• Pommac

Solstrålarna

MissKaos skrev 2013-03-06 19:50:12 följande:
    Sån´t kan ju varierar... Hoppas det bara indikerar en superÄL på ingåeende!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-03-06 19:50:12 följande:
    Sån´t kan ju varierar... Hoppas det bara indikerar en superÄL på ingåeende!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Mja. Har alltid blött mycket. Men jag börjar väl bli gammal? Haha! ;)
  • Pommac

Grattis MissKaos! Vad roligt! 

Här fyller jag år idag. Har bim idag också. Glömde helt bort att testa i morse (Kom hem från vår bröllopsresa i natt). Men jag testade igår och det var negativt. Får se om jag orkar hålla mig ett tag så kanske jag testar senare idag. Men jag känner inga symtom på nåt. Varken på mens eller på grav. 

• Pommac

Tack Gudinnan och CA5 igår fick jag ett spökstreck på Stickan. Men tyvärr så har jag fått mens nu på morgonen. Jaja. Bara kämpa vidare. Nu ska jag starta igång monitorn igen efter en liten paus. Nu går vi in på försök nr12!!! Det måste ju bara lyckas? Mannen ska sluta snusa i alla fall. Hoppas det hjälper. När har ni Bim?

• Pommac
    CA5 skrev 2013-03-31 11:10:05 följande:
    Babylängtan20: Jag ser ett streck :) Gjorde även det på de andra. Men när har du BIM? Du skrev något om mf innan, när hade du det? Tagit fler tester efter de senaste du lade ut här? Pommac: Vad synd :/ Klart det kommer vara er tur. Ni får ta hand om er och ha sex regelbundet.. Mer finns det inte att göra. Det kommer :) Det finns ju studier om att snus kan påverka negativt så tycker han gör rätt i att sluta. Jag hade BIM i Januari, så jag är gravid. Går in i vecka 10 imorgon :)

CA5 skrev 2013-03-31 11:10:05 följande:
    Babylängtan20: Jag ser ett streck :) Gjorde även det på de andra. Men när har du BIM? Du skrev något om mf innan, när hade du det? Tagit fler tester efter de senaste du lade ut här? Pommac: Vad synd :/ Klart det kommer vara er tur. Ni får ta hand om er och ha sex regelbundet.. Mer finns det inte att göra. Det kommer :) Det finns ju studier om att snus kan påverka negativt så tycker han gör rätt i att sluta. Jag hade BIM i Januari, så jag är gravid. Går in i vecka 10 imorgon :)

Ja just. Hur glömsk kan man bli? :)
  • Pommac
    Gudinnan skrev 2013-04-01 22:28:15 följande:
    Många har fått pluss och gått vidare
    Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010

Jag får nog aldrig något plus känns det som... Ös på med era tips!!! 12.e försöket gillt?
  • Pommac
    babylängtan20 skrev 2013-04-01 22:37:24 följande:
    jodå det kommer ska du se :)  vi hade sex varje dag från mensens sista dag till ca 2 dagar efter min ägglossning sen på bim-4 hade jag ett fint plus :) sen slutade dock min graviditet med ett ma :( och månaden innan dess fick jag ett tidigt mf så 3:e gången gillt här :( annars redan 8:e försöket :(

babylängtan20 skrev 2013-04-01 22:37:24 följande:
    jodå det kommer ska du se :)  vi hade sex varje dag från mensens sista dag till ca 2 dagar efter min ägglossning sen på bim-4 hade jag ett fint plus :) sen slutade dock min graviditet med ett ma :( och månaden innan dess fick jag ett tidigt mf så 3:e gången gillt här :( annars redan 8:e försöket :(

Vi har haft sex nästan varje dag i fem år även under mens... Dock bara ett år utan skydd... Men ja, nu ska han sluta snusa då barnmorskan sa att det var väldigt viktigt. Han får börja igen den dagen vi får ett plus om vi får nåt. Hmm...
  • Pommac

Varför blir det alltid dubbelt när jag citerar från mobilen... Dåligt...

• Pommac
    babylängtan20 skrev 2013-04-01 22:46:47 följande:
    men jag åt kvinnans val och mannen åt mannens val :) han trappade ned på rökningen och jag slutade röka, jag försökte gå ut och motionera , vid ägglossning och lite innan undvek jag allt fr långa duschar och varma bad då ägglossningen kan hämmas av hög temperatur läste de nån stans men jag testade det , sedan hade vi sex varje dag från mensens slut till ca 2-3 dagar efter troliga ägglossningen .. jag låg med sperman i mig i ca 20-30 min vid ägglossningen sov  jag med det en natt låter gross som fan jag vet men jag testade det iaf :)  hoppas du får ditt efter längtade plus snart :)

