Solstrålarna
Blev
Lite större downstairs efter att ha fõtt *fnissar* hittade den inte innan. Nu är det latt!
Blev
Synddet inte var i kortedala.. vi bor i kviberg. Synd, men vi får bli preggo samtidigt. Fiskeb är fint att promenera i
Nu vet jag ju..
Nej. Efter äl kan kroppen hormonelt inte vänta langre än ca 14-16dagar att blöda. Sa äl har antingen varit sen, eller uteblivit
Ja, men då skjuts agglossningen upp alt uteblir
Nej det kravs betydligt mer. E
Nej det kravs betydligt mer. E
Vid datorn.. Nu ska jag skriva lite mer vad jag menar:
När man får ägglossning börjar ägget (gulkroppen) producera ett hormon. Detta hormonet "orkar" den producera i MAX 16 dgr. När det slutar procueras forceras kroppen att mensa. Vill ni ha mer exakt info måste jag leta i min kursliteratur från sskutb alt fråga BM på jobbet (vilket kan bli lite pinsamt..)
Träning: JAg har tränat mkt och ganska extremt. När jag gick på fertilitetsbehandingar så frågade jag hur det var med detta. Gynekologen -som är välrenomerat och tidigare har jobbat shalgrenskas fertilitetsklinik- sa då att detta var om man tränade på elitnivå eller så. Alltså: Vi som kör på med 1-2/h träning per dag och äter ordentligt har inte ngt att oroa oss för. Det var tydligen värre med övervikt och inaktivitet...
Ingen mens här heller. Neg tester. INgen känsla av att det skulle ha tagit heller. Tror jag hade ÄL antingen den 17:e, eller inte alls. Då vill jag gärna få mens nu: Annars hinner jag inte få ÄL innan vi ska till Thailand. Vore ju typisk att ägga på helt fel tid, typ precis när man har landat på hotellet och är helt jetlagad och det är såpass länge sedan man reste hemmifrån att det inte finns en chans. Så nu känns det som kört för både denna månaden och nästa
Jag funderar på att köpa hem Pergotime från Thailand. Dm kollade ju ibland o ibland inte med VUL när man hade det. Lägsta doseringen var det som fungerade för mig, och det räckte att ta varannan månad. Då fick jag ägglossning.
Maken ahr fått magsjukan nu. Så nu blir detingen nyårsfest för oss. HAr iaf varit och köpt hem lite gott kött etc.