Inlägg från: floppan2008 |Visa alla inlägg
  • floppan2008

Solstrålarna

CA5 skrev 2013-01-27 17:47:35 följande:
    Misskaos - hoppas det är symtom på annat :) när har du BIM nu igen? Floppan2008 - låter lovande. Har du bestämt om du ska ta ett nytt test? Jag funderar på att ta imorgon bitti om mina blödningar fortf är såhär sparsamma. Har en konstig känsla i tjejmagen. Små hugg lågt ner i mitten. Känner inte igen det.. Tkr det är lite obehagligt.

Det låter verkligen lovande ju herregud. Jag hade massa bruna flytningar med dottern. Ta ett test till morgonen. Jag tänkte testa på ons men känner inte för digital. Det är så obehagligt.
  • floppan2008
    Ni kommer tycka jag är en idiot, men jag är så tvärsäker på att jag är gravid och vill lixom ha bekräftelse. Jag har gjort efterforskningar om CB digital. Man skall plocka isär testet för att slänga batterierna och där inne är kontrollstickorna. Det är ett kontrollstreck och är man gravid blir det två streck som mäter hcg. 

Jag hade 3 streck. Kontrollrutan var starkt blå och de andra var fullt synliga men svaga. Har kollat på andra som fått icke gravid och deras tester har varit helt tomma förutom testrutan. Jag tror att mitt ägg fäst senare och att hcg halten är för låg. 3 svaga test med cb innan bim och nu svaga streck på cb digital. Jag vet inte om det betyder något men har läst om flera som haft 3 streck varav två svaga (svagare än mina) och fått "inte gravid" som efter ett par dagar fått gravid i displayen. Väldigt intressant. 

CA5 håller tummarna att du får ett fint plus imorn kompisen blödde tom klumpar men gjorde vul i v 6 och allt var bra. Hon är nu i v 14. Vanligt att blöda!
  • floppan2008
    CA5 skrev 2013-01-27 20:11:53 följande:
    Kan man göra det så lång tid efter testet gjordes? Har absolut noll koll på det där..'visste inte ens att man kunde ta isär det. Har du hittat något forum eller liknande som fått samma som du? Ta annars ett nytt imorgon. Inte lång tid dit :) Ja vi får se. Gett upp lite..så vågar inte tro något. Jäklar vad lycklig jag kommer bli den dagen testet blir positiv! Efter allt slit :)

Ja det finns många forum om det. Så fick jag iden. Jag känner mig så jäkla gravid! Svårt att förklara men jag känner det bara. Har inga test kvar. Kommer inte testa imorn faktiskt jag spyr på att analysera tester. Kanske testar på tis eller ons. Orkar inte ens tänka på att kissa på en sticka mer. Min mens brukar aldrig någonsin vara sen. Det börjar alltid kvällen innan eller tom dagen innan bim med blodiga flytningar. Och så kommer mensen som en klocka. Har aldrig ont i brösten på bim det går över mer och mer ju närmare bim jag kommer. Det försvann i lördags men kom tillbaka idag med full kraft. Har sjukt ont. Det är en speciell känsla i mage och bröst som jag bara upplevt som gravid. Ska du inte testa imorn ändå tänk om positivt!!!
  • floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-27 20:47:19 följande:
    Floppan2008: håller tummarna för dig!!! Bara vänta och se! :) här händer det inget...

Tack hur känns det då?? Har du känningar.
  • floppan2008

Cb digital reagerar först på 50 microgram hcg. Hittade en tjej som pratat med clearblue. Dom sa att man inte kan gå efter strecken inne i det digitala testet samtidigt som dom säger att testet enbart reagerar på hcg och inget annat hormon. Om man inte har hcg i blodet borde det alltså inte bli några streck. Jag tror dom gjort testen så här för att få sålt mer. Jag får se när jag testar. Inte ens sugen just nu men det ändrar sig fort.

• floppan2008

Fan vad segt tjejer! Själv testade jag med cb imorse och det är helt blankt inte ens ett tunnt streck längre som på se andra tre. Med tanke på att det första testet jag tog i fredags är det starkaste och de andra strecken bara blivit svagare och svagare tror jag att jag blev befruktad men att allt har avstannat. Har fruktansvärt ont i brösten och molvärk. Nu är det ändå dags att ge upp helt. Man får acceptera faktum bara och sluta spekulera. Ska nog ta en paus från familjeliv en månad och inte alls testa eller hålla på. Jag tror man kan sätta hela kroppen ur balans. Nu vill jag bara att mensen ska komma för den är aldrig sen. Vill inte ha massa rubbningar i cykeln när den är sen! Vill bara få skiten så jag kan gå vidare. Har fått så många negativa besked nu så det känns inte så jobbigt faktiskt. Nu hoppas jag som sagt kroppen stöter ut det som finns om det är en mens eller kanske något som fanns där. Beklagar att ni andra inte fått plus heller men nya tag tjejer! Snart blir det vår tur! Jag säger hej då ett tag. Orkar inte analysera sekret och symtom. Behöver en fl paus Önskar er all lycka till!

