• CA5

Solstrålarna

floppan2008 skrev 2013-01-06 19:43:39 följande:
    CA5 jag såg ÄL testet men det kan ju reagera på mens. Eller så är du gravid ändå. Min kompis blödde tom klumpar och var gravid. Spännande imorn att ta test. Nä jag kör inte med ÄL tester är för snål. Känner min ÄL så väldigt tydligt och det gör så ont så det är svårt att få till det ibland. Har inte så ont utan mer lite molande. Har ju bim mellan 10-12 så det är väl förstadiet :)

Ja mkt spännande! Vi får se :) Tar det med ro! Du menar att du har äl 10-12? Det är ju snart isåfall. Vad kul! Känner också av min väl.. Första gången jag testade med tester nu. Var nyfiken..

Hur länge har ni försökt?
  • CA5

Hej Tjejer!

Förlåt att jag varit lite frånvarande de senaste dagarna. Har mycket att göra, men har läst era inlägg:)

Uppdatering:
    Jag är inte gravid. Men jag känner mig fortfarande det.. Ni ska se min mage just nu. Liten kula, haha.. Antar att det är något fel på min mage. Hoppas det går över snart för det börjar bli lite jobbigt...

Har äl inom de närmsta dagarna, så ska väl ge järnet snart.

Men ska vara ärlig, börjar bli så nervös angående det här med bebis pga att jag precis börjat på nytt jobb. Är sååå nervös över att kanske berätta för dem så tidigt i min anställning..

Någon i samma sits eller som har varit?

• CA5
    MissKaos skrev 2013-01-10 21:28:28 följande:
    Jag blev gravid precis efter att jag hade fått nytt = innan jag han börja.... Fick börja med att berätta efter 1 månad att jag skulle få bebis. Närmsta kollegan sprang ut och köpte en tårta!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Åh vad fint Får hoppas på den reaktionen.. Att bli gravid är ju något fantastiskt och jätteroligt. Jag tycker det är så synd att vi kvinnor ska känna oss så osäkra över det när det kommer till jobbet. Det är ju trots allt många som blir fel behandlade.. Skam!
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-10 22:01:46 följande:
    Har varit så nere idag bara helt deppad . bläh kännsla bara och så irriterad !  Sen undrar jag hur känner ni när ni är ikke gravida och hur ofta kissar ni ? Jag har kissat och kissat är såååååå hungrig !! fast jag äter e jag super hungrig  igår hade jag svårt att sova var tvungen att gå upp ta fram en gaffel och äta kall spaghetti och köttfärssås direkt ur kastrullen  går upp och kissar på natten också. Bröstvårtorna svider magen är SUPER svullen molvärk som mensvärk idag kände jag hur det stack till i magen men sen var det okej trodde äl men har inga flytningar. Trött var jag och somnade på soffan medans 2 av pojkarna tittade på tv. Hmmmm vad fan e det som händer!! Mensen ska inte änns komma den ska komma typ någon gång i feb typ ja jag har äl ca 18:e så typ mensdag sista början av feb .. När jag kissar så känner jag mig SUPER kissnödig men när jag väl kissar kommer lite kiss.         
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

Det där är väl olika men vid graviditet brukar väl de flesta bli mer kissnödiga.. Du kommer inte någon vart med att analysera (trust me, I know). Har du gjort ett test? Do it!
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-10 22:21:14 följande:
    Känns ju dumt att testa då man blödit som en GRIS likom men att jag hade väldigt långt mellnblödning efter som kom och gick 1½vecka likom och som sytomer fanns kavr redan då och fortsätter likom. Igår när jag vaknade till kände jag mig illamående men gick snabbt över igen. Men ja jag får nog ta ett test iaf men det e ju konstigt om det skulle va + !! Om jag fortfaraande skulle vara gravid är jag troligtviss i vecka 10 ? typ om inte 11 men jag känner inte att det rör sig eller så alls. Men gasse gasserna och magen som gör detta att magen e svullen hahahaha men det borde ju ha gått ner för länge sen      

Det är ju precis som jag. Eftersom du undrar är det lika bra att testa.. Då vet du och kan isf lägga det åt sidan och blicka framåt. Eller, glädjas åt en graviditet!
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-10 22:17:13 följande:
    hehe jag berättade till chefen att jag var gravid i v 20 men hon visste redan att jag var gravid då min mage ville titta fram redan v 10

Vad bra känns lite bättre nu! Det ska nog lösa sig! I landet jag bor har vi ändå inte så lång mammaledighet.. 18 v bara(!)
  • CA5
    Pommac skrev 2013-01-11 18:13:53 följande:
    Här har man åkt på muskelinfektion och får käka medicin. Som tur var äts den bara en vecka och bör inte ätas om man är gravid. Dock har jag nog inte ägglossning förrän nästa helg ändå. *Phu* =) Har börjat få ägglossningsflytningar nu så vem vet, kanske kommer den tidigare? Jag kör med min monitor och är på dag 11 i min cykel nu. 

Hoppas ni alla blivit friska nu! Har jobbat så mycket så jag knappt hunnit vara inne här. 

Fy!!! Krya på dig :'(

Själv har jag ÄL nu i helgen. Jag och killen diskuterar fram och tillbaka ang om vi ska vänta några månader eller inte. Är fortfarande rädd över att förlora jobbet och det vill jag verkligen inte! Men samtidigt längtar jag såå..
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-11 23:03:32 följande:
    trebarnsmamma84.bloggplatsen.se/
    Min blogg här ser ni hur det ser ut i nya huset vi var där inne idag och tittade
    Vi ska dit imorgon och ''planera'' var allt ska vara osv och då kommer jag ta nya fina bilder med min digital kamera nu var det bara med mobilen och inga lampor inne bara hallen toalettet och tvättstugan .  
    Såg fint ut Söta barn!
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-12 12:11:39 följande:
    CA5 du kan ju hålla det hemligt säkert 5 månader! Och det är ju inte säkert det tar sig direkt heller!
    Det är en lång tid.. Vet inte om jag skulle lyckas dölja magen så länge eller hålla det hemligt. Blir jag gravid berättar jag nog det i v.12-15.

Läser runt en massa på internet om kvinnor som varit i samma situation. Blir inte klokare.
  • CA5
    MissKaos skrev 2013-01-12 13:09:55 följande:
    Kan dom sparka dig för det?
    Under provanställning får de lov att sparka mig utan någon vidare anledning. Visst, inte pga av graviditet, men de kan ju hitta på vilken anledning som helst.
    Soffan skrev 2013-01-12 13:09:56 följande:

Men de har inte rätt att neka dig anställning bara för att du blivit gravid! och du slutar ju inte jobba bara för att du blivit gravid heller så jag tycker verkligen ni ska fortsätta försöka.

Fortsätt och försök, som Floppan sa också så är det ju inte säkert att det tar sig direkt heller.  

Nej, men som jag skrev ovan kan de ge en annan anledning istället ;-( De är väldigt snälla allihopa och jag trivs med dem, men är ändå livrädd. Att det inte tar sig på första försöket har vi märkt, men måste ändå tänka varje månad att det kommer bli ett plus, för det kan ju bli ett.. Om vi har tur..
Svar på tråden Solstrålarna