• Aint Your Fairytale

    En tråd för oss med första barnet/barnen födda i januari-mars 2011

    Ni som fick första barnet/barnen i början av 2011 är välkomna att joina mig för att dela tips, råd och bara prata om allt roligt/jobbigt som händer i våra barns liv och utveckling... Solig


    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • Svar på tråden En tråd för oss med första barnet/barnen födda i januari-mars 2011
  • Aint Your Fairytale

    Jobbigt när de små inte sover bra... Rynkar på näsan

    Alice har ju alltid sovit rätt dåligt (som du LokesMammi redan vet) så jag är konstant supertrött. Foten i munnen Sista veckan när vi varit hos mina föräldrar över jul så har hon varit jättejobbig. Vaknat hela tiden och jag fått söva om, om och om. Jag vet inte heller om hon är inne i någon fas eller om det är tänder på gång eller så. Det känns lite som det var när hon var mindre och vi kunde söva om ca. 5 ggr varje kväll och minst några ggr varje natt.

    Underbart nog sov hon rätt bra natten mot idag här hemma...

    De flesta verkar ha barn som sover rätt bra på nätterna och många timmar, men Alice har aldrig varit sån. Vi har en riktig otur när det gäller det... Rynkar på näsan


    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • LokesMammi

    Loke sover mellan oss när han vaknar på natten. Inte annars. Han somnar i sin säng.
    Vet inte vad det är med honom. Ända sen november har han vaknat VARJE natt allt mellan 21-05 o han hamnar mellan oss. Vi ska sitta med tills han somnar både på dagen och kvällen. Har vi aldrig behövt tidigare. Lite drygt! =)


    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • Björckan
    123ABC skrev 2013-01-02 12:10:07 följande:
    Det här med sömn... är det någon mer än jag som låter minstingen sova mellan oss, allså kallar det för hans säng med?
    Njaee... Theodor har ju en egen säng så den benämns som "hans säng". 

    Vi kan inte låta honom sova mellan oss jämt. Han rör sig så hemskt mycket i sömnen och varken jag eller min man får sova när Theodor ligger mellan oss. Så fort man somnat till så vaknar man av att man blir skallad, eller sparkad, eller för min man - något hårt (en häl, ett bakhuvud, en armbåge) i skrevet.

    Ibland tar vi ju in honom när han vaknar på natten/tidigt på morgonen. Och i vissa fall har han fått sova mellan oss en hel natt (som när han varit sjuk och så) men då vet vi att vi offrar vår sömn. Det går ju som sagt att göra ibland, men skulle bli ohållbart i längden... 
  • LokesMammi
    Björckan skrev 2013-01-03 13:14:59 följande:
    Njaee... Theodor har ju en egen säng så den benämns som "hans säng". 

    Vi kan inte låta honom sova mellan oss jämt. Han rör sig så hemskt mycket i sömnen och varken jag eller min man får sova när Theodor ligger mellan oss. Så fort man somnat till så vaknar man av att man blir skallad, eller sparkad, eller för min man - något hårt (en häl, ett bakhuvud, en armbåge) i skrevet.

    Ibland tar vi ju in honom när han vaknar på natten/tidigt på morgonen. Och i vissa fall har han fått sova mellan oss en hel natt (som när han varit sjuk och så) men då vet vi att vi offrar vår sömn. Det går ju som sagt att göra ibland, men skulle bli ohållbart i längden... 

    Jag håller med. Jag kan inte sova när Loke sover mellan oss. Han är som en väderkvarn. Snurrar runt o håller på. Sen är han så mammig så han måste ligga PÅ mig!! Lite jobbigt!

