• CA5

Solstrålarna

floppan2008 skrev 2013-01-27 18:06:41 följande:
    Det låter verkligen lovande ju herregud. Jag hade massa bruna flytningar med dottern. Ta ett test till morgonen. Jag tänkte testa på ons men känner inte för digital. Det är så obehagligt.

Men mina är ändå röda, väldigt tunna och sparsamma. Kanske går ändå? Nej.. Förstår dig. Känner samma här. Med streck finns det ändå liiite hopp (Tkr man själv) men med digital blir det ett "hårt" besked. Bang boom.. Hehe:)
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-27 19:23:14 följande:
    Ni kommer tycka jag är en idiot, men jag är så tvärsäker på att jag är gravid och vill lixom ha bekräftelse. Jag har gjort efterforskningar om CB digital. Man skall plocka isär testet för att slänga batterierna och där inne är kontrollstickorna. Det är ett kontrollstreck och är man gravid blir det två streck som mäter hcg. 

Jag hade 3 streck. Kontrollrutan var starkt blå och de andra var fullt synliga men svaga. Har kollat på andra som fått icke gravid och deras tester har varit helt tomma förutom testrutan. Jag tror att mitt ägg fäst senare och att hcg halten är för låg. 3 svaga test med cb innan bim och nu svaga streck på cb digital. Jag vet inte om det betyder något men har läst om flera som haft 3 streck varav två svaga (svagare än mina) och fått "inte gravid" som efter ett par dagar fått gravid i displayen. Väldigt intressant. 

CA5 håller tummarna att du får ett fint plus imorn kompisen blödde tom klumpar men gjorde vul i v 6 och allt var bra. Hon är nu i v 14. Vanligt att blöda!

Kan man göra det så lång tid efter testet gjordes? Har absolut noll koll på det där..'visste inte ens att man kunde ta isär det. Har du hittat något forum eller liknande som fått samma som du? Ta annars ett nytt imorgon. Inte lång tid dit :)

Ja vi får se. Gett upp lite..så vågar inte tro något. Jäklar vad lycklig jag kommer bli den dagen testet blir positiv! Efter allt slit :)
  • CA5

Floppan2008 - läst runt lite om det så har bättre förståelse för det nu. Men försök inte titta på det för mycket nu. Var också ett tag sen du gjorde det. Lita på din instinkt till motsatsen bevisas.. Ta ett nytt test när du är redo :)

Pommac - brukar du känna mkt innan mens?

Nu ska jag sova tjejer! Blödningen har varken ökat eller minskat. Behöver inte tampong eller torsskydd.. Får se om det forsar ur mig imorgon. Är mentalt förberedd på värsta mensen någonsin, men hoppas såklart det inte blir så :)

• CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-28 05:44:19 följande:
    Cb digital reagerar först på 50 microgram hcg. Hittade en tjej som pratat med clearblue. Dom sa att man inte kan gå efter strecken inne i det digitala testet samtidigt som dom säger att testet enbart reagerar på hcg och inget annat hormon. Om man inte har hcg i blodet borde det alltså inte bli några streck. Jag tror dom gjort testen så här för att få sålt mer. Jag får se när jag testar. Inte ens sugen just nu men det ändrar sig fort.

Jaså så pass högt? Vänta och se då, men säg till så fort du gjort ett. Fortf ont i brösten?

Jag ska upp o hoppa nu och se om det kommer mer blod (precis vaknat) sen kanske jag testar mig. Vet inte vilken halt den mäter.. Det står att man kan testa en dag efter missad mens eller 7-8 dagar efter implantion. Men jag vet ju inte när den hände.. Aja! Vi får se uppdaterar er..

Någon mer som har/ska testa?
  • CA5

Negativt test här.. Men inte mer blod. Så förmodligen är min mens seg. Tar en dag i taget nu och slutar jag blöda låter jag det går några dagar sen testar jag igen.

• CA5

Soffan - ja precis! Håller med dig.. Men vad skumt att din är så sen. Låghormonare kanske? Eller så kom din äl inte? Jobbigt att vänta så länge på den i alla fall!

• CA5

Floppan2008 - gör du rätt i, men håll oss uppdaterade!

Min mens kom igång nu precis. Bara att ta nya tag :) Hoppas på bättre tur för er andra!

• CA5

Görabebis - Suck, i februari händer det!:)

Soffan - Okej vad bra! Då är det bara att vänta och se.. ;)

Själv ligger jag i soffan med jobbiga menssmärtor. Massa molande! Köpt lite gottis så att det ska kännas lite bättre hehe!

• CA5

Misskaos - Nej, bara njut av din semester! Låter helt underbart! Vill också!!! :)

• CA5

Görabebis - nej kroppen känns lite annorlunda utan p-piller. Jag har varit utan piller i ett år nu! Tog hela 3 mån innan min mens kom igång ;) nu är den dock regelbunden, men har mer mensvärk än innan.

Floppan - det var ju bra nyheter! Wie! Håller tummarna jätte hårt :)

Pommac - Inte långt till Fredag... :) roligt!

Svar på tråden Solstrålarna