SOCIONOM - lön?
Hej!
Vad tjänar du som socionom och vilken var din ingångslön?
Jag får snart min examen och undrar vad man kan begära som nyexad i Stockholm!
Hej!
Vad tjänar du som socionom och vilken var din ingångslön?
Jag får snart min examen och undrar vad man kan begära som nyexad i Stockholm!
Tar upp denna tråd för att se om det finns fler där ute som har erfarenhet? Halvår kvar på utbildningen, fått en tjänst inom myndighetsutövning, erbjuden 27.000 och lovad omförhandling när jag är klar. Var ligger ni andra nyexade/snart exade? :)
Tog examen 2006, har bytt jobb tre gånger sedan dess. Första jobbet fick jag 19 000kr i lön, idag har jag 29 300 kr. Bor i en liten norrländsk kommun
Har svarat på den här tråden förut, hade då 26000kr i lön så det var nog ett par år sedan. Ingångslönen som soc.sekr var 20500kr 2006. Nu har jag 29050kr + 3000kr i tillägg för att jag jobbar med barn och unga!
Examen 2012, har jobbat som enhetschef sen dess. Ingångslön 26000, nu 33.000.
Examen 2014. Arbetat som socialsekreterare parallellt med studierna och även efter examen. Första lönen var 23000, sedan 26500, sedan 29800. Olika vikariat där jag haft chans att förhandla. I vår kommun kan man få en lön på 33-34000 som socialsekreterare pga bristen på folk.
När jag började jobba som socialsekreterare för snart 5 år sedan så var min ingångslön 23 000. När jag kom tillbaka till samma arbetsplats tidigare i år var den på 29 000.
Är du intresserad att testa ett nytt arbete?
Vi söker efter erfarna socionom och socialpedagoger. Är du intresserad att arbeta med ensamkommande flyktingbarn eller känner du någon som vill arbeta som passar för tjänsterna?
Bra karriärmöjligheter, bra merit. Bra lön.
Kontakt via epost: info@hvborga.se
Ändrat mejl adress ; hvborga@outlook.com
@Hvb orga AB
Du snittar 1 skriv- eller stavfel per mening. På riktigt.
Nu jobbar jag med ensamkommande flyktingbarn, kommunalt. 28800.
Jag tog min examen i juni 2015. Fick jobb som behandlingsassistent fick 24.000.
Jag tog examen 2007 och gick då in på 21000 på soc. Har bytt kommun 2 ggr och jobbar nu med barn o unga, har 33000 kr.