    Därför önskar jag att denna fas, eller vad han är i för nåt, går över snarast! VARJE NATT i snart 2 mån är lite jobbigt när man inte är van. Nån gång ibland är ok. Men inte varje natt! 
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • Dejana

    Hej!
    Har en flicka som föddes 11. mars 2011.Skrattande
    Tycker att det är jätte roligt med hennes utveckling, varje dag lär hon något nytt:)
    Hon är väldigt glad och positiv tjej, skrattar och dansar mycket, började även sjunga lite gran. Men vad envis hon är :) skriker om hon inte får det hon vill :) Min dotter är också tvåspråkig. Hon pratar jätte mycket, kan ganska många ord och började även skapa enkla meningar t ex "pappa sover".  Älskar bilderböcker, detta är den enda som kan hålla henne sysselsatt mer än fem minuter.... anars springer hon från ena leksak till den andra.Har en litten explorer hemma :)
    Nu sover hon ganska bra... För det mesta sover hela natten, men det händer ibland att hon vaknar kl 12 på natten eller kl 4 på morgonen, men brukar somna om inom halv timme. Händer ibland också att pratar lite i sömnSkrattande Sover en gång på dagen, runt kl 12. Men vi kämpade med hennes sovande tills hon var 1.5 år, jag var ganska trött då...
    sover i egen säng, bredvid oss

  • Aint Your Fairytale
    Dejana skrev 2013-01-04 00:11:52 följande:
    Hej!
    Har en flicka som föddes 11. mars 2011.Skrattande
    Tycker att det är jätte roligt med hennes utveckling, varje dag lär hon något nytt:)
    Hon är väldigt glad och positiv tjej, skrattar och dansar mycket, började även sjunga lite gran. Men vad envis hon är :) skriker om hon inte får det hon vill :) Min dotter är också tvåspråkig. Hon pratar jätte mycket, kan ganska många ord och började även skapa enkla meningar t ex "pappa sover".  Älskar bilderböcker, detta är den enda som kan hålla henne sysselsatt mer än fem minuter.... anars springer hon från ena leksak till den andra.Har en litten explorer hemma :)
    Nu sover hon ganska bra... För det mesta sover hela natten, men det händer ibland att hon vaknar kl 12 på natten eller kl 4 på morgonen, men brukar somna om inom halv timme. Händer ibland också att pratar lite i sömnSkrattande Sover en gång på dagen, runt kl 12. Men vi kämpade med hennes sovande tills hon var 1.5 år, jag var ganska trött då...
    sover i egen säng, bredvid oss

    Hej och välkommen till tråden... Skrattande

    Kul med en till med barn som är tvåspråkig... De lär sig ju jättemycket när de är små så det är kanon att de får lära sig flera språk om man har det i familjen. Tungan ute

    Envis är min dotter också och skriker ibland när hon inte får som hon vill. Eller blir ledsen och helt förstörd, hehe.
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • LokesMammi
    Dejana skrev 2013-01-04 00:11:52 följande:
    Hej!
    Har en flicka som föddes 11. mars 2011.Skrattande
    Tycker att det är jätte roligt med hennes utveckling, varje dag lär hon något nytt:)
    Hon är väldigt glad och positiv tjej, skrattar och dansar mycket, började även sjunga lite gran. Men vad envis hon är :) skriker om hon inte får det hon vill :) Min dotter är också tvåspråkig. Hon pratar jätte mycket, kan ganska många ord och började även skapa enkla meningar t ex "pappa sover".  Älskar bilderböcker, detta är den enda som kan hålla henne sysselsatt mer än fem minuter.... anars springer hon från ena leksak till den andra.Har en litten explorer hemma :)
    Nu sover hon ganska bra... För det mesta sover hela natten, men det händer ibland att hon vaknar kl 12 på natten eller kl 4 på morgonen, men brukar somna om inom halv timme. Händer ibland också att pratar lite i sömnSkrattande Sover en gång på dagen, runt kl 12. Men vi kämpade med hennes sovande tills hon var 1.5 år, jag var ganska trött då...
    sover i egen säng, bredvid oss

    Välkommen!
    2månader yngre än min son! =) 
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
Svar på tråden En tråd för oss med första barnet/barnen födda i januari-mars 2011