• Bubbi

Gravid efter insemination

Tråd för oss som blivit gravida efter insemination! Jag är i v.5+1 idag och längtar till ultraljudet som är inbokat i v.9 :)

• Svar på tråden Gravid efter insemination
  • hellof
    stegen skrev 2013-03-06 15:19:59 följande:

Underbart, grattis!!!!
    Åhh vi har en vecka kvar till UL!
    Vilket BF datum fick du

tack, så mysigt att se den lille plutten :)  Spännande för er att ha det kvar, du får skriva sen när ni varit dit.. vill ni ta reda på kön?

Vi fick 4 augusti så det stämde ju efter egna beräkningar efter insem. dagen :) 
  • stegen

Åhhhh härligt att få samma datum hoppas vi Inge heller blir flyttade!

Jag hoppas verkligen att bebisen vill visa sitt kön!

Självklart skriver jag här efteråt!

• amandaa

Hej!! åh så roligt att ni fått veta vad det blir för kön!! Längtar så tills vi får veta vi fick se vårt lilla mirakel igår för första gången, så himla underbar känsla nu kan man slappna av lite iallafall!

• hellof
    amandaa skrev 2013-03-07 00:06:51 följande:
    Hej!! åh så roligt att ni fått veta vad det blir för kön!! Längtar så tills vi får veta vi fick se vårt lilla mirakel igår för första gången, så himla underbar känsla nu kan man slappna av lite iallafall!
    Visst är det en härlig känsla :) Vilken vecka är du i nu?
  • hellof
    stegen skrev 2013-03-06 23:19:39 följande:
    Åhhhh härligt att få samma datum hoppas vi Inge heller blir flyttade!
    Jag hoppas verkligen att bebisen vill visa sitt kön!
    Självklart skriver jag här efteråt!
    Ja skönt att det var samma datum, hade ju känts konstigt om det blivit flyttat för många dagar då vi vet när spermierna kom in...  Nu är det bara att vänta o se om lilleman vill komma i juli eller augusti!!! 

Dom tittar från alla håll o kanter så hoppas dom ser på eran också... Som jag skrev innan var det ju ingen tvekan om vilket kön det var på våran plutt!!
  • amandaa

Jag är i vecka 8 (7+5) så det är fortfarande väldigt tidigt.. Vilken vecka är du i? När gjorde ni köns ul? Grattis till er lilla kille

• hellof
    amandaa skrev 2013-03-07 11:13:20 följande:
    Jag är i vecka 8 (7+5) så det är fortfarande väldigt tidigt.. Vilken vecka är du i? När gjorde ni köns ul? Grattis till er lilla kille
    aha, men tiden går så fort... tyckte inte det var längesen jag var i v. 10 då vi var på inskrivning hos barnmorskan och nu är jag i v. 19.. så snart halvvägs :) 

Hur mår du nu?

Vi var på UL igår och då såg dom vilket kön det var... tidigare har vi "bara" gjort vul ( v. 7 och 8) föra tt se så den lille satt sig på rätt ställe och att hjärtat tickade.. Vi valde att inte göra KUB-testet!!!

tack, så roligt att veta, nu är det bara att spana på killgrejer i butikerna :) strumpor i stl 13-15 är ju sååå söta :) 
  • amandaa

Ja jag hoppas tiden går fort nu oj då är du halvvägs ja! Så himla spännande! Kom ihåg när du berättat att du plussat, känns som inte alls länge sen! Haha ja så då går väl tiden fort Jag mår bra, spydde några gånger förra veckan men nu är nästan alla symtom som bortblåsta. Har mycket finnar och jätte fett hår hela tiden bara..men men så länge krabaten mår bra så! Jag har haft mycket molvärk och ömma bröst tidigare men det har släppt nu. Hur mår du? Ja jag vet!! Alla små babykläder är ju helt fantastiska, kan köpa hur mycket som helst!

• hellof
    amandaa skrev 2013-03-07 17:10:11 följande:
    Ja jag hoppas tiden går fort nu oj då är du halvvägs ja! Så himla spännande! Kom ihåg när du berättat att du plussat, känns som inte alls länge sen! Haha ja så då går väl tiden fort Jag mår bra, spydde några gånger förra veckan men nu är nästan alla symtom som bortblåsta. Har mycket finnar och jätte fett hår hela tiden bara..men men så länge krabaten mår bra så! Jag har haft mycket molvärk och ömma bröst tidigare men det har släppt nu. Hur mår du? Ja jag vet!! Alla små babykläder är ju helt fantastiska, kan köpa hur mycket som helst!
    Jag mår bra nu, lite tröttare än innan jag blev gravid men inte lika trött som för några veckor sedan... och sen får jag ont runt svanskotan om jag sitter still eller går för länge, men smärtan är inte så farlig igentligen.. men visst känns det! 

Har du fått tid till barnmorskan?

• stegen

Hej tjejer!

En liten pojke här också! Blev flyttad en dag så den 5e augusti

Svar på tråden Gravid efter insemination