Är helt ensam till Julafton
Om du inte trivs med det, vad gör du för att ändra på det?
Om du inte trivs med det, vad gör du för att ändra på det?
Låter inte roligt. Men har du verkligen ingen? Har en bror som är väldigt ensam. Beror mest på att han mår psykiskt dåligt och inte vill eller orkar umgås.
Inga vänner eller annan släkt, arbetskamrater? Visste jag att någon i min närhet inte ville sitta ensam skulle jag utan att att känna mig tvingad bjuda in.
Starta en grupp för ensamma som firar jul tillsammans
Lite sent påtänkt men till nästa år kanske.
Tänker på alla som sitter ensamma på julen. Ingen ska behöva sitta ensammen
Själv ska jag och familjen fira alternativ jul med en kyrka, mest för att vi inte kunde enas om vems föräldrar vi skulle vara hos på julafton
kanske kan kyrkan där du bor ha nåt julfirande?
Jag har familj och släkt men känner av olika anledningar att jag vill ta en paus från dem och då kan ju julen bli lite ensam. Själv ska jag gå på kyrkans julfirande för lite gemenskap. Är inte ens särskilt aktiv i kyrkan. Ett tips i alla fall. Kan tänka mig att många församlingar har någon sorts julfirande.
Kram till dig Ts. Sonen kräktes just men jag har i alla fall han nu under julen, så helt själv är jag ej. Försök göra det bästa av situationen, gör jultaldrik. Köp det du vill ha och tänk inte på att du är ensammen för då blir det bara värre.
Jag kommer att vara ensam med min son på julafton. Det är ofrivilligt att vi är bara två. Har köpt massa julmat, men en del av mig vill bara skita i allt.