Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

manuell bröstpump, MAM,Philips Avent eller annan??

Ingen alls. En pump är för de flesta en totalt onödig pryl. Särskilt en manuell pump som man oftast bara får ut en liten gnutta mjölk med. Ska du pumpa helt i stället för att amma, så behöver du en elektrisk pump. Ska du bara ha ut någon liten skvätt att frysa in för nödsituationer, så kan du handmjölka om inte det räcker med den mjölk som rinner ut vid amningen (du har väl köpt en mjölkuppsamlare?).

• lövet2
    Ridderstads tjej skrev 2012-12-25 19:30:25 följande:
    hm.. ok fast både min barnmorska och 2 vänner har sagt jag kommer behöva en bröstpump, dels för att man kan få väldigt ont i brösten och behöver pumpa ut och dels för om jag behöver gå på tex läkarbesök så min sambo kan vara hemma och mata.. så jag vill nog ha en pump oavsett om jag kommer använda den mycket eller lite..
    Vilka dumheter! För det första så får du inte mindre ont i brösten av en pump (snarare mer) och för det andra verkar det otroligt dumt att lämna babyn hemma om man helammar. Ett säkert sätt att sabotera amningen på!

Jag har ammat 7 barn utan att pumpa. Den första tiden läcker man i regel så mycket mjölk under amningen, så då finns det i frysen för ett långt tag framåt. Och nej, jag har inte lämnat babyn någonstans medan jag helammat. Man ska inte separera babyn från det viktigaste i dess liv!
Svar på tråden manuell bröstpump, MAM,Philips Avent eller annan??