Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Solstrålarna

Blev

floppan2008 skrev 2012-12-29 12:18:47 följande:
    Hur sjutton kan man känna sin tapp? Då måste man köra upp hela handen eller? Vi ska på museum idag och berika vårt kulturella intresse lite haha skämt å sido.

Lite större downstairs efter att ha fõtt *fnissar* hittade den inte innan. Nu är det latt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Synddet inte var i kortedala.. vi bor i kviberg. Synd, men vi får bli preggo samtidigt. Fiskeb är fint att promenera i

Nu vet jag ju..

görabebis skrev 2012-12-29 19:41:12 följande:
    Jag bor i fiskebäck/ganska nära frölunda torg. Om du vill ha typ 10 test så kan vi mötas upp där imån.. Jag ska träna på sportlife vid frölunda torg imån vid 13 tiden. (Om jag ej blir bakis men tror jag ej vi firar ju nyår idag haha)O ska handla ett spel efter det på frö. torg. Jag behöver ju ej alla test, än! Vet dock ej vilka som är de känsliga/vanliga.. Har bara en jäääkla massa test!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    görabebis skrev 2012-12-29 20:40:19 följande:

Det är underbart att bo så nära havet och perfet för hundpromenader, men vi bor för 'stort'. Radhus 115 kvm bara vi och 2 små (3 kilos) hundar. Kan sakna stan..
    Vi får se vad som händer.. Min lillebror bodde på vårmånadsgatan tills förra månaden!

Själv älskar jag loppisar och är ibland på kviberg eller ute vid återbruket/gamlestan.
    Låter lagom stor! Lovar, leksakerna som iaf min son sprider omkring sig fyller lätt ut våra 123 kvm

Vi bor i husen (villor/Radus) vid rest Kanonen -precis ovanför det stora området med fotbollsplaner och nya beachvollyhallen. Trivs jättebra
  • MissKaos

Nej. Efter äl kan kroppen hormonelt inte vänta langre än ca 14-16dagar att blöda. Sa äl har antingen varit sen, eller uteblivit

CA5 skrev 2012-12-30 09:00:48 följande:
    Tråkigt att höra Pommac! Så jobbigt att inte mensen kommer då.. Den vill man ju gärna ha snabbt om det nu blivit ett minus på gravtestet.

Kanske stressen kring detta försenat den lite?

j
  • MissKaos

Ja, men då skjuts agglossningen upp alt uteblir

CA5 skrev 2012-12-30 10:18:08 följande:
    Detta tror jag inte stämmer, då det går att hitta fakta om att stress och oro är en vanlig orsak till försenad / utebliven mens. Jag tycker det vore rätt logiskt..

• MissKaos

Nej det kravs betydligt mer. E

Pommac skrev 2012-12-30 10:52:57 följande:
    CA5: jag har skottat massor med snö och varit på några långpromenader. Kanske det bidrar? Får vänta och se. Det vore ju bra att få veta i morgon i alla fall.

• MissKaos

Nej det kravs betydligt mer. E

Pommac skrev 2012-12-30 10:52:57 följande:
    CA5: jag har skottat massor med snö och varit på några långpromenader. Kanske det bidrar? Får vänta och se. Det vore ju bra att få veta i morgon i alla fall.

• MissKaos

Vid datorn.. Nu ska jag skriva lite mer vad jag menar:
    När man får ägglossning börjar ägget (gulkroppen) producera ett hormon. Detta hormonet "orkar" den producera i MAX 16 dgr. När det slutar procueras forceras kroppen att mensa. Vill ni ha mer exakt info måste jag leta i min kursliteratur från sskutb alt fråga BM på jobbet (vilket kan bli lite pinsamt..)

Träning: JAg har tränat mkt och ganska extremt. När jag gick på fertilitetsbehandingar så frågade jag hur det var med detta. Gynekologen -som är välrenomerat och tidigare har jobbat shalgrenskas fertilitetsklinik- sa då att detta var om man tränade på elitnivå eller så. Alltså: Vi som kör på med 1-2/h träning per dag och äter ordentligt har inte ngt att oroa oss för. Det var tydligen värre med övervikt och inaktivitet...

Ingen mens här heller. Neg tester. INgen känsla av att det skulle ha tagit heller. Tror jag hade ÄL antingen den 17:e, eller inte alls. Då vill jag gärna få mens nu: Annars hinner jag inte få ÄL innan vi ska till Thailand. Vore ju typisk att ägga på helt fel tid, typ precis när man har landat på hotellet och är helt jetlagad och det är såpass länge sedan man reste hemmifrån att det inte finns en chans. Så nu känns det som kört för både denna månaden och nästa Jag funderar på att köpa hem Pergotime från Thailand. Dm kollade ju ibland o ibland inte med VUL när man hade det. Lägsta doseringen var det som  fungerade för mig, och det räckte att ta varannan månad. Då fick jag ägglossning.
    Maken ahr fått magsjukan nu. Så nu blir detingen nyårsfest för oss. HAr iaf varit och köpt hem lite gott kött etc.

• MissKaos
    Pommac skrev 2012-12-30 18:29:54 följande:
    MissKaos: jag hade också ÄL runt den 17.e tror jag. Men min cykel är inne på sin 32.a dag nu. Har kort lutealfas (10-12dagar). Bara vänta lite till för oss. Vad härligt med semester i alla fall! :)

Ja, två veckor i Thailand är väl alldrig fel
    Men jag hade ju gärna haft Äl innan resan. Oxå! Vill ha allt
  • MissKaos
    Pommac skrev 2012-12-30 18:29:54 följande:
    MissKaos: jag hade också ÄL runt den 17.e tror jag. Men min cykel är inne på sin 32.a dag nu. Har kort lutealfas (10-12dagar). Bara vänta lite till för oss. Vad härligt med semester i alla fall! :)
    Du kan ju ha längre luthealfas en gång. Och man kan ju aldrig helt 100% veta med Äl om man itne tar blodprover (fast min gyn var säker när hon gjorde VUL så det fungerar väl med då.)
Svar på tråden Solstrålarna