• floppan2008

Tack men fick blankt test på cb imorse. Bim+1. Så det är inget. Tar lite paus nu!

MissKaos skrev 2013-01-28 11:05:11 följande:
    Mitt neg digitala hade inte tillstymelse till streck förutom kpntroll strecket. Ta ett nytt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-01-28 11:05:11 följande:
    Mitt neg digitala hade inte tillstymelse till streck förutom kpntroll strecket. Ta ett nytt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• floppan2008

Hej! En liten uppdate! Ringde min BM som jag hade sist. Förklarade läget att jag fått 3 svaga plus och ett minus igår. Dock hade det testet blivit svagt plus när det torkat. Något man inte kan utgå ifrån. Min BM sa att eftersom jag fått svaga plus och att jag har så starka gravidsymtom och känner igen känslan ska jag anse mig som gravid tills motsatsen bevisats. Det kan ta upp till 14 dagar efter bim tills man får ett tydligt resultat. Hcg kan i v 4 vara enbart 6 microgram/ml och då kan man inte se på tester som kräver 25 microgram/ml. Hcg kan öka och minska i början. Jag tar inget för givet alls. Känner mig vrålgravid men visst fasen tvekar jag. Ska testa 11/2 igen. Då ska det visa annars är det något annat fel på mig. Känns så jobbigt! Att känna sig gravid, att leva som gravid men inte kunna glädjas. Brösten värker och ömmar, det är tjockt och moler i tjejmagen, mensen är 2 dagar sen. Antingen kommer en blödning snart eller så gör det inte det... Ska fokusera på annat men ville ändå berätta läget.

• floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-29 12:40:48 följande:
    Jag håller tummar och tår för dig! Hoppas verkligen att du är gravid!! Jag har bim idag. Väntar mens ikväll. Just nu ingen värk eller nåt. Men jag ska nog trösta mig med lite godis ikväll då jag troligen får mens. Men jag har bokat en utlandsresa nu!! Så jag är glad ändå. :)

Det kan ju kännas som att mensen ska komma fast den inte gör det unna dig lite godis det är bra!
    Soffan skrev 2013-01-29 15:10:30 följande:
    Då håller vi tummarna! Själv är jag menslös jag också, har inga symptom och inte fått plus vid bim+3. Jag ska testa på fredag tänkte jag, bim+8 blir det då.

Hoppas du får plus när du testar. Enl min BM är det vanligt att hcg hormonet är väldigt lågt i början. Det är inte ovanligt att plussa efter bim även fast man här upplever att människor plussar på ÄL+4 typ. Med dottern fick jag starkt plus på bim då var jag tvärsäker när ÄL hade varit. Nu är jag dock lite osäker om det var sön eller tis. Började må illa förut. Det bara sköljde över mig. Måste ju vara något annat för har man inte tillräckligt med hcg för ett riktigt plus har man ju inte högt nog att må illa. Det har kommit och gått hela dagen. Har även halsbränna så det är kanske magkatarr. Känner mig inte i form. Vissa stunder får jag stark mensvärk och det rinner till. Då tror jag mensen kommer men det är bara vita flytningar. Massor! Jaja bara att vänta...
  • floppan2008

Ingen mens i sikte. Molvärk och ömma bröst periodvis under dygnet. Tror ändå inte jag är gravid. Kan inte tro det eftersom jag inte fått bevis på det. Kanske var det spökstreck på testen jag gjorde och jag själv satt hela kroppen ur balans. Känns mest troligt. Min mens är som en klocka och det retar mig enormt att den inte kommer. Funderar på om ÄL var senare hade ÄL flytningar och ont i magen hela veckan efter ÄL. Hade hög feber runt ÄL. Jag hatar det här. Antingen ska man få ett plus på bim eller mens. Idag är det bim+4... Känner mig deprimerad och olustig. Har beställt test från testlagret. Kommer imorn. Kommer ev testa på sön en v efter bim. Om inte mensen kommit. Vill att den ska komma. Känns inte troligt alls att jag är gravid Har inga förhoppningar om ett plus på bim+7 heller. Fy fan. Vill ha mensen så man kam försöka igen. Tror hela tiden den kommer det känns verkligen så... Men nej inte då. Fan!

Svar på tråden Solstrålarna