Tack! Motionera får bli grejen nu! Brukar också ligga kvar men det blir nästan svampvarning när man gör det flera dagar i streck. Jag kör min fertilitetsmonitor denna månad så har jag stenkoll på ÄL. Har kört utan den i två månader nu.
  • Pommac
    babylängtan20 skrev 2013-04-07 16:56:49 följande:
    alla sa det men här är ett bevis på att jag hade rätt em testet :)

Vart har du köpt testet? Jag har från testlagret och jag får spökstreck med dem.
  • Pommac
    babylängtan20 skrev 2013-04-07 20:17:03 följande:
    men detta är 3e svaga positiva.. dessa är ifrån billiga tester och de är rosa streck ''!!
    Jaså! Grattis! =)
  • Pommac

Jag fick nån mellanblödning när jag skulle haft ägglossning så min ägglossning uteblev. Dock fick jag ägglossningen när jag hade bim. Så nu tror jag cykeln kommer bli 41-42 dagar i stället för 29. Men bättre sent än aldrig med ägglossningen. Jag är glad att den dök upp. Räknar på att ha bim ca 10-12 maj.

• Pommac

Nä. Alltså jag fick ägglossning två veckor senare inte när jag blödde. Försök 12 här!

• Pommac
    babylängtan20 skrev 2013-05-02 16:56:38 följande:
    jaha då förstår jag :) jobbigt  :/ har du några barn sen innan? :)
    Nej. Detta är tänk att bli första. 

• Pommac
    görabebis skrev 2013-05-02 17:17:31 följande:
    Hej hej! Här har vi hoppat över denna månaden. Jag var på weekend resa med tjejkompisar när äl var så det får bli att försöka nästa månad. O d känns bra, ska iväg på spahelg med mina jobbarkompisar om 3 veckor, hoppas ha haft äl innan dess, men annars är vi bara borta 2 1/2 dagar. Väntar mens om någon dag/dagar så bim blir ca 2-3 juni kanske?

Va kul att det går så bra för er alla gravida!! Skönt o höra! Fortsätt så :))

Pommac vilken lång cykel det blev för dig :/ men kanske är det en lycko-cykel :) hoppas på det!
    Ja hoppas det! =) 
  • Pommac
    babylängtan20 skrev 2013-05-02 17:00:23 följande:
    usch då förstår jag :/ säkert jobbigt när vi skriver om våra grav.. menade inget illa med de emot er som fortfarande försöker ville bara se hur det var med alla och försöka hålla tråden vid liv :)
    Nä då det är inga problem. Jag hoppas jag kommer dit snart också. Hur har era symtom varit för er som blivit gravid? Hur var de tidiga symtomen?

• Pommac

Jag är i vecka 2 som vanligt. Jag kommer bara till vecka 4 sedan börjar det om igen. Vad kan det bli, försök 18? Börjar bli smått less nu.

• Pommac

Hej! Här är man fortfarande inte gravid. Vi har gjort en utredning och mannens spermier är lite sämre på att simma än vanligt och själv har jag för mycket prolaktin i blodet dock är det svårt att veta om det påverkar. Men det kan innebära att jag har en godartad tumör vid hypofysen. Inväntar just nu en remiss till röntgen av hjärnan. Förhoppningsvis får vi göra ivf till våren om vi inte lyckas själva innan.

• Pommac

Dåligt. Inte blivit gravid än. Mannen har trötta spermier . Väntar på ivf nu.

• Pommac
    ourdreamsaboutababy skrev 2014-06-06 15:26:11 följande:
    Okej, när gjorde ni utredning?   antar ni gjort de eftersom ni vet mannens ''fel''. Hoppas ivf bli lyckat :) står ni i kö till ivf då? är inte så jätte påläst om du inte tycker de är allt för jobbigt att prata om det får du gärna förklara llite :) Här har de gått jättebra iaf, inget missfall sist, v 33 imon :)

Vi hörde av oss till gyn när vi försökt i ett år och 3 månader. Sedan tog det ytterligare några månader tills vi fick komma dit. Vi fick ta blodprov och jag fick göra VUL och mannen fick lämna spermaprov (fast senare). De upptäck då att de var lite trötta. Han fick göra ett nytt test 3 månader senare och det visade samma svar tyvärr. Men samtidigt så sa vår läkare att det är inte omöjligt att bli gravid men att det kan ta längre tid. Så nu kämpar vi på med ivf som mål. Vi står på kö.
  • Pommac

Här kämpas det än. Men det är väl sedan tidigare känt. 2,5 år har snart gått. Trist. Men mannen har slöa spermier så det finns inte så mycket att göra tyvärr än att vänta. Vår läkare har sagt att det inte ska vara omöjligt för oss att bli gravid på egen hand. Men vi står i kö för ivf. Förhoppningsvis blir det inom ett par månader.

Svar på tråden Solstrålarna