Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 16:04:50 följande:
Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig

jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....
Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
o den andra låg med kräksjukan.....
Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
Julen är ju mest för familj....!!!!!!
Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)
Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)
Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram
Du verkar ha det precis som mig ts, fast skillnaden att du verkar hantera det bättre än vad jag gör.
Jag faller tyvärr väldigt lätt ner i gråt, ångestdämpande och osunt drickandet. Önskar att jag kunde klara det som du gör.
Ångrar också lite att jag inte såg det här komma tidigare, för jag visste tidigt att risken för ett sånt här liv fanns. Men jag var tyvärr naiv och njöt av min sambo och hans familj när vi blev tillsammans och tog för givet att det skulle vara för evigt, men det gjorde det inte. När det tog slut så stod jag plötsligt utan något alls. På sätt och vis önskar jag att jag aldrig hade träffat min sambo, då hade jag kanske byggt upp högtidsumgänge med vänner istället. Och aldrig fått smak för klassiskt familjefirande :(