• CA5

Solstrålarna

6 månader.

OM det skulle blir ett +, berättar jag i mars/april och då är det inte så lång tid kvar till ev förlängning. Kan ju se till att jobba jäkligt hårt och visa framfötterna tills dess så att de inte vill bli av med mig!

Som jag skrivit tidigare är man bara mammaledig här i 18 veckor. Dock får man inga pengar utav staten, utan företaget måste bet full lön under 14 veckor.

Men jag kanske skulle kunna börja jobba halvtid hemifrån innan dessa 18 veckor löper ut. Superwomen! Haha

• CA5

Vi har bestämt oss på att köra på som vanligt den här månaden. Händer det något tar vi det då..

Mös till det idag! Och jag började gråta efteråt (hänt innan)! Mitt humör är som en berg- och dalbana. Lättirriterad, lätt till gråt osv. Mår fortf illa. Tror det är stress och press som spökar :-/

• CA5
    MissKaos skrev 2013-01-12 21:02:47 följande:
    Jag känner av pergot.

Fullt utslag på ÄL testerna i morse, men inget mitt på dagen. Är mitt i kuren, man "ska" inte få ÄL förrens tidigast 4 dgr efter avslutad kur..

Men kan du ha positivt på äl tester ändå?! Ni ser väl till att sexa ifall att?
  • CA5

3barnmamma84 - men har du testat dig ännu? Gör du inte det kan du ju inte veta Det som du beskriver brukar jag känna vid äl. Mer eller mindre. Ibland även vid mens. Men ta ett test nu!!:p

Sanna890 - jag förstår inte riktigt vad du menar. Kanske missat ngt tidigare inlägg:) Vad/vem är det som ska bo hos er?

• CA5
    babylängtan20 skrev 2013-01-14 16:59:05 följande:
    jag hade skippat ältesterna och istället sexa på så ofta det går :) testa blir bara stressigt. Ju mindre man har att tänka på angående barn desto lättare är det nog att bli gravid :) för tror inte det var slumpen denna gång , röker era män be dem trappa ned till max 5 om dagen och låt de äta mannens vitamintillskott  likaså röker du hade jag nog slutat för hur tufftde än är , är de så jävla värt det när man väl får + :)

jag skippade ocks. Varma bad över 37 grader precis innan och efter äl  :) hade dessutom skippat alla värktabletter oavsett hur ont de än gör ibland. Samma månad jag plussade passade jag på att roa mig en utekväll med alkohol :) jag tror att ju mer man tillåter desto mer tänker man inte på det. En månad skippade jag allt som colla, rökning, te,skräpmat,värktabletter,varma bad, lyfta tungt osv.. Men inte blev jag mer gravid för de .

Samma månad ja plussade åt jag skräpmat och drack cola drack alkohol en dag, tog varma bad efter äl, fortsatte leva som vanligt sen poff så hände det

jag vet hur svårt de är att bara inte tänka på det men kroppen blir bara stressad av det tror jag.

Hur går de för er nu har ni börjat testa er än eller har ni bim nära?:) 

Håller med dig. Jag kör inga ältester nu utan kör på som vanligt

Jag har varit gravid tidigare och jag festade väldigt mkt den perioden (var väldigt ung), ansträngde kroppen väldigt mkt fysiskt osv. Och jag blev grav på ett ligg.. Varför kan det inte vara så lätt nu?

Jag har haft äl nu i helgen. BIM runt 27-28 jan. Inte lång tid dit!
  • CA5
    Sanna890 skrev 2013-01-14 23:35:35 följande:
    Vi jobbar med familjehem (utöver våra vanliga jobb) :) har inte haft någon boende på ett tag då vi vart så inne i barntänket. Så nu kände vi båda två att vi var tvungen att släppa tankarna, och då precis ringde socialen och frågade om vi var intresserad av en jourplacering :) helt perfekt :) känns lika roligt och spännande varje gång en ny person är påväg in i ens liv, känslan att kunna ställa upp och öppna sitt hem för någon annan är ju helt fantastisk :)

Åh vad fint av er Lycka till! Hur länge brukar de bo hos er?
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-16 09:46:51 följande:
    Nääää jag menar ÄL + 3 nu går jag verkligen händelserna i förväg bim 27!!!
    Haha, tänkte väl... Blev avis för en sekund. Men vi är snart där Solig
  • CA5
    Sanna890 skrev 2013-01-16 00:02:03 följande:

Tack :) vi trivs verkligen med att hjälpa andra :) Det är olika beroende på vilket syfte det är för, tidigare har vi haft ett barn på 7 år som bott hos oss varannan helg, till honom var vi stödfamilj. Sen har vi fått förfrågan om massa olika. Däribland en 10 månaders som vi skulle ha på heltid som uppväxt placering, men precis då blev jag gravid så vi var tvungna att tacka nej. Så nu har vi tagit tag i saken igen efter ma:t i somras. Barnet som kmr nu är en jour placering, då kan det vara allt från 1 dag till 1 år, längre oxå om det funkar för alla parter :) jourhem innebär att det är mkt brådskande för barnet att komma hit och med väldigt kort varsel för oss. Familjehem är lite mer planerat :) oj vilken förklaring :) ville bara få fram att det finns olika längder på hur länge dom är :)
    Tack för förklaringen! Gud så spännande.. Kan inte alls något om sådant här. Vad stort av er!! Samtidigt är det jättehemskt att barn lever i så dåliga förhållanden..

Vad händer efter de har varit hos er? Är det inte jobbigt "när de ger sig av"?
  • CA5
    görabebis skrev 2013-01-16 10:00:11 följande:
    3barnsmamma testa! Vi kan spekulera hur mycket som helst, men köp ett test så får du veta.
  • CA5

Brösten har börjat ömma här, som det alltid gör. Hade inte mkt sex kring äl så ska bli spännande o se om det ändå tog sig.

Svar på tråden Solstrålarna