• Pommac

Solstrålarna

floppan2008 skrev 2013-01-04 19:20:06 följande:

Har också haft en cysta på äggstocken och smärtan var fruktansvärd. Låg och kröp på golvet och kallsvettades. Hoppas du slipper fler attacker. Har man mf blöder man oftast väldigt mkt så det borde det inte vara! Min cysta sprack och det var år 01 har inte haft problem med det sedan dess! Jag är feberfri för andra dagen i rad nu och hoppas det håller i sig. Går som på nålar och nästan förväntar mig att få ett anfall med frossa men känner mig mkt bättre. Dock är jag helt slut känns som jag blivit överkörd av ett tåg. Ser ut så med. Hemsk som ett ras Har gått ner 2 kg på 1 v. Och det är fan det bästa i alltihop. Hade gått upp 2,4 kg över jul och nu är det 4 hg bara Nästa vecka blir det ligga av hela veckan. Mon fertila period börjar på tisdag och håller på fram till måndag v därpå. ÄL på sön enligt min mensapp men tror mer lör eller fre. Blir sex varannan dag nästa v för att inte missa något. He he. Sambon ser fram emot nästa v. Dottern blev till på första försöket så det borde gå nu annars blir jag bedrövad.
    Ja, jag tror det också. Men det kan ju vara så att jag inte blött klart än. 

Vad skönt att höra att du i alla fall lyckas bli feberfri, Du får vila upp dig ordentligt i helgen. Hörde på nyheterna att det går mycket sjukdomar nu, influensa och magsjuka. Hade tre dagars feber förra våren (nog jobbigt) kan  inte ens ana hur du haft det. Hehe vad skönt att du är nöjd med viktminskningen i alla fall. =)  
  • Pommac
    MissKaos skrev 2013-01-04 19:58:31 följande:

Cystor får nästan alla kvinnor någon gång i livet, en del m´ånga ggr en del få. Jag har haft för er i tråden med, så det räcker och blir över.. HAde 4 st på en gång när jag blev överstimmulerad av Pergotime. Aj! Diffrentialdiagns är faktiskt blindtarmsinflamation!
    Usch vad hemskt. Nu håller jag tummarna för att jag ska slippa få så några fler gånger och du också naturligtvis. =) 
  • Pommac
    MissKaos skrev 2013-01-04 20:14:50 följande:
    Ja, nu har vi testat det och det var inget kul... Ska vi testa ngt annat nästa månad? Jag ser fram emot att få Pergo nu. Ska försöka få tid nästa vecka, eller veckan efter. *hoppas'
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja gärna. Dock börjar jag nästan tro att jag aldrig kommer bli gravid...
  • Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-04 21:40:45 följande:
    Det är äckligt med feber. Samtidigt som man är varm så fryser man så msn skakar. Går ju inte att ha det bekvämt lixom. I kväll firar jag viktminskningen med glass och repriser av Så mkt bättre hoppas mensen snart e slut så du kan jobba på bebis!

Ja, usch. Vet att jag brukar inte kunna vara stilla när jag har feber. Tycker det är jättejobbigt att ligga still. Det är väl för att det inte är så skönt. När jag är frisk ligger jag gärna still. :) härligt med glass när man är sjuk eller varit... Det är bra att ladda upp. Jo mensen är typ över nu. Dock har jag inte blött så mycket som jag brukar. Kanske hade jag ingen ägglossning förra månaden? Hmm...
  • Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-04 22:35:45 följande:
    Klart du kommer!!! Hur länge har ni försökt?

Vi är på försök nio nu. Snacka om att det ser mörkt ut...
  • Pommac
    MissKaos skrev 2013-01-04 23:02:52 följande:
    Samma här! Min man börjar titta på semesterresor i oktober. Vet inte, men jag hoppas ju inte kunna åka någonstanns då.Vi kollar nu på ngn resa till juni, då tänker ajg att jag hoppas att dfet ska vara "sista chansens" innan bebis.. Vill inte säga det till honom bara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vi kollar också på resa. Vi funderar på en bröllopsresa. Har inte åkt på någon ännu. :) vill helst inte åka om jag är gravid om det skulle hända nåt. Vi avvaktar nog en månad till sedan blir det kanske en resa i mars eller så. :)
  • Pommac

Ja det gäller ju att man har försäkring osv. Sedan kanske man måste ha stödstrumper och grejer också? Vaccinationer? Hmm..

• Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-05 22:27:24 följande:
    Snacka om att chanserna att lyckas är jättestora nu! För varje försök ökar chansen! Kanske lyckas du inte pricka ÄL!

Va? Hur kan de öka s?
  • Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-06 18:27:38 följande:

Jo men det tar ju oftast rätt lång tid innan det tar sig och för varje försök kommer du närmare en graviditet. Man måste tänka positivt :)
    Hade du fått plus på något test? Hur mkt mens hade du? Själv har jag massa flytningar sådär trådiga som vid ÄL och lite molvärk. Vad fan mensen tog slut för 8 dagar sedan. Kan ju inte vara ÄL nu eller?
    Jo det är sant. Men jag tror tyvärr inte chansen ökar. Är nog samma chans. Men
    rent statistiskt sett så borde de ju vara vår tur nu. Jag kör med Cb´s fertilitetsmonitor så jag kan inte missa ÄL denna gång (Gjorde ett brejk med den förra månaden efter att ha fått utslag på samma dag två månader i rad innan) 

• Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-06 19:37:22 följande:
    Jag får nog testa med äl stickor och gissa fram .
    men det bästa för mig är att jag borde nog vänta 1 månad iaf .
    Ska till läkaren i morgon .

tack ska du ha .

Hur går det för dig ?         
    Typsikt att det ska vara så segt då. Har hört många som plussat igen direkt efter ett missfall. 

Värst vad förkylningarna härjar! Krya på dig!

Svar på tråden Solstrålarna