Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Solstrålarna

CA5 skrev 2013-01-12 14:08:28 följande:
    6 månader.

OM det skulle blir ett +, berättar jag i mars/april och då är det inte så lång tid kvar till ev förlängning. Kan ju se till att jobba jäkligt hårt och visa framfötterna tills dess så att de inte vill bli av med mig!

Som jag skrivit tidigare är man bara mammaledig här i 18 veckor. Dock får man inga pengar utav staten, utan företaget måste bet full lön under 14 veckor.

Men jag kanske skulle kunna börja jobba halvtid hemifrån innan dessa 18 veckor löper ut. Superwomen! Haha
    Gör det, låter smart!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag känner av pergot.
    Fullt utslag på ÄL testerna i morse, men inget mitt på dagen. Är mitt i kuren, man "ska" inte få ÄL förrens tidigast 4 dgr efter avslutad kur..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja, sex så mkt det går! Konatigt, inget utslag på stickan igår kvall, men igen pa morgonen.bör få äl inom 4-9 dagar dvs om pergotime fungerar. Borde bett om vul för kontroll kanner jag, nu vet jag ju inte om det är äl eller cystor. Eller flera ägg...

Tydligen kan hormonstimuleering lura testen?

CA5 skrev 2013-01-12 21:52:20 följande:
    Men kan du ha positivt på äl tester ändå?! Ni ser väl till att sexa ifall att?

• MissKaos

Jag har igen! Dom behandlar i blindo, jag har ju svarat pa pergotime tidigare. Ja, det borde vara äl mellan tor-tis. Mest sannolikt pa lördag, dumt da vi inte kommer kunna ha sex fre,lo,so. Kanske sö men det är ju sent. Hoppas pa sen el tidig! Sen är vanligast på pergo. Har gjort åt. massor av ältester.. redan! Vill ju veta. Borde skriva upp inför nästa cykel. Hur går det för dig?

3 barns mamma84 skrev 2013-01-13 10:52:43 följande:
    När har du nästa undersökning ?

Låter konstigt men det kanske är dags iaf snart  

• MissKaos

Fertilitrtsdoktorn 'ordinerade" sex varannan, var tredjedag. Så det ar nog en bra plan! Vi har sex nästan varje dag nu. Men kommer få gora ett uppehåll under de dagar som jag sannolikt har äl

Första pillerfria dagen idag för mig!ska köpa dyra digitala äl test idag. Var nog inre fullt utslag på stickorna i helgen, kollat dom igen!

På fredag åker vi! Ska bli så skont men smolket för mig ar då äl på lördag. Inget sex fre lo so..

babylängtan20 skrev 2013-01-13 22:03:09 följande:
    1a månaden chansade vi vid äl

2a med äl tester hade vi endast sex vid :) gubbe

3a månaden hade vi sex varannan dag efter mens fick mf

4e månaden hade vi sex varannan dag

5e månaden sex varje dag efter mens til 2-3 dgr efter då blev det +

och en väninna tog de sig på på 1a försöket då hade de sex varje dag i 14 dagar sen fick hon +

så jag hade satsat på sex varje dag i ca 2 v och ligga med spreman i i ca 30 min jag somnade med det då det antagligen tog sig :P

hoppas verkligen att det är er tur denna månad :) själv går jag in i v 7 på tisdag :)

• MissKaos
    Sanna890 skrev 2013-01-14 08:44:53 följande:
    Idag börjar ett nytt "äventyr/utmaning" för oss som förhoppningsvis får oss att släppa bebistankarna en stund och slappna av lite på den fronten :) en ny jour placering kmr flytta in hos oss under den här veckan, vi ska på möte idag och få lite info :)
    Hoppas ni alla får en bra dag :)

Lycka till! Tufft av er att ställa upp med det.

Köpt digitala ÄL-test. Så nu ska väl all tvekan vara borta om när/om det är Äl  antar jag! Ska då ta av dom när de andra billiga testen ger utslag tänkte jag... Så hormonig och illamåeende. BLÄ! Fast fungerar det så gör det ju inget såklart..
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-01-14 16:59:05 följande:
    jag hade skippat ältesterna och istället sexa på så ofta det går :) testa blir bara stressigt. Ju mindre man har att tänka på angående barn desto lättare är det nog att bli gravid :) för tror inte det var slumpen denna gång , röker era män be dem trappa ned till max 5 om dagen och låt de äta mannens vitamintillskott  likaså röker du hade jag nog slutat för hur tufftde än är , är de så jävla värt det när man väl får + :)
    jag skippade ocks. Varma bad över 37 grader precis innan och efter äl  :) hade dessutom skippat alla värktabletter oavsett hur ont de än gör ibland. Samma månad jag plussade passade jag på att roa mig en utekväll med alkohol :) jag tror att ju mer man tillåter desto mer tänker man inte på det. En månad skippade jag allt som colla, rökning, te,skräpmat,värktabletter,varma bad, lyfta tungt osv.. Men inte blev jag mer gravid för de .
    Samma månad ja plussade åt jag skräpmat och drack cola drack alkohol en dag, tog varma bad efter äl, fortsatte leva som vanligt sen poff så hände det

jag vet hur svårt de är att bara inte tänka på det men kroppen blir bara stressad av det tror jag.

Hur går de för er nu har ni börjat testa er än eller har ni bim nära?:) 
    Fast tankar påverkar inte. Min gynekolog avlivade den myten medans jag höll på med fertilitetsbeh för sonen..
    Ja, det där med bad etc, det mesta tror jag är överdrivet! Man kan ju ta det med en nypa salt tror jag..
    Träning och bra kost är ju positiva för fertilitetn liksom att inte derick aför mkt kaffe. Men det är ju saker det finns vetenskap på. OCH saker man kan tjäna på generellt när man ser itll sin hälsa så det känns inte så konstigt för mig att det är bra!  ast på mig undrar ja gom det gör skillnad? Jag har ju inte ägglossning själv så ofta. Vi lever ungefär som vanligt -bortsett från mer sex Sonen blev till under en resa till Riga då drack vi goda champange och jordgubbsdrinkar, fick massage och åt en massa gott
    Jag tycker det är mer stressande isf att inte testa, men där får man nog känna efter vad som fungerar för en själv. Just nu vill jag veta om PergoTime ger Äl...
    Så fort som Äl har passerat komme rjag vilja böjra testa Testoman! Ett tag, sen vill ja ginte testa för att det känns jobbigt med alla neg tester istället.
  • MissKaos

Pos ältest - ha sex inom 48h!

Skitsvårt att veta om,man ar oregelbunden. skönt m testet då! Jag tror du kan räkna äl mellan 24-48 h efter testet ( enl min forpackning) den BIM 14 dgr efter äl!

görabebis skrev 2013-01-14 17:42:17 följande:
    Jag tog ett äl test igår när jag slutat jobbet och fick starkt positivt. dumt nog jobbade mannen så vi fick till det idag ist. tog äl test i fm oxå och det var lika starkt då tyckte jag. 

Jag trodde jag skulle ha äl 16-17, men tydligen har jag tidigare denna månad, det känns lite svårt att veta när man helt plötsligt har fått oregelbunden mens.. eller ja lite oregelbunden.

När man åt ppiller så följdes cykeln perfekt. Förra  månaden hade jag nog sen äl. och denna månaden tidig..

vet inte riktigt dock hur äl testerna funkar. jag har inte satt mig in idet än. så duktig är jag ;) 

Nu har vi jobbat om varann så inget sex de senaste 3-4 dagarna och de senaste gångerna har inte avslutat som man bör för att göra bebis ;) hehe

Så det fick bli idag o sen imån iaf. 

Jag håller med dig babylängtan att man ska försöka leva som innan. Nästa vecka ska vi på 2 konserter och då blir det fest  och alkohol :)

Rökning tycker jag de som röker är bra om de slutar med, det finns ju inget positivt med att röka. (Lätt för mig o säga kanske som aldrig rökt, är glad att min man aldrig heller gjort.) 

• MissKaos

Det ar mannen som åka undvika varma bad..

floppan2008 skrev 2013-01-14 18:53:29 följande:
    Varför ska man undvika varma bad runt ÄL? Om bad påverkar negativt är väl mina chanser helt borta då jag hade 39,3c i torsdags. Tror jag hade ÄL igår men kan lika väl varit i torsdags... Har haft ÄL flytningar och molvärk i äggstockarna sedan i tors fram till igår. Hade 37,8c på lördagen och runt 37c igår. Vi har haft sex varannan dag men vad hjälper det om värme inte är bra är det så alltså???

Varför ska man undvika varma bad runt ÄL? Om bad påverkar negativt är väl mina chanser helt borta då jag hade 39,3c i torsdags. Tror jag hade ÄL igår men kan lika väl varit i torsdags... Har haft ÄL flytningar och molvärk i äggstockarna sedan i tors fram till igår. Hade 37,8c på lördagen och runt 37c igår. Vi har haft sex varannan dag men vad hjälper det om värme inte är bra är det så alltså???

• MissKaos

Det ar mannen som åka undvika varma bad..

Svar på tråden Solstrålarna