Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Solstrålarna

babylängtan20 skrev 2013-02-10 16:08:14 följande:
    cytotec igår sammanfattat hemska blödningar och läskigt med så mycket klumpar men med smärtstillandet man fick hem gick det bra med smärtan. dock när de började avverka kunde de göra förjävla ont men smärtan var hanterlig och så  fick jag bara i mig flytande nästintill hela dagen ..   nu är de bara se hur länge man kan tänkas att blöda och hoppas att allt har kommit ut så man slipper skrapning och ännu mer blödningar vill de ka bli överstökt så fort som möjligt så vi kan börja igen ..

men räknas min blödnings första dag ifrån misfallet sm mensens första dag ? eller hur blir det? känns konstigt bara om man skulle stänkblöda lite under 1-2 v och sedan är de ÄL om man skulle räkna de från första blödningsdagen .. :S  förstår ni vad jag menar?

har redan fått tid för återbesök 22a feb

Ja, jag tror du kan räkna första blödningsdagen som cykeldag 1.
    Fy, det låter inget  vidare   KRAM! Nu hoppas vi på lycka för dig, orättvist är sådanthär.

Jag börjar ÄL testa redan nu. Helt i onödan säker men jag vill veta. Om inte annat för att kunna räkna ut BIM. Återstår att se hur det blir nu under stimuleringsfri cykel.. Kankse inte ens får ÄL. Är på dag 8 idag. Sist fick jag utslag på ÄL testerna på dag 17, så jag kan väl bara gissa på att ÄL sker om 10 dgr eller så om det blir ngn
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    JanaLiiN skrev 2013-02-10 19:42:22 följande:
    Jag tvärvägrade cytotecbehandling eftersom kag hört så mycket hemskt om det. Fick göra en skrapning istället, valde att göra utan narkos med lokalbedövning och lugnande. Hade inga problem eller smärta varken under eller efter. Jag förstår inte varför vi ska behöva underkasta oss denna "behandling", dessutom hemma och utan adekvat smärtlindring.

Kan inte skrapningar göra det svårare att bli gravid senare? Det kan ju bli ärr på slemhinnan av det.

Fast cytotec låter vidrigt.

Hu. För båda.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    JanaLiiN skrev 2013-02-10 19:58:50 följande:
    Nej, en skrapning ska inte påverka dina chanser att bli gravid (jag blev gravid på första försöket efter skrapningen).
    Så bra
    Jag läste någonstanns om ngn risk med det. Men det står ju så mkt man vet inte vad som är sant och inte.

Varit och tränat idag! Skönt, men jag misstänker att pergotime förstör min muskeluppbyggnad. *hmm* Inte så konstigt det ger ju österogenpåslag..

Nåja, Nu, mot sängen. Ingen ÄL i sikte ännu så det får bli lite "övningsläger" man får väl öva lite så man kan sen

• MissKaos
    CA5 skrev 2013-02-11 14:46:59 följande:
    En fråga till er: Hur mycket sex har ni precis kring ÄL? Har ni varje dag innan, under och efter?

Vi hade sex inatt och planerar att ha det idag igen, inget på tisdag och sedan igen på onsdag då min äl är beräknad. Och sen på fredag igen?

Eller? Huh! Vad är bäst?

Så mkt vi orkar med.. Gyn sa ju till mig att varannan dag räcker, men vill man mer så är det med bra..
    babylängtan20 skrev 2013-02-11 22:45:08 följande:
    idag trodde jag att jag skulle svimma pga smärtan det krampade mer och mer hela tiden så jag skrek var nära på o ringa ambulansen sen kände jag hur en stor klump bara trycktes ut ner i toan :( fyfan vad läskigt det var :/

hoppas jag fått ut allt :) vill verkligen få ett nytt + vid bim 8 mars

Fy, så obehagligt det låter
  • MissKaos
    görabebis skrev 2013-02-13 13:53:50 följande:
    Imorse fick jag glad gubbe på cb äl-test. Tidigare än jag trodde, vi har haft sex varannan/varje dag sen i fredags o kommer fortsätta så. Sen i helgen åker vi till budapest 5 dagar o då blir en hel del men då har väl äl passerat. Första föröket nu som det känns som vi riktigt försöker. Hoppas det tar sig, vill så gärna! Snart börjar den lååånga väntan till bim som borde bli 28 feb.

Lycka till Go fore it!

Jag har mera flytningar nu. Hoppas det indikerar ÄL på G! CD 12 idag.
    babylängtan20 skrev 2013-02-13 02:20:12 följande:

vi försöker på vårt första barn :) är ju bara 20 :p själv d?:)  JA SEXA på så mke de går nu :) 
    Din ålder är en stor fördel! Är man 20 har man statisktiskt sett betydligt bätter chanser än vad tex jag (tant) har. Du har ca 40% chans/månad jag har 10! Så, du kan verkligen hoppas

• MissKaos

Köp billiga tester i storpack! Då kan du lyxtesta. Jag kopte 10för dryga 100 lappen m frakt. Man kan testa pa äl+6. Folk plussar så olika vissa tidigt andra sent, jag +ade på BIM+6 med sonen.vågade inte testa tidigare pga alla neg tester jag blev 5tvingad till av gyn

• MissKaos

NÅGOT frustrerande! JAg inbillar mig att det översta testet ser pos ut (ÄL) med CB digitalt, ja ni ser ju.. När jag matade ut stickan var strecket nästan nästan lika starkt som kontroll.  Köpte CB för att kunna "kontrollera" med det sas. Känns lite säkrare.
    Hur ser översta testet ut i era ögon?
    Taxam för lite hjälp...
    (blir såklart sex i kväll om maken är med på noterna, lika bra att vara säker på att inte ha missat)
    Eller tror ni det blir gladgubbe imorgon?
  • MissKaos
    CA5 skrev 2013-02-15 10:48:56 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Någon mer som blir bebis sugen efter att ha kollat på den här videon?? Mer än vanligt då alltså :)
    Vågar inte titta.
    3 barns mamma84 skrev 2013-02-16 01:01:15 följande:
    vi e kaniner hahaha

Lär ju vara bra motion med, inga nackdelar bara fördelar. MAn sover ju gott av det med Kör hårt!
  • MissKaos

TAck Hoppas det!
    Känner mig ju lite stressad av att ha ett begränsat antal försök.
    3 pergokurer. Kör varannan månad. Sen är det ju i princip kört (om dom inte skriver mer det kanske dom gör..)

Sex ikväll! Va fan, det är ju lördag

Nu är make och sonen på barnkalas och jag ska ut och springa. Åka och handla sedan. Kommer bara inte ut... lugnt och  skönt här.. Rundan tar 30-45 min eller så så det är ju inte precis en evighet. Kroppen behöver det, det vet jag *gäsp* Byxorna är trånga -jävla pergtime jag går upp av det *Skyller ifrån mig*

• MissKaos
    3 barns mamma84 skrev 2013-02-16 14:43:51 följande:
    Nåh hur ser din sex chema ut idag och i morgon och några dagar frammåt ?
    Klockan 15:15 sex 18.00 sex ächs 18.30 sex igen 00.00 sex osv osv  

Skavsår

Nä, sex idag sex imorgon och på måndag. Och onsdag? Eller lö+sö+ti.
    En gång om dagen om mannen orkar med det Eller iaf varannan! Men det känns sm om det är lika bra att ösa på när man VET att det bör vara ÄL på g.

Sen kan man bara be och hoppas och vänta.

Fast jag tror på ngt vis inte det ska bli ngt för oss.

NEJ! Nu UT med kärringen

Svar på tråden Solstrålarna