Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Är helt ensam till Julafton

Sen att jag väljer att vara anonym är mest för att jag inte vill skylta med att det är så illa att jag måste äta ångestdämpande på julafton, det är mest det som är tabu.

• Anonym

Nu fick det bli en sobril :(
    Måste sluta gråta.

• Anonym
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 16:04:50 följande:
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit migDrömmer
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:) 

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram 
    Du verkar ha det precis som mig ts, fast skillnaden att du verkar hantera det bättre än vad jag gör.
    Jag faller tyvärr väldigt lätt ner i gråt, ångestdämpande och osunt drickandet. Önskar att jag kunde klara det som du gör.

Ångrar också lite att jag inte såg det här komma tidigare, för jag visste tidigt att risken för ett sånt här liv fanns. Men jag var tyvärr naiv och njöt av min sambo och hans familj när vi blev tillsammans och tog för givet att det skulle vara för evigt, men det gjorde det inte. När det tog slut så stod jag plötsligt utan något alls. På sätt och vis önskar jag att jag aldrig hade träffat min sambo, då hade jag kanske byggt upp högtidsumgänge med vänner istället. Och aldrig fått smak för klassiskt familjefirande :(
  • Anonym
    Ja livet är trist helt enkelt.

Du får det att låta som det här är min första jul så här, det är det inte, jag har några stycken bakom mig.
    Du verkar också tro att jag inte gör så mycket för att ändra på det, det är fel. Men det är verkligen inte lätt att hitta vänner att fira jul med. De flesta anser att julen är något man firar med familjen och då sluter man sig som en mussla. Många är nog väldigt styrda av normer och vad man förväntas göra, jag föreslog flera saker inför julen i år men t om dom som faktiskt led av att fira med sin familj valde familjen före annat.

Internet har faktiskt varit bäst för mig, har chattat med flera som varit ensamma idag. Som jag träffat på olika forum. Det har varit tröstande men också jobbigt för jag har fått höra historier som får min egen att verka ganska munter.
  • Anonym
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 17:15:13 följande:
    Ooo nej nej kära du.....jag är väldigt nere, mår skit fyy faaaan...men vad ska jag göra:(

vist har jag gråtit...gråter än....mer än så kan jag inte göra

men ååå vad jag vill skrika ut hat på facebook hahaha vill be alla där å dra åt --------

men de e bara en tanke för stunden.
    kram kram till dig 
    Sluta tyck synd om dig själv, din fjant. Tänk på de stackars grisarna!
  • Anonym
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 17:15:13 följande:
    Ooo nej nej kära du.....jag är väldigt nere, mår skit fyy faaaan...men vad ska jag göra:(

vist har jag gråtit...gråter än....mer än så kan jag inte göra

men ååå vad jag vill skrika ut hat på facebook hahaha vill be alla där å dra åt --------

men de e bara en tanke för stunden.
    kram kram till dig 
    Det med facebook känner jag igen.
    Men jag är ändå glad att jag klarar av det ganska bra. Har pratat med många idag som verkar må ännu sämre. Chattade tidigare idag med en man som kände sig så ensam förra julen att han köpte ett gosedjur bara för att ha någon att prata till :(
  • Anonym

Nu har jag dummat mig rejält också, har blivit rejält patetisk nu :(

• Anonym
    prospicientia skrev 2012-12-26 06:49:49 följande:
    Gråter  Trist. 

Vill inte låta som jag klankar ner på nån, men våra liv ser ju olika ut. Sista gången jag umgicks privat socialt med någon förutom med kvinnan jag pratade med efter kvällskursen i höstas vilket var helt fantastiskt var någon gång förra vintern tror jag. Inte helt sant kanske, men i viss mening i alla fall. Men det finns ju uteliggare t.ex. De har det naturligtvis tio gånger ensammare.  
    Faktiskt inte, uteliggare brukar ha ganska många vänner.
  • Anonym
    prospicientia skrev 2012-12-26 18:47:00 följande:
    Så kan det säkert vara, men de är mera isolerade från samhället än vad jag är. Man kan som sagt ha gott om vänner och enda vara alldeles ensam. Tror att var och varann idag törstar efter genuin mänsklig närhet. Det är vad vi alla egentligen behöver.  Och genuin omtanke.
    Jo det håller jag med om, jag känner mig inte särskilt utanför i samhället, tvärtom. Men jag saknar mänsklig närhet, jag har inte fått en kram sen 90-talet.
  • Anonym

Det gick helt åt helvete i mellandagarna :(
    Men nu är jag tillbaka med sjukskrivning och nya mediciner....

• Anonym
    Anonym (ingen alls) skrev 2013-01-06 11:13:03 följande:
    Vaa? :( Vad har hänt? kram
    För mycket alkohol och självmordsförsök :(
  • Anonym
    Anonym (ingen alls) skrev 2013-01-07 17:10:16 följande:
    Skit alltsååå....... Ska inte fråga ut dig en massa men Jag hoppas att du mår bra då? Kram på dig{#emotions_dlg.flower}
    Nu mår jag rätt okej, jag vet inte riktigt vad som hände faktiskt. Självmordsförsök är läkarnas slutsats, en granne hittade mig medvetslös en förmiddag och då hade jag tagit väldigt mycket tabletter och druckit mycket alkohol. Sedan hade jag en kniv intill mig så därför ansåg läkarna att det var ett självmordsförsök. Själv minns jag inte så mycket från de dagarna, det enda jag minns var att jag drack vin och sprit, sov och var ledsen.
Svar på tråden Är helt ensam till Julafton