    3 barns mamma: Stort grattis till dig!

    Nonnabonna: Så spännande! Jag ska kontakta mödravården efter jul tänkte jag :)

    Enligt FLs uträkning så har vi BF runt 25 augusti.

    Jag har läst att det är bra att äta folsyra? Har ni börjat göra det? Äter ni några andra gravidvitaminer?
    Finns det något annat man ska tänka på (förutom det man ska undvika att äta)?
    Ja far på apoteket så hjäper dom dig att köpa rätt tabletter :)
  • Maybe

    Jag hänger på!
    Efter två års försök och två IVF försök ringde kliniken den 18e och berättade att jag är gravid =)

    Nu hoppas vi bara att liten stannar kvar och vi slipper fler IVF försök.
    Jag har haft hemska smärtor i magen, både i mitten och ut på vänster´sida. Gick till vårdcentral som skickade mig till kk akut där en gynekolog sa att jag har en hormoncysta som utger gulkroppshormon. Det är bra att ha denna och skulle de ta bort den får jag missfall.
    Det som gör ont är att mion är lite förstorad.
    Läkaren sa att jag kommer alltid ha det men jag har läst mig till att den försvinner av sig själv efter ett par veckor när moderkakan tar över.

    Jag har inte så mycket symptom utom att jag kräkt en gång och känslig för dofter.
    Vanlgitvis älskar jag kaffe o kakor men nu vill jag inte alls ha något av det          

  • Zayco

    Plussade 24 december och har BF 30 augusti. Grattis till er andra med plus och graviditeter {#emotions_dlg.flower}

  • Okändkvinna

    Hur mår ni tjejer?

    Själv är jag riktigt illamående hela dagarna. Riktigt hemskt och jag kan knappt få mig att göra någonting annat än att förflytta mig mellan soffan och sängen. usch, hoppas dt går över snart!

  • carro93
    Okändkvinna skrev 2013-01-09 20:44:15 följande:
    Hur mår ni tjejer?

    Själv är jag riktigt illamående hela dagarna. Riktigt hemskt och jag kan knappt få mig att göra någonting annat än att förflytta mig mellan soffan och sängen. usch, hoppas dt går över snart!

    Mår illa på mornarna innan jag har fått i mig frukost. Imorse kom frukosten upp också så då var det bara att börja om!


    Va jobbigt! Vilken vecka är du i?

  • carro93
    Okändkvinna skrev 2013-01-10 21:31:22 följande:
    usch då! Jag är ivecka 7+4, du då? :)
    Det var då mitt illamående kickade igång.. Nu är jag i v 9+1 och det börjar bli lite bättre nu :)
  • 3 barns mamma84

    Fick ''mf'' 27 dec hmm TROR men så var det kanske inte iaf

    Historian
    Den 18:e dec svagt + på stickan
    Den 27:e dec lite rosa
    Den 28:e dec kraftigt blod
    Den 28:e dec kraftig blod
    Den 29:e dec lite lite
    Den 30:e dec inget
    Den 31:e dec lite brunt/rosa
    Den 1:a jan inget bara brunt
    Några dagar frammåt massa brunt lite brunt rosa ja så gick det i ca 1 vecka om jag inte mins fel
    Men samtidigt med allt detta hade jag symtomer kvar kissade massor hela tiden och trött.
    Hmm ja man blir knäpp o förvirrad :-s
    Har fortfarande symtomer.
    Allt började med svagt + ju men efter jag fick räknat klart var svagt + på stickan på BIM-10 cykel 36 likom.
    Sen efter detta vågade jag inte testa mer och ''mensen'' ''missfallet'' kom men jag hade inte ont och inga klumpar :-/

    Jag ska HA ägglossning i morgon 18:e jan men inga tecken på det alls har molvärk då o då ibland inget alls.
    Tappen är stängt högt upp mjuk känns som en svamp haha
    Kissar fortfarande massor hunger många ggr om dagen .
    Trött som en gnu och svullen mage förstoppning öm i tjejmagen och den är runt och hård när jag ligger ner också.
    Om jag ställer mig upp är den väldigt uppblåst av sig..
    Mensen ska jag ha 30/31 jan också.

    Men nu gav jag mig jag KOMMER att köpa gravtest i morgon och testa mig.
    Borde iaf vara i vecka 8 + dagar då jag snart går iaf in i vecka 9                           


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Vi som har plussat nu i dec :) Någon som vill följas åt